درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34204صفحه نخست » پنجشنبه، 28 تیر 1397 - 02:22
رسانه‌ها را به گسترش ناامیدی متهم می‌کنند!
یک مدرس ارتباطات معتقد است که گاهی از بین بردن ابهام در موضوعات از سمت رسانه‌ها با منافع دولت‌ها در تعارض خواهد بود و این تعارض‌ها باعث می‌شود که دولتمردان رسانه‌ها را به گسترش ناامیدی متهم کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک مدرس ارتباطات معتقد است که گاهی از بین بردن ابهام در موضوعات از سمت رسانه‌ها با منافع دولت‌ها در تعارض خواهد بود و این تعارض‌ها باعث می‌شود که دولتمردان رسانه‌ها را به گسترش ناامیدی متهم کنند.

حمید شکری‌خانقاه در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها در قبال پرهیز از گسترش ناامیدی، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها، شفاف‌سازی و از بین بردن ابهام است. قطعا رسانه‌ها مرکز و کانالی برای از بین بردن شایعات هستند. زمانی که در جامعه یک موضوع به معضل تبدیل می‌شود خصوصا در حوزه افکار عمومی، اغلب ناشی از کمبود اطلاعات و بالا بودن ابهام است؛ بنابراین رسانه‌ها زمانی که خبری را درباره موضوع پوشش می‌دهند ابهام را کم و شفافیت را بالا می‌برند و در نتیجه دغدغه افکار عمومی را کاهش می‌دهند.

او با بیان این‌که کاهش دغدغه افکار عمومی از دو زاویه حکومتی و مردمی قابل بررسی است، گفت: گاهی ممکن است شکافی پیش بیاید در این صورت دولت‌ها به شفافیت زیاد علاقه‌ ندارند. این مساله باعث می‌شود که ابهامات بین مردم بالا برود و بین دولت و مردم تعارض به وجود بیاید. دغدغه دولتمردان و مردم درباره اطلاعات متفاوت است. اگر دولتمردان به نقش‌آفرینی رسانه‌ها علاقه‌ای ندارند به دلیل وجود همین تعارض است.

این استاد ارتباطات ادامه داد: اگر مردم استقبال می‌کنند که رسانه‌ها اطلاعاتی در اختیارشان بگذارند به دلیل شفافیت ناشی از حل تعارض است. به نظرم رسانه‌ها مسؤولیت حرفه‌ای خود را برای حل تعارض انجام می‌دهند به این معنی که مسؤولیت رسانه شفافیت و از بین بردن ابهام افکار عمومی است. گاهی از بین بردن ابهام با منافع دولت‌ها در تعارض خواهد بود و این تعارض‌ها باعث می‌شود که دولتمردان رسانه‌ها را متهم کنند. در کشورهای خارجی و ایران بارها این اتفاق افتاده است. در بسیاری از کشورها زمانی که خبرنگار زیر تیغ خشم قرار می‌گیرد به دلیل شفافیتی است که ایجاد کرده است. شفافیت و افزایش آگاهی مردم باعث می‌شود منافع برخی دولتمردان به خطر بیفتد.

شکری خانقاه درباره وضعیت انتشار اخبار در رسانه‌های جناحی بیان کرد: در دولت‌های مردم‌سالار هرچقدر جامعه آگاه‌تر باشد از فساد جلوگیری بیشتری به عمل می‌آید. گاهی موضوع بر سر تضاد دیدگاه است. دولت فرصت می‌خواهد در یک آرامش و زمان مناسب به اهداف خود برسد و رسانه‌ها اعتقاد دارند که این آرامش زمانی به دست می‌آید که مردم در جریان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دولتمردان قرار بگیرند. زمانی که تضاد مثلث حکومت، مردم و رسانه‌ به وجود می‌آید شاید دولت‌ها در موقعیت‌هایی قادر به حل یک بحران نباشند، بنابراین زمانی که ناکارآمدی خود را نشان می‌دهند و رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند این رسانه‌ها به ناامید کردن مردم متهم خواهند شد. اساسا رسانه‌ها ناامیدی ایجاد نمی‌کنند اما اگر رسانه جناحی با موضوع برخورد کند، گاهی دچار اختلال ارتباطی «بازنمایی واقعیت» می‌شوند، یعنی واقعیت را از دریچه دوربین خود منعکس می‌کنند. اگر رسانه‌ای واقعیت را آنگونه که هست، نشان دهد باعث ناامیدی نخواهد شد. هر چند رسانه در ذات خود وقتی که از واقعیت می‌گوید بر روی برخی از معضلات دست می‌گذارد، یعنی حباب آرامشی را که ما می‌بینیم وجود ندارد، چون مردم از برخی اتفاقات بی‌خبرند فکر می‌کنیم آرامش هم وجود دارد. زمانی که رسانه‌ها درباره رویدادها اطلاع‌رسانی می‌کنند حباب می‌ترکد. رسانه‌ها مشروط بر این‌که جناحی عمل نکنند نه تنها رسالت خود را انجام خواهند داد، بلکه رسالت اجتماعی‌شان ایجاب می‌کند که آگاه‌کننده و هشداردهنده باشند.

این استاد ارتباطات اضافه کرد: زمانی که رسانه‌ها مسائل مختلف جامعه را منعکس می‌کنند، ذهنیت سیاسیون به این سمت می‌رود که رسانه دست روی معضلات جامعه گذاشته و باعث ناامیدی می‌شود. اما از نظرکارشناسان نه تنها ناامیدی ایجاد نمی‌شود بلکه مسؤولان را به واقعیات کاربردی و عملیاتی وارد می‌کند. بسیاری از رسانه‌ها تا به امروز باعث شدند که جلوی برخی فسادها و اختلاس‌ها گرفته شود و حتی سبب امیدواری در جامعه شده‌اند یعنی یک اهرم فشاری به عنوان رسانه وجود دارد که می‌تواند جلوی فساد را با آگاهی دادن به جامعه بگیرند.

شکری خانقاه درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد توقع بی‌جا بیان کرد: توقع بی‌جا معنی ندارد و بستگی به این مساله دارد که از زبان چه کسی گفته شود. در واقع این توقع زمانی به وجود می‌آید که قابلیت بهبود شرایط را نداشته باشیم و رسانه‌ها دست به شفاف‌سازی بزنند، بنابراین دو تضاد به وجود می‌آید. ابتدا اینکه قابلیت بهبود شرایط وجود ندارد و دوم اینکه مردم آگاه شده‌اند بنابراین در این مرحله توقع بی‌جا ایجاد می‌شود که شرایط بهبود پیدا کند؛ برای مثال مردم انتظار داشتند که قیمت دلار پایین بیاید وقتی این اتفاق نیفتاد، دولتمردان گفتند که توقع مردم بی‌جاست. این در حالی است که گفتند قیمت در ۴۲۰۰ تومان تثبیت می‌شود.

این جامعه شناس ارتباطات در پایان گفت: میان انتظار مردم و کارکردهای دولت‌ فاصله وجود دارد و اگر بخواهیم از نگاه دولتمرد ببینیم، می‌گوییم توقع بی‌جا. در حالی که این توقع زمانی به وجود می‌آید که کاری انجام نشود و خارج از حیطه اختیار ما باشد، اما مردم انتظار دارند که کارها بدرستی انجام شود. زمانی که مسؤولان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند شرایط را بهبود دهند و مردم از طریق رسانه ها آگاه شده باشند، رسانه‌ها را متهم به ایجاد توقع بی‌جا می‌کنند این در حالی است که توقع مردم به‌جا است. در واقع یک شکافی بین دولتمردان، رسانه و مردم وجود دارد که باید این شکاف اطلاعاتی بین آن‌ها پر شود. زمانی که رسانه آگاهی می‌دهد، مردم از دولتمردان انتظار دارند و دولت هم باید توقعات آنها را پاسخگو باشد بنابراین توقع بیجایی وجود نخواهد داشت. ضعف در نگاه دیپلماسی ارتباطی دولت‌هاست، یعنی زمانی که در نظام دیپلماسی ارتباطات مردم با دولت شکاف اطلاعاتی وجود داشته باشد واژه توقع بی‌جا و تبرئه‌سازی به میان می‌آید.

 

 واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت در پیچ دولت
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تایید و بررسی در کمیسیون فرعی دولت اکنون در کمیسیون اصلی فرهنگی دولت در حال بررسی است و بعد از تصویب هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

مهرزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث واسپاری وجوه فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است. این پیشنهاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون فرهنگی دولت ارائه داد و سپس در کمیسیون فرعی دولت نیز این موضوع مطرح شده است.

وی با بیان اینکه اکنون این پیشنهاد در کمیسیون اصلی فرهنگی دولت در حال بررسی است، توضیح داد:‌ پس از تصویب این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت این پیشنهاد باید توسط هیات دولت نیز تصویب شود و سپس برای اجرایی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

دانش افزود:‌ پس از تصمیم‌گیری هیات دولت در این زمینه و در صورت تصویب این پیشنهاد در قالب لایحه به مجلس ارایه دهد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره آن تصمیم‌گیری کنند تا به مرحله اجرا برسد.

وی همچنین با رد برخی اخبار درباره نامه وزیر صنعت، معدن تجارت مبنی بر بازگرداندن واسپاری‌ وجوه فنی بخشی از صنعت چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: تاکنون هیچ نامه‌ مستقیمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر بنده ابلاغ نشده است و چنین خبری تاکنون صحت ندارد.

دانش تاکید کرد: ممکن است در این میان وزارت صنعت معدن و تجارت نظرات خود را در این زمینه مطرح کند اما اینکه به صورت کلی خواستار حذف این موضوع و بازگشت به روال سابق باشد؛ از ارسال چنین نامه‌ای خبر نداریم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به جشنواره مسابقات چاپی هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه توافق کلی مبنی بر واگذاری برگزاری مسابقات چاپ به اهالی صنف و تشکل‌ها انجام شده است و منتظر هستیم احکام مربوط به ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره چاپ صادر شود تا جلسات بعدی تشکیل و موضوع عملیاتی شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد