درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:40   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34202صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 2 مرداد 1397 - 07:06
نقش تبلیغات جهانی
مترجم: برات اله صمدی‌راد - تبلیغات بازرگانی در یک محیط سرمایه گذاری آزاد رشد و توسعه می یابد. اقتصاد های بازار محور برای موفقیت در مبادله کالا و خدمات در سطح داخلی و بین المللی به تبلیغات نیاز دارند.
  

مقدمه

تبلیغات بازرگانی در یک محیط سرمایه گذاری آزاد رشد و توسعه می یابد. اقتصاد های بازار محور برای موفقیت در مبادله کالا و خدمات در سطح داخلی و بین المللی به تبلیغات نیاز دارند. امروزه صنایع فرهنگی بمانند سایر عرصه ها به دنبال بازاریابی و تبلیغات داخلی و خارجی هستند تا به آگاهی مصرف کننده  و فروش کالا بیافزایند. وقتی شرکت های چند رسانه ای مهم جهانی تر می شوند نیازشان به تبلیغات هم بیشتر می شود و وقتی اقتصاد جهانی به همان ترتیب نیاز به محصولات  و برندها و خدمات جهانی مثل تبلیغات بیشتر می شود.بازاریابی و تبلیغات جهانی هزینه و مزایای برند دارد.

 

 شرکتهایی مثل هواپیایی بریتیش ایرویز، کوکا کولا، فورد، جنرال موتورز، بریتیش پترولیوم، جنرال الکتریک، مایکروسافت، دیسنی، مک دونالد، پروتکتر و گمبل استراتژی های متقاعد کننده جهانی از جمله یک دورنمای شرکت با یک صدا و مفهوم واحد در پیش گرفته اند.

 

در حال ححاضر شرکتهای بین المللی به دنبال یک آژانس تبلیغاتی جهت ارائه انواع خدمات تبلیغاتی هستند. بزرگترین مسئله هنوز حول محور این  بحث قدیمی است تبلیغات استاندارد بشود یا کپی برداری بشود. در آینده تمایل به سمت استاندارد سازی بیشتر خواهد شد اما از آنجاییکه شرکت های بزگ بین المللی نیاز به بودجه های کلان تبلیغاتی دارند مدیران شرکتها نقش بیشتری در تصمیم گیری ها خواهند داشت.

 

توسعه آژانس های تبلیغات مهم بین المللی به سه علت در ارتباطات بین المللی نقش کلیدی ایفا می کنند:

1. خود شرکتها بطور فزاینده ای در سطح جهانی توسعه پیدا می کنند و شکرتهای تبلیغاتی خود را هم دارند. این شامل شرکتهای ارتباطی و همچنین واحد هایی از قبیل حمل و نقل، اغذیه و اشربه ، منابع طبیعی و کارتای اعتباری و غیره هست.

2. از آنجائیکه رسانه ای چند وجهی مثل رادیو و تلویزیون خصوصی در اروپا و رسانه های چاپی و جدید در آمریکای لاتین بسط می یابند نیازمند آژانس های تبلیغاتی موفقی هستند تا مشتری های جدید و منابع مالی جدیدی را جذب کنند.

3. رشد کانال های ماهواره ای به همراه سیستم هاو شبکه های کابلی به نوبه خود موجب افزایش تقاضا برای استفاده از آزانس های تبلیغاتی شده اند تا خدمات و محصولات جدید خود را تبلیغ کنند.


ده شرکت زیر بزرگترین شرکتهای تبلیغاتی جهانی در 2004 بودند. این شرکتها واقعا در سطح و کلاس جهانی فعالیت دارند و در زمینه های مختلف در سطح بین المللی کار می کنند.

 

1. پروتکتر و گمبل
2. یونیلور
3. جنرال موتورز
4. تویوتا
5. شرکت فورد
6. تایم وارنر
7. دایملر کرایسلر
8. لورئال
9. نستله
10. سونی
 

این ده شرکت در کشور های بزرگ مستقر هستند اما با خودشان تمام ارزش ها، نگرش ها و فعالیت های تجاری ملتها را به قلب ملتها می برند. این شرکتها از آخرین پژوهشها و مدیریت دانش و کارکنان متبحر و متخصص بهره می برند. روش تبلیغاتی این شرکتها در کشورهایی که دارای استراتژس سرمایه گذاری آزاد هستند کاربرد دارد نه در کشور های که دارای سیتم حاکمیتی تمامیت خواه بوده و تنها چند محصول خاص در دسترس بوده و محدودیت های خاص وجود دارد.

امروزه کمتر کسی از ایده  رسانه های دولتی و کنترل شده که هیچ تبلیغاتی ندارند دفاع می کند. در حال حاضر رسانه بیشتر، اتخاب بیشتر بهمراه تبلیغات بیشتر پذیرفته تر است . ما در این فصل در باره شش آژانس جهانی که دارای زیر مجموعه ها و خدمات و مشتری متعدد هستند خواهیم پرداخت.

 

گروه اومنیکام

گروه اومنیکام بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان بوده و در آمریکا می باشد. آن در سال 1986 شکل گرفت و در 2003  درآمدش 8 میلیارد دلار رسید. این شرکت هم پس از حوادث یازده سپتامبر دچار افت درآمد شد.  اما بنطر  می رسد رشدش اخیرا سیر صعودی نشان می دهد . این شرکت 59000 نفر کارمند دارد و دارای شعبه های مختلفی است. این شرکت مشتری های بسیار معروفی مثل پپسی ، بوش ، مک دونالد ، جنرال الکتریک ، ایر فرانس و دایملر کرایسلر دارد. این شرکت خدمات بازاریابی و مشاوره ارائه می دهد. بزرگترین شرکت روابط عمومی جهان یعنی مشاوره ارتباطات جهان به این شرکت تعلق دارد.

این شرکت سه شبکه جهانی دارد : bbdo- ddb و tbwa    

دفتر بی بی دی او در نیویورک است و با سیصد آزانس در 76 کشور فعالیت دارد. دی دی بی هم در نیویورک است و با 206 دفتر در 96 کشور فعالیت دارد.تی بی دابیلیو ای دفتر مرکزی دارد و با 237 دفتر در 75 کشور فعالیت دارد.

 

آژانس روابط عمومی کچوم

شرکت کچوم به گروه امنیکام تعلق دارد. کچوم در 2005 بخاطر پولشویی در قراردادی با وزارت آموزش  بطور ناخواسته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. بعد ها مشخص شد کچوم از آرمسترانگ ویلیامز  مفسر  محافظه کار  بهره گرفته که از دپارتمان آموزش حقوق می گرفته است. بخاطر این رسوایی کچوم خیلی از مشتریان معروف خود را از دست داد.


گروه wpp

گروه وی پی پی بزرگترین شرکت تبلیغاتی و خدمات ارتباطی جهان است. آن دارای 75 شرکت و 1700 دفتر در 104 کشور می باشد و بیش از 69000 نفر کارمند دارد.این شرکت را تاجر انگلیسی مارتین سورل ایجاد کرد که شهرتش را از مدیریت مالی شرکت تبلیغاتی ساعتچی و ساعتچی که در سال 1977 به آن پیوسته بود، بدست آورده بود. سورل در 1986 شرکت تبلیغاتی دابیلیو پی پی را بنیان نهاد.در نیمه اول 11987 این شرکت بیشتر توجهش به باززار آمریکا بود و در حال حاضر 50 در صد درآمدش از تبلیغات می باشد که 80 درصد ان از خارج از انگلستان تامین می شود. خدمات آن ابعاد متنوعی دارد از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی گرفته تا چاپ و نشر و پژوهش و مشاوره و روابط عمومی و ارتباطات تخصصی.شرکت هایی مثل آی بی ام ، آمریکن اکسپرس، کیمبرلی کلارک، مریل لینچ، نستله و یونیلیور از مشتریان این شرکت می باشند.این شرکت در 2003حدود 4 میلیارد دلار درامد داشت.

 

گروه شرکتهای اینترپابلیک

سومین گروه تبلیغاتی جهان گروه شرکتهای اینترپابلیک در نیویورک مستقر است و بیش از 43000 نفر کارمند دارد. و بیش از 4000 مشتری چند ملیتی ، منطقه ای و محلی دارد. تاریخچه این شرکت به 1930 بر می گردد که از ادغام دو شرکت مک کان و اریکسون بوجود آمد. این شرکت الان پنج شعبه فعال جهانی دارد: گروه مدیریت کانستیتونسی، گروه  FCB ، آژانسهای مستقل،مک کان – اریکسون ورلد واید، و پارتنرشیب.این شرکت در زمینه های تبلیغات ، بازار یابی و سایر خدامتی که مشتریان می خواهند به شرکتهایی مثل کوکا کولا و یونیلیور و جنرال موتورز خدمات می دهد. این شرکت در 2003 حدود 6 میلیارد دلار درآمد داشت. این شرکت در بیش از 120 کشور نمایندگی دارد.

 

شرکت دنتسو

دنتسو چهارمین شرکت تبلیغاتی می باشد که در ژاپن قراردارد. تاریخچه آن به 1901 بر می گرد که هوشیری میتسوناگا شرکت خدمات تلگرافی و تبلیغاتی ژاپن را بنیان نهاد. در 1946 دنتسو یک شرکت تبلیغاتی و روابط عمومی و پخش اگهی شده بود که به نوسازی خود از طریق تحقیق و پژوهش توجه داشت. در 1951 این شرکت دفاتر رادیو و تلویزیونی راه انداخت و اولین پخش تلویزیونی زاپن را انجام داد. در 1959 دنتسو فعالیت های خود را تبع آمریکا بسط داد و دفتر خود را در نیویورک افتتاح کرد. وعدا نیز فعالیت خود را دبه شهرهای شیکاگو ، لوس آنجلس ، هنولولو، پاریس ، ملبورن و تایوان گسترش داد. تا اوسط دهه 1970 دنتسو برترین آژانس تبلیغاتی بود. در حال حاضر دنتسو 14000 کارمند و در 27 کشور دفتر دارد   و دفتر مرکزیش در توکیو  می باشد. دنتسو بیش از 6000 مشتری دارد و شرکتهایی مثل کانون، سونی، هیتاچی ، بل آتلانتیک و تویوتا مشتریانش هستند.

 

گروه پاپلیسیس

پاپلیسیس بزرگترین آژانس اروپا است که در سال 1926 تاسیس شد. آن بیش 20000 کارمند در 80 کشور دارد. 150 زیر مجموعه دارد که خدمات ارتباطات در سراسر جهان ارائه می دهد. پاپلیسیس 150 زیر مجموعه دارد که خدمات ارتباطی در سراسر جهان ارئه می دهند.. از 1998 یکی از مهمترین شعبه هایش پاپلیسیس و هال راینی است که در سانفرانسیسکو قرار دارد. در سال 2000 پاپلیسیس شرکت ساعتچی و ساعتچی را به قیمت 1.9 میلیارد دلار خریداری کرد. در سال 1999 هم 49 درصد شرکت بورل کامیونیکیشن را که در شیکاگو قراردارد و در بازارهای افریقا و آمریکا تخصص دارد خریداری کرد. کوکا کولا، مک دونالد، پروتکتر و گمبل و سیرز از مشتریان عمده این شرکت هستند.


شرکت تبلیغاتی هاواس

شرکت تبلیغاتی هاواس از شرکتهای پیشرو اروپاست. آن با بیش از 300 شعبه  غیر از اروپا در 88 کشور فعالیت دارد . بیش از 16000 نفر کارمند دارد. این شرکت در سال 2003 قزیب به دو میلیارد دلار درآمد داشت که شصت درصد آن از کشورهای اروپایی بود که فرانسه سهم بسزای داشت. آمریکا بیش از سی درصد درآمد هاواس را تامین میکند.از آنجاییکه 75 درصد تبلیغات جهان متعلق به شرکتهای آمریکایی است شرکتهای خارج از آمریکا برای داشتن شبکه ای موفق در آمریکا شعباتی داشته باشند. این شرکت همچنین در مکزیک ، برزیل و آرژانتین نمایندگی دارد. مشتری های مهم این شرکت کرافت، مایکروسافت، ولوو، و ایرباس می باشند.


نتیجه گیری

شرکتهای پیشرو تبلیغاتی وخدمات ارتباطات باهم رقابت بالایی دارند تا مشریان بیشتری جذب کنند. آزانس های جهانی در آمریکای شمالی و اروپا مستقر هستند. شرکتهای اروپایی و ژاپنی بایستی در بازارهای آمریکای شمالی حضور داشته باشند چون شرکتهای بزرگی که مشتری تبلیغات هستند در آمریکا حضور دارند. همه شرکتهای تبلیغاتی در کشورهای مختلف نمایندگی وشعبه دارند. نهایتا اکثر منتقدن امپریالیسم فرهنگی شرکت های تبلیغاتی امریکایی را متهم می کنند که به عمده مشتریان جهانی دسترسی دارند این در حالیست که دومین شرکت تبلیغاتی جهان یعنی گروه  دابلیو پی پی انگلیسی است. در واقع صاحبان نصف شرکت های تبلیغاتی برتر جهان غیر امریکایی هستند. چهارمین شرکت بزرگ تبلیغاتی دنتسو ژاپبنی و هفتمین شرکت هم هاواس فرانسوی است.در واقع شرکتهای آمریکایی ، انگلیسی ، فرانسوی و ژآپنی بطور جمعی تبلیغاتی جهانی را پخش می کنند. 


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد