درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 4 مهر 1399 - 07:44   

وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد

  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

افزایش سودآوری و کیفیت خدمات و محصولات هر سازمان، از وظایف روابط عمومی های دانش محور است

  افزایش سودآوری و کیفیت خدمات و محصولات هر سازمان، از وظایف روابط عمومی های دانش محور است


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور
  تاکید استاندار لرستان بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی
  فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات» موفق به دریافت رتبه الف شد
  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل برگزار شد
  آن نغمه که مردم می‌سپارند به یاد
  فیس بوک خود را برای هرج و مرج های بعد از انتخابات 2020 آماده می کند
  ۱۰ ترفند طلایی برای رشد کسب و کار
  با کمک هوش مصنوعی/ فضای یوتیوب برای کودکان امن تر می شود
  چارچوبی برای مدیریت بازاریابی پایدار
  پیش به سوی بازاریابی پایداری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34192صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 27 تیر 1397 - 17:27
قدیمی‌ترین شکلک لبخند جهان
استفاده از شکلک لبخند در یک نامه اداری قدیمی - ۱۷ جولای مصادف با ۲۶ تیر ماه، درحالی «روز جهانی ایموجی» نامگذاری شده که استفاده از شکلک یا ایموجی در گفتگوهای روزانه، بسیار بسیار قدیمی‌تر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد. این شکلک‌ها نوعی بیان حالت تصویری محسوب می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ۱۷ جولای مصادف با ۲۶ تیر ماه، درحالی «روز جهانی ایموجی» نامگذاری شده که استفاده از شکلک یا ایموجی در گفتگوهای روزانه، بسیار بسیار قدیمی‌تر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد. این شکلک‌ها نوعی بیان حالت تصویری محسوب می‌شوند.

با اختراع تلفن ارتباط انسان‌ها بیشتر از شکل حضوری به شکل غیر حضوری و صدا منتقل شد. به این ترتیب تصور که در بر دارنده حالت چهره بود از بیشتر روابط انسانی حذف شد. ما که برای صدها هزار سال بر دیدن قیافه افراد برای درک حالاتشان تکیه کرده بودیم، حالا باید روی صدا تکیه می‌کردیم. اما صدا هم ماندگار نبود و با اختراع کامپیوتر و شیوه ارتباط متن محور، تن صدا به عنوان یکی دیگر از بیان‌گر‌های احساست از بیشتر ارتباطات حذف شد. دیگر هیچ راهی برای بیان حالات و احساسات انسانی باقی نمانده بود. به همین دلیل اشکال و تصویر وارد گفتگو‌های کلامی شدند. صورتک‌های خندان، گریان، خشمگین تا نمونه‌های پیشرفته‌تر کم کم وارد گفتگوهای روزمره شدند. اما گویا تاریخ‌چه این نیاز قدیمی‌تر از این حرف‌ها است و قبلا هم در نامه‌نگاری‌ها از این اشکال موسوم به اموجی استفاده شده است.

یک وکیل در زمان بررسی اسناد حسابداری شهرداری در روستایی نزدیک کوهستان Strazov با کشیدن یک دایره کوچک و دو نقطه و یک خط که امروزه به عنوان صورتک خندان شناخته می‌شود، آن را امضا کرده است.این کشف به عنوان قدیمی‌ترین شکلک جهان شناخته شده است. پیش از این، صورتک خندان در شعر «برای بخت» رابریک هریک انگلیسی در سال 1948 به عنوان قدیمی‌ترین شکلک جهان شناخته شده بود اما شکلک جدید این رکورد را 13 سال جابجا کرده است.

اگرچه این شکلک را می‌توان به صورتی با قیافه بی تفاوت نیز تعبیر کرد، اما این تصویر در ادامه متنی است که نشان می‌دهد وکیل هیچ مشکلی با محاسبات نداشته است. کارشناسان همچنین در اسناد موفق به پیدا کردن، دست در حال اشاره دلقک شده‌اند اما هنوز از مفهوم آن مطمئن نیستند.

 

منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  9 درس برتر روابط عمومی


  ورود روزنامه همشهری به بورس با فوریت!


  پایگاه داده مایکروسافت، پس از دو سال از زیر آب بیرون کشیده شد


  نشریات دانشگاه گیلان برتر شدند


  پلیس ترکیه در مورد مرگ مشکوک خبرنگار روسی-آمریکایی تحقیق می‌کند


  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد


  گوگل قابلیت اسکن فایل‌‌های مشکوک را به برنامه محافظت پیشرفته اضافه کرد


  خبرنگار زن افغان چگونه با وجود تهدیدها و مخالفت خانواده به کار ادامه می‌دهد؟


  گزارش ششمین اجلاس مدیران شعب دانشگاهی پایگاه‌ خبری مفدا


  مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: بال «ارتباطات» از بال «عملکرد» بزرگ‌تر است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی