درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:58   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34185صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 27 تیر 1397 - 14:42
به بهانه برگزاری دومین نشست مدیران روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه کشور
توجه به نظام ارتباطی؛ ضامن موفقیت برنامه ریزی
مسعود طوفان؛ رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد - واقعیت این است که در سال‌‎های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرائم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می‌‎دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدوارانه مردم از آینده و بروز اغتشاشات اجتماعی خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با تشکیل مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و بین الملل در سازمان برنامه و بودجه کشور، این جایگاه که مدتی با غفلت مواجهه شده بوده ترمیم گشته و بستر مناسب برای تحول در این حوزه فراهم شده است. افزایش کمی و کیفی دامنه ارتباطات ، بالارفتن شفافیت و نیز استفاده هدفمند از فناوری های جدید ارتباطی از جمله این تحولات محسوب می شود که نمود و بروز این امر را در اتصال مجدد بدنه تخصصی سازمان با رسانه ها و افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی و اطلاع رسانی ها شاهد هستیم.


بی تردید بدنبال هر برنامه ریزی و تصمیم سازی کلان در حوزه اقتصادی و اجتماعی ، توجه به افکار عمومی ، اعتماد سازی و اطلاع رسانی صحیح و سریع اهمیت مضاعفی پیدا کرده و فقدان روابط عمومی فعال و پیشرو یک آسیب جدی محسوب می شود، تجربه انتخاب اولین سخنگوی لایحه بودجه 97 و نیز شکل گیری امواج بی سابقه اجتماعی و رسانه ای درجریان تصویب برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نشان داد دشواری همراه ساختن افکار عمومی با اهداف مورد نظر کمتر از دقت و حساسیت در تهیه محتوای برنامه ها نیست و بی توجهی به برقراری یک نظام ارتباطی صحیح با ذینفعان می تواند پذیرش عمومی و موفقیت هر برنامه ای را تحت تاثیر قرار دهد.


با توجه به تحول در نقش رسانه ها علی الخصوص رسانه های نوظهور و تغییر مدل های ارتباطی از عمودی به افقی و تعاملی ، پیوند مدیریت راهبردی در موفقیت برنامه های توسعه با تولید موافقت در افکار عمومی بیش از پیش آشکار شده است . این در حالی است که فقدان یک نظام ارتباطی و رسانه ای برای تبیین برنامه های توسعه و پروژه ها و طرح های ملی و فراگیر از آسیب های جدی برای تغییر نگرش های اجتماعی و همگرایی در این حوزه است.


واقعیت این است که در سال‌‎های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرائم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می‌‎دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدوارانه مردم از آینده و بروز اغتشاشات اجتماعی خواهد شد.


در شرایط پیچیده و حساس کنونی که کشور در معرض خصومت های اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته و ارائه تصاویر مخدوش و در برخی رسانه ها به یک حرکت هدفمند مبدل شده ، شایسته است مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور و استانها با اجرای فعالیتهای مدیریتی و تعیین کننده نقش اساسی خود را در اطلاع رسانی مناسب و به موقع در حوزه هایی نظیر برنامه های ضد تحریمی ، وضعیت بودجه و طرح های ملی و فراگیر ، اسناد توسعه و آمایش و برنامه های اشتغال زایی و پیوند آن با منافع جمعی و تحقق اهداف و ماموریت های خطیر این سازمان و دولت خدمتگزار ایفا نماید .بنابر این آنچه بیش از پیش در این برهه حساس ضروری است تلاش روابط عمومی برای شفاف سازی ، استفاده صحیح از رسانه ها ، برقراری ارتباط دوسویه و صادقانه میان آحاد مردم، کارگزاران و مدیران و نیز ایجاد فضای همدلی و تفاهم ملی است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد