درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:50   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34200صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 27 تیر 1397 - 19:35
گزارش برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
موسی الرضا شبرنگی - مراسمی که در آن علاوه بر معرفی روابط عمومی های برتر در بخشهای مختلف حوزه نشر و سخنرانی اساتید و شخصیتهای علمی، سیاسی و کشوری، شاهد برگزاری همایشی نیز با عنوان تولید محتوا با ارایه مقالات متنوع توسط اساتید حاضر بودیم.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در آیینی که توام با نکوداشت مرحوم پروفسور حمید نطقی، بنیانگذار روابط‌عمومی نوین ایران بود، با حضور محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما، زهرا سعیدی نماینده مجلس، هادی کمرئی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی، مهدی باقریان دبیر کل جشنواره، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی، سه شنبه 26 تیرماه 1397 در تالار نگین هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد.

 

مراسمی که در آن علاوه بر معرفی روابط عمومی های برتر در بخشهای مختلف حوزه نشر و سخنرانی اساتید و شخصیتهای علمی، سیاسی و کشوری، شاهد برگزاری همایشی نیز با عنوان تولید محتوا با ارایه مقالات متنوع توسط اساتید حاضر بودیم.


آنچه از نظر می گذرد نگاهی است به مجموعه سخنرانیهای انجام گرفته شده و اشارتی است به مقالات ارایه شده در همایش تخصصی تولید محتوا و همچنین اعلام منتخبان روابط‌عمومی های برتری که هیات داوران آنها را پس از بررسی بیش از دو هزار اثر ارسالی حایز دریافت عناوین برتر دانستند، با هم می خوانیم:

 

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران و ارایه گزارش جشنواره: از سال آینده جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی همزمان با سالمرگ پدر روابط عمومی ایران برگزار می شود

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

«هادی کمرئی» رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران و دبیر سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی کشور، نخستین سخنران بخش اول برنامه اختتامیه بود.


«کمرئی» با اشاره به تجارب ارزنده کسب شده از 12 دوره برگزاری جشنواره ملی انتشارات، از اعمال تغییراتی در جشنواره سیزدهم خبر داد و در این باره گفت: با بررسیهای انجام گرفته شده در انجمن متخصصان روابط‌عمومی و احساس نیاز به تدوین و در نظر گرفتن شاخصها و ملاکهای ارزیابی جدید، تصمیم بر آن شد تا در کنار ارزیابی سایر اقلام انتشاراتی، بخشهای دیگری نیز در بخش رقابتی جشنواره گنجانیده شود.

وی افزود: اهدای دیپلم افتخار به روابط‌عمومی هایی که در سه رشته موفق به کسب رتبه اول شده اند نیز در جشنواره سیزدهم در نظر گرفته شد که به هشت روابط‌عمومی برتر تعلق می گیرد.

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران با بیان این که رشد و بالندگی و اعتلای تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی ها و تولید محتوای مناسب در زمره مهمترین اهداف برگزاری جشنواره به شمار می رود خاطرنشان ساخت: استقبال خوب روابط‌عمومی ها با ارسال بیش از دوهزار و پانصد اثر ارسالی در بخشهای رقابتی بیانگر رشد و اعتلای حرفه ای نهاد روابط‌عمومی در کشور است که دست اندرکاران روابط‌عمومی کشور بویژه استانها با حضور چشمگیر خود، میزان علاقه مندی به ارزیابی فعالیتهای یک ساله خود را به نمایش گذاشتند.

شایان ذکر است دکتر کمرئی بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را در بخشهای دیداری و شنیداری اعلام کرد و ضرورت بهره گیری از شبکه های اجتماعی و حضور پررنگ تر روابط‌عمومی ها در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد.

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی های کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی کارگاههای آموزشی با عنوان «سواد بصری» و «عکاسی خبری پیشرفته» اشاره کرد و از استقبال کارگزاران روابط‌عمومی از کارگاههای یاد شده خبر داد.

برنامه محوری، خلاقیت و نوآوری، تولید محتوای هدفمند، افزایش سواد بصری و رسانه ای، پرهیز از اقدامات کلیشه ای در تبلیغات، مکتوب و حرکت به روابط‌عمومی حرفه ای از جمله یافته های ضروری ناشی از بررسی آثار روابط‌عمومی های این دوره از جشنواره بود که در دکتر کمرئی در پایان سخنان خود به تشریح آنها پرداخت.

معاون استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران: دکتر نطقی سنگ بنای روابط‌عمومی نوین را در ایران پایه گذاری کند

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


«دکتر دارابی» معاون استانهای صدا و سیمای ج.ا.ا ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره ملی انتشارات و همت و پایمردی فعالان عرصه روابط‌عمومی و انجمن متخصصان روابط‌عمومی، یاد و خاطره دکتر نطقی را گرامی داشت و با بیان اینکه با دکتر نطقی محشور بوده است گفت: عشق و علاقه و انگیزه ستودنی دکتر نطقی موجب شد تا وی مناصب بالای وزارت نفت آن زمان را رها کرده و سنگ بنای روابط‌عمومی نوین را در ایران پایه گذاری کند.


دکتر دارابی افزود: مرحوم ملازم نیز اگر چه در دوره ای کوتاه بخشی از حیات با برکت خود را مصروف رشد و اعتلای نهاد روابط‌عمومی در ایران کرد اما در همان دوره کوتاه، اقدامات مؤثری به انجام رسانیده که رشد و تعالی و استمرار حرکتهای آن عزیزان در حال حاضر نیازمند حضور پررنگ و چشمگیر شما دست اندرکاران روابط‌عمومی کشور است.


معاون رییس سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا در بخشهای دیگری از سخنان خود، حوزه انتشارات روابط‌عمومی را از مهمترین اجزای فرآیند نشر و ترویج باورها و اهداف سازمانها در گستره عمومی برشمرد و اذعان داشت: آگاهی و بینشی که از طریق انتشارات در جامعه نشر و گسترش می یابد، عمیق، مؤثر و ماندگار است که این مهم با تولید محتوا را از عوامل موفقیت روابط‌عمومی ها قلمداد کرد و خاطرنشان ساخت: برخی گمان می کنند که وظیفه تولید محتوا با بخشهای تخصصی و فنی سازمانهاست در حالی که پردازش محتوا برای مخاطبان و کاربران از کارهای مهم روابط‌عمومی در عرصه انتشارات محسوب می شود.


وی با اشاره به جریانهایی که در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی اهمیتی به روابط‌عمومی نمی دادند افزود: به یاد دارم که تفکراتی وجود داشت که هیچ ضرورتی را برای فعالیت و حرکت روابط‌عمومی قایل نبودند و با تلاش و پیگیریهای متعدد از جمله دیدار با رییس جمهور وقت، طرح موضوع در جلسات و نشستهای مختلف با چنگ و دندان وجب به وجب نهاد روابط‌عمومی را حفظ کردیم و اینک زیرساختهای خوبی برای اجرای برنامه های ارتباطی توسط روابط‌عمومی ها وجود دارد.


دکتر دارابی با اشاره به اهمیت یافتن مخاطب و کاربر در فضای مجازی اذعان داشت: امروز عصر منولوگ و تک گویی و دوره انفعال مخاطب به پایان رسیده است.


وی افزود: مخاطب در تولید محتوا نقش دارد و به رسمیت شناختن مخاطبان امروز در تولید و توزیع محتوا ضرورتی اجتناب ناپذیر می نمایاند.


معاون استانهای سازمان صدا و سیما ج.ا.ا با اعتقاد به این که رسانه های نوین متنوع و متکثر بوده اما رسانه های مکتوب و تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی همچنان جایگاه و نقش ارزنده خود را دارا هستند تصریح کرد: روابط‌عمومی ها موتور محرکه و کانون انعکاس تلاش دولتمردان در همه اعصار هستند. در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایفاگر نقش ارزنده ای می توانند باشد تا با پاسخگویی به ابهامات نسل جدید و روشنگری مضاعف، امنیت، آبادانی، استقلال به دست آمده از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شده و مشارکت آحاد جامعه با نشاط و امید بخشی را به ارمغان آورند.


«دکتر دارابی» در پایان سخنان خود، برپایی نشست هم اندیشی با مدیران روابط‌عمومی را از جمله برنامه های آینده سازمان صدا و سیما اعلام کرد و حمایت از نهادهای فعال در عرصه روابط‌عمومی را به نفع ارتباطات و احترام به افکار عمومی توصیف کرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: مخاطبان روابط‌عمومی ها نیازمند اطلاعات اقناعی هستند

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


دکتر محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات کشورها با محور قرار دادن مقوله EFQM در سخنرانی خود به تشریح وظایف و نقش نهاد روابط‌عمومی برای جاری سازی مدل مذکور پرداخت.


وی با بیان اینکه برخی مفاهیم جدید نظیر دیپلماسی رسانه ای، سواد رسانه ای و مفاهیم وارد شده به ادبیات ارتباطی کشور همچنان نیازمند بحث و بررسی و پردازش بیشتر است، مدلEFQM را مدلی برای تحول و ارتقای سازمانی و ایجاد نگرشهای جدید مبتنی بر تعالی و سرآمدی سازمان دانست و افزود: پیاده سازی چنین مدلی نیازمند ابزارها و بسترهای مناسب است تا استراتژی، فرآیندها، مشارکت پذیری کارکنان و سایر مؤلفه های مربوط به این مدل به خوبی پیاده سازی شود.


دکتر سلطانی فر در تشریح نقش روابط‌عمومی ها برای بخشهای مرتبط با مدل EFQM با تاکید بر مخاطب پژوهی و مخاطب شناسی افزود: فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی موجب شده است تا امکان مقایسه اطلاعات و محتوای تولید شده روابط‌عمومی ها توسط مخاطبان با توجه به منابع اطلاعاتی متعدد صورت گیرد و بنابراین هدایت مخاطب و اقناع او صرفا با ارتباطات یکسویه امری دشوار و تا حدی غیرقابل اجرا شده است.


وی ضرورت تغییر نگرشهای سنتی در ارسال پیام را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سطح اطلاعات مخاطبان به شدت بالا رفته است و ما صرفا با دانش محوری، اشراف و تسلط به فناوریهای جدید، تولید محتوا از زبان مشتری، افزایش شراکتها و پیاده سازی مدلهای جدید می توانیم به تولید محتوای اقناعی برای مخاطبان بپردازیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدآفرینی در فضای جامعه رسالت مهم روابط‌عمومی در حال حاضر

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

خانم «زهرا سعیدی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون رسانه و روابط‌عمومی در جمع مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی های حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره سیزدهم، با بیان این که پرونده تدوین پیش نویس طرحی برای روابط‌عمومی ها که در مجلس شورای اسلامی بتوان آن را تبدیل به قانون کرد، همچنان مفتوح باقی مانده است گفت: برای عبور از روزمرگی های روابط‌عمومی ها، تدوین پیش نویس طرح جامع و کامل در عرصه روابط‌عمومی ها ضرورت دارد تا با تصویب آن در مجلس شاهد ارتقا و تثبیت جایگاه روابط عمومی در کشور باشیم.


وی از دست اندرکاران روابط‌عمومی کشور خواست تا با احساس مسئولیت بیشتر و تلاش مضاعف نسبت به تدوین طرح پیشنهادی برای ارایه در مجلس شورای اسلامی وارد میدان شوند.


سعیدی، امیدآفرینی توسط روابط‌عمومی ها را در فضای ناشی از التهابات اقتصادی عامل موثر در ایجاد آرامش و حرکت و پویایی جامعه برشمرد و گفت: کشور ما سرشار از منابع خدادادی، ارزی و نیروی انسانی جوان است و به فضل الهی از موانع عبور خواهیم کرد.


دومین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

با اتمام مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی های کشور و در بخش دوم برنامه ها، همایش تخصصی تولید محتوا با ارایه مقالات علمی توسط استاد محمود مختاریان با عنوان «سواد بصری»، استاد بهرام عفراوی با موضوع «اثرگذاری گرافیک بر جذابیت محتوا»، مهندس علیرضا نجفی مدیر گروه چاپ دانشگاه فنی حرفه ای با عنوان «روشهای متداول چاپ با رویکرد نیازهای روابط‌عمومی» و علیرضا کتابدار مدرس ارتباطات با عنوان «تولید محتوای چندرسانه ای متناسب با نیاز روابط‌عمومی ها» برگزار شد.
 

کارگاه های آموزشی

به همت انجمن متخصصان روابط عمومی دو کارگاه آموزشی برگزار شد.


کارگاه فشرده آموزشی سواد بصری

کارگاه فشرده آموزشی سواد بصری از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی روز سه شنبه 26 تیرماه با حضور دکتر محمود مختاریان استاد پیشکسوت ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
 

در این کارگاه، شرکت کنندگان با مفاهیم و مبانی سواد بصری، مبادی سواد بصری، درک بصری، ارتباط بصری، پیام ها و اخبار بصری، کاربرد سواد بصری در محصولات چاپی نظیر کتاب و مجله، ضرورت سواد بصری در روابط عمومی و کاربرد سواد بصری در طراحی و گرافیک آشنا شدند.

 

"سواد بصری به معنی توانایی درک، تفسیر، تبادل نظر و انتقال مفاهیم نشان داده شده در یک تصویر است. واژه سواد در واقع برای بیان این مفهوم است که عکس‌ها و تصاویر قابل «خواندن» هستند و مفاهیم آنها در حین خواندن آنها قابل دریافت خواهد بود. مهارت سواد بصری با دیدن پرورش می‌یابد و غنی شدن ذخیره‌ها و تجربه‌های ذهنی بیننده را در پی دارد."

 

کارگاه فشرده آموزشی عکاسی خبری پیشرفته
کارگاه فشرده آموزشی عکاسی خبری پیشرفته انجمن متخصصان روابط عمومی زیر نظر دکتر علیرضا فرزین مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی روز دوشنبه 25 تیرماه به پایان رسید.

انواع دوربین‌ها، ترکیب بندی، انواع قاب‌ها، اجزاء تصویر، نورسنجی، انواع لنزها، فاصله کانونی و عمق میدان، ادیت عکس و کاربردهای عکس در روابط عمومی ازجمله سرفصل هایی بود که شرکت کنندگان در این دوره با آن آشنا شدند.

گفتنی است انجمن متخصصان روابط عمومی فعالیت‌های آموزشی خود را در قالب های مختلف با تأکید بر کاربردی کردن آموزش‌ها و انتقال فنون و تجارب و ادبیات بروز روابط عمومی تعریف کرده است.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
 سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی عصر روز سه شنبه 26 تیرماه با اهدای جوایز به روابط عمومی‌های برتر به کار خود پایان داد.

این جشنواره به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری روابط عمومی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهرانی و استانی در مرکز همایش های هتل بزرگ ارم برگزار شد.

 

منتخبان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی- سطح ملی

- وزارت راه و شهرسازی
دربخش های: اینفوگرافیک (رتبه اول)- مقاله (رتبه دوم)- مصاحبه (رتبه دوم)

- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
دربخش: تحلیل محتوا (رتبه اول)

- بانک مسکن
دربخش های: پوستر (رتبه اول)- تبلیغات مکتوب (رتبه اول)

- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
دربخش های: مصاحبه (رتبه اول)- خبر (رتبه دوم)- پوستر (رتبه دوم)- انیمیشن (رتبه دوم)- گزارش (رتبه سوم)- اینفوگرافیک (رتبه سوم)

- فرهنگستان هنر
دربخش های: ویژه نامه (رتبه اول)- صفحه آرایی (رتبه اول)- مصاحبه (رتبه دوم)- مقاله (رتبه دوم)

- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
دربخش های: کارهای نوآورانه و خلاقانه (رتبه اول)- تحلیل محتوا (رتبه اول)- انیمیشن (رتبه دوم)- مقاله (رتبه سوم)

- موسسه اعتباری کوثر
دربخش های: مستندسازی (رتبه اول)- تحلیل محتوا (رتبه سوم)- مقاله (رتبه سوم)- خبر (رتبه سوم)

- شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران
دربخش های: محصولات انتشاراتی خلاقانه و نوآورانه (مشترکا رتبه اول)- تحلیل محتوا (رتبه دوم)- بروشور(رتبه دوم)

- سازمان فرابورس ایران
دربخش های: ویژه نامه (رتبه اول)- بروشور (رتبه دوم)- نحوه ارسال آثار (رتبه دوم)- کتاب (رتبه سوم)

- موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
دربخش های: گزارش (رتبه اول)- داستانسرایی (رتبه اول)- عکس (رتبه دوم)

- بانک کارآفرین
دربخش های: خبر (رتبه دوم)- صفحه آرایی (رتبه دوم)- مقاله (رتبه سوم)- مصاحبه (رتبه سوم)

- شرکت حمل و نقل ریلی رجا
دربخش های: سرمقاله (رتبه اول)- تبلیغات مکتوب (رتبه دوم)- مصاحبه (رتبه سوم)- بروشور (رتبه سوم)

- بانک سامان
دربخش: مصاحبه (رتبه اول)

- صندوق کارآفرینی امید
دربخش: بروشور (مشترکاً رتبه اول)


منتخبان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی- سطح استانی

- شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
دربخش های: پوستر (رتبه اول)- مستندسازی (رتبه اول)- فیلم مستند (رتبه سوم)

- مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
در بخش های: کتاب(رتبه اول) – محصولات انتشاراتی خلاقانه و نوآورانه (رتبه اول)

- شرکت معدنی و صنعتی گل گهر
دربخش: ویژه نامه و مستندسازی (رتبه اول)

- اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه
دربخش های: کاریکاتور (رتبه اول)- هدایا (رتبه اول)- خبر (رتبه سوم)

- شهرداری قزوین
دربخش های: ویژه نامه (رتبه اول)- اینفوگرافیک (رتبه دوم)- تبلیغات مکتوب (مشترکاً رتبه سوم)

- شرکت ذوب آهن اصفهان
دربخش های: مقاله (رتبه اول)- بروشور (رتبه دوم)- کتاب (رتبه دوم)

- شرکت پتروشیمی جم
دربخش های: بروشور (رتبه اول)- مستندسازی (رتبه دوم)- سرمقاله (رتبه دوم)- تبلیغات مکتوب (رتبه سوم)

- شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
دربخش های: عکس (رتبه اول)- پوستر(رتبه دوم)- تبلیغات مکتوب (رتبه دوم)- برنامه انتشاراتی (رتبه سوم)

- استانداری کرمان
دربخش های: اینفوگرافیک (رتبه اول)- عکس (رتبه سوم)

- اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان
دربخش های: تحلیل محتوا (رتبه اول)- خبر (رتبه دوم)- بروشور (رتبه سوم)- تبلیغات مکتوب (رتبه سوم)

- دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد
دربخش های: تبلیغات مکتوب (رتبه اول)- بروشور (رتبه سوم)- کتاب (رتبه سوم)

- شهرداری اصفهان
دربخش های: مستندسازی (رتبه اول)- گزارش (رتبه دوم)

- شرکت توزیع نیروی برق تبریز
دربخش های: خبر (رتبه اول)- پوستر (رتبه اول)- سرمقاله (رتبه سوم)

- شرکت گاز استان بوشهر
دربخش های: ویژه نامه (رتبه اول)- موشن گرافیک (رتبه دوم)

- شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان
دربخش های: کارهای نوآورانه و خلاقانه (رتبه اول)- موشن گرافیک (رتبه دوم)

- شرکت صنایع فولاد کرمان بردسیر
دربخش های: عکس (رتبه دوم)- اینفوگرافیک (رتبه سوم)

- اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد
دربخش های: عکس (رتبه سوم)- پوستر (رتبه سوم)

- شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان

- شرکت فولاد اکسین خوزستان
دربخش های: فیلم مستند (رتبه دوم)- خبر (رتبه دوم)

- پایگاه خبری جامعه روابط عمومی
دربخش: تولید محتوا
 

هشت روابط عمومی دیپلم افتخار گرفت
در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که با حضور دکتر محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در هتل بزرگ ارم برگزار شد، به هشت روابط عمومی برتر، دیپلم افتخار اعطا شد.


در سطح ملی دیپلم افتخار سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به حشمت اله حسینی رییس روابط عمومی بانک ملی ایران، صادق سکری مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن ج ا ا، علیرضا جمال لیوانی رییس روابط عمومی بانک سپه، حمید مختاری مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، دکتر حمیدرضا عظیمی رییس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، عبدالامیر خنده جام مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و داوود طالبی مدیر روابط عمومی بانک توسعه تعاون اهدا شد.

 

همچنین در سطح استانی دیپلم افتخار سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به احسان بعیدی رییس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اهدا شد.


تجلیل از سه استاد و پیشکسوت روابط عمومی به دلیل اثرگذاری شان در روابط عمومی ایران
در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که توسط انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار شد از سه استاد و پیشکسوت روابط عمومی؛ مهندس ناصر رزاق منش، دکتر حمید موفق و استاد ناصر بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه صمت به دلیل نقش چشمگیرشان در روابط عمومی ایران تقدیر شد.

 

کارشناسان برتر انتشارات روابط عمومی معرفی شدند
در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که عصر روز سه شنبه 26 تیرماه به کار خود پایان داد، با اهدای جوایز به کارشناسان برتر انتشارات روابط عمومی به کار خود پایان داد.
 

در این بخش، ابوذر حلوایی پور شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (رتبه اول)، دکتر سودابه جلیلی نژاد موسسه همشهری (رتبه اول)، سارا طاهری نفت منطقه جنوب، شادی توکلیان بانک شهر،محمد شهبازی نژاد، محمد محتاطی، اسماعیل قلی پور، سامان چیت سازی و سعید کوچک زاده اکسین فولاد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
 

بیانیه هیئت داوران سیزدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که بار دیگر فرصتی فراهم گشت که امروز شاهد برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی باشیم، جشنواره ای که با پشت سرگذاردن تجربه ای 12ساله و با هدف اعتلای تولیدات انتشاراتی روابط عمومی ها و کمک به تقویت تولید محتوا در حوزه نشر مکتوب و الکترونیک برگزار می شود و ما را با آثار برتر و الگوهای انتشاراتی جدیدی در هر دوره آشنا می سازد.

 

 امسال بر پایه فراخوان انجمن متخصصان روابط عمومی بیش از 20۰۰ اثر در 33 شاخه فعالیتی ازسوی دستگاههای اجرایی و سازمان ها و شرکت ها به دبیرخانه جشنواره واصل شد که این امر حکایت از استقبال چشمگیر از جشنواره همچون سال های گذشته را دارد. در این دوره شاخه های ارزیابی جدیدی نیز با توجه به شرایط و نیازهای روز روابط عمومی کشورنظیر فیلم های ویدئویی کوتاه، موشن گرافیک،هدایای انتشاراتی و... اضافه شده که مورد ارزیابی واقع شده است.


بررسی آثار و مستندات از سوی داوران جشنواره با صرف دهها ساعت وقت کارشناسی حکایت از آن داشت که گرچه انتشارات الکترونیکی و چاپی روابط عمومی به لحاظ کمی و کیفی از رشد و تنوع قابل توجهی برخودار شده است، اما همچنان نیاز به برنامه ریزی به لحاظ توسعه کیفی تولیدات محتوایی انتشاراتی و وجود خلاقیت و ابتکار بویژه درحوزه استفاده از تکنیک های جدید نشر الکترنیک در روابط عمومی ها احساس می شود و در برخی از رشته های مورد ارزیابی متاسفانه آثاری درخوری که قابلیت برتری را دشته باشند معرفی نگردید و امکان انتخاب برای داوران جشنواره را محدود ساخت که در ذیل برخی از کاستی های مورد اشاره به استحضار می رسد:


1) در بخش برنامه انتشاراتی کمتر روابط عمومی آثار و مستنداتی دال بر اینکه فعالیت های انتشاراتی اش را بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده طراحی و اجرا کرده باشد را شاهد بودیم، لذا لازم است قبل از هر اقدامی روابط عمومی ها تولیدات انتشاراتی شان را در راستای برنامه ای جامع و منطبق با سیاست های سازمانی تدوین نمایند.


2) در بخش انتشارت اصلی شامل نشریه و کتاب درصد کمی از محتوای نشریات سازمانی با اصول حرفه انتشار می یابد. وجود خبر، گزارش و مصاحبه های غیر استاندارد و نبود جذابیت های لازم در تیترزنی و لیدنویسی در اکثر آثار رسیده مشهود بود. در شاخه مصاحبه عدم طرح سئوالاتی کارشناسی و در سرمقاله و مقاله عدم توجه به مباحث روز و تحلیل های کارشناسی را می توان از جمله کاستی ها در آثار این بخش ها عنوان کرد.


3) در بخش هنرهای تجسمی شامل پوستر،عکس و صفحه آرایی نیاز به تلاش به همراه خلاقیت و نوآوری بیشتری احساس می شود، در همین راستا کمک به افزایش سواد بصری و سواد رسانه ای تاکید می گردد.


4) دربخش رسانه های دیداری وشنیداری فیلم ،تیزروکلیپ همچنان شاهدکم  توجهی به عناصر بصری جذاب وانگیزشی هستیم، درعین حال اینکه برخی از آثار رسیده نیز از تنوع تصویری و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده که بایستی تقویت گردد.


5)  در بخش تبلیغات مکتوب و رپرتاژآگهی اکثر آثار رسیده همچنان از طرح ها و روش های کلیشه ای استفاده کرده و تنوع و جذابیت در این بخش کمتر دیده شد.


6) در بخش تحلیل محتوا و پژوهش های بنیادی آثار قابل توجهی تولید نشده بود. در این بخش عدم رعایت اصول علمی و روش های نوین تحقیق و عدم استفاده از تحلیل های آماری و نداشتن نتیجه گیری و پیشنهادات راهبردی در اکثر آثار وجود داشت.


7)  در بخش کارشناس برتر انتشارات، امسال با حضور و مشارکت تعداد زیادتری از آثار کارشناسان انتشاراتی در این بخش روبه رو بودیم، ولی انتظار می رود کارشناسان با ارائه آثا رو مستندات کامل تری در این رویداد علمی حضور یابند.

در پایان هیات داوران جشنواره سیزدهم ضمن تقدیر از تمامی روابط عمومی های کشور که با حضور خود در برپایی این رویداد علمی بر غنا و شایستگی آن افزودند، بر استمرار و تسری آموزش های علمی و کاربردی و همچنین حرکت به سمت استانداردسازی و حرفه ای گرایی در حوزه انتشارات و تحلیل محتوا تاکید و توصیه دارد.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد