درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:41   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34167صفحه نخست » دوشنبه، 25 تیر 1397 - 23:17
جنجال بر سر راه اندازی خبرگزاری شهر در گرگان
اگر قرار بر ایجاد خبرگزاری شهر باشد و در آن اصرار وجود دارد همه ظرفیت های رسانه ای شهر دیده شوند نه اینکه روابط عمومی شهرداری به طور پنهان با یک نفر قرارداد ببندد و بقیه رسانه از دور خارج شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شهرداری گرگان مثل برخی کلانشهرها به دنبال راه اندازی یک پایگاه خبری است تا بتواند به انتشار اخبار و اطلاعات شهر مبادرت ورزد اما اینکه چه کسی و با چه شیوه ای این خبرگزاری را اداره کند جنجال ساز شده است.

چند وقتی است که بحث راه اندازی خبرگزاری شهر در گرگان مرکز استان محل چالش جدی بین اصحاب رسانه شده است. در واقع شهرداری گرگان مثل برخی کلانشهرها به دنبال راه اندازی یک پایگاه خبری است تا بتواند به انتشار اخبار و اطلاعات شهر مبادرت ورزد.

اینکه راه اندازی این پایگاه خبری یا خبرگزاری توسط شهرداری گرگان با پول بیت المال و عوارض مردم کاری مطلوب است، محل بحث و بررسی دارد به طوریکه برخی اعضای شورای شهر گرگان به این امر واکنش منفی نشان دادند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در واقع الان سه دیدگاه در این زمینه وجود دارد:

1) اینکه مرکز استان نیاز به رسانه جدید ندارد و تقویت همین رسانه های موجود از طرف شهرداری و تامین مالی رسانه ها می تواند اهداف مورد نظر شهرداری را محقق سازد .

2) اگر قرار بر ایجاد خبرگزاری شهر باشد و در آن اصرار وجود دارد همه ظرفیت های رسانه ای شهر دیده شوند نه اینکه روابط عمومی شهرداری به طور پنهان با یک نفر قرارداد ببندد و بقیه رسانه از دور خارج شوند.

3) چرا شهرداری در وضعیت فعلی که تحریم ها کمرشکن شده و وضعیت معیشت مردم خراب است ، از پول بیت المال چنین هزینه گزافی را برای راه اندازی خبرگزاری شهر مصروف سازد .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما روز یکشنبه 24 تیرماه اعضای هیت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان به نمایندگی از جامعه خبری با حضور در شورای اسلامی شهر گرگان اعتراض خود را نسبت به قرارداد انحصاری اطلاع رسانی شهری و بستن قرارداد نجومی با یک نفر را به گوش اعضا شورا رسانده و خواستار تجدید نظر در این کار شدند.

حسین ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان، توپ را توی زمین شهردار گرگان پرت کرد و گفت: شهردار گرگان تا 500 میلیون تومان اختیار دارد که بدون اجازه شورای شهر کار انجام دهد لذا ما نه در جریان این کار هستیم نه دخالتی می کنیم .

اما ابراهیم جرجانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد به سخنان سخنگوی شورا افزود : چرا شورای شهر نباید نسبت به قراردادها و اقدامات شهرداری گرگان اطلاع داشته باشد ، پس نقش نظارتی شورا چه می شود؟

جرجانی در ادامه افزود : به نظر من حق با خبرنگاران است ، چون اینها هستند که هر هفته در جلسات حاضر می شوند و وظیفه خطیر اطلاع رسانی را انجام می دهند و روابط عمومی شهرداری بهتر است ضعف های خود را از طریق دیگر جبران کند .

وی تاکید کرد : روابط عمومی شهرداری اگر توانمندی ندارد رها کند تا فرد توانمندتری جای او را بگیرد .

اما محمد آریان نیا که گویا گزینه اصلی قرارداد انحصاری شهرداری است و در جلسه حضور داشت گفت : این سایت قرار است 20 درصد فعالیتهای شهرداری را انعکاس دهد و سایر مطالب در حوزه های مختلف چون محیط زیست ، میراث فرهنگی و گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری و ... خواهد بود.

وی ادامه داد : بحث خبرگزاری شهر در کلانشهرهایی چون تهران با عنوان شهرآرا و ارومیه و اصفهان و ... راه اندازی شده و گرگان نیز در این راه قدم نهاده است.

اما بعد از گفتن سخنان وی دو تن از اعضای شورای شهر به شدت به این سهم 20 درصدی اخبار شهرداری اعتراض کردند . جرجانی و گرزین گفتند چرا باید بودجه و پول این سایت را شهرداری بدهد اما فقط 20 درصد سهم اخبار برای ما باشد؟

در ادامه عرب احمدی رئیس و عموزاد نایب رئیس و علمدار مدیر خانه طمبوعات ، علی اصغر سلیمانی و سمیه مرادقلی عضو هیئت مدیره به نمایندگی از خبرنگاران موارد اعتراضی و خواسته های جامعه رسانه ای استان را بیان نمودند.

وحید عرب احمدی که مدیریت خبرگزاری تسنیم استان را بر عهده دارد گفت: خبرنگار من هر هفته بدون هیچ چشمداشتی در جلسه صحن علنی سه ساعت می نشیند تا خبر شورا و شهرداری را منتشر کند ، با این رویه همه خبرنگاران حذف خواهند شد و انحصاری کردن اخبار شورا و شهرداری به هیچ وجه به صلاح نیست.

وی ادامه داد : قبلا چند باری خدمت عبداللهی رئیس شورا رسیدم و در خصوص لزوم جانمایی سرانه رسانه ها در بودجه های شهرداری و شورا به ایشان گفتم اما گفتند هیچ بودجه ای نداریم ، حال اگر بودجه ای ندارید چطور می خواهید سالی 120 میلیون و ماهی 10 میلیون برای خبرگزاری شهر خرج کنید؟

مدیر خانه مطبوعات استان هم به انحصاری کردن و یک نفره اداره کردن این رسانه اعتراض کرد و گفت : واقعا جامعه خبری استان که بیشتر آن در گرگان مستقر است ، از این رویداد آسیب می بیند و من خواهش می کنم شهردار در کارش تجدیدنظر کند.

هادی علمدار افزود: استان گلستان رسانه های زیادی دارد و همه رسانه ها نیز اخبار شورا و شهرداری را بخوبی انعکاس می دهند و نیازی به رسانه ای با این مشخصات نیست و اگر شهرداری همین رسانه های موجود را تقویت کند قطعا بهره بیشتری خواهد برد.

حمیدرضا آقا ملایی رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر گرگان نیز بعد از استماع سخنان اعضای خانه مطبوعات گفت: من از این کار اطلاعی ندارم ولی با این روند مخالفم و باید یک ساز و کار بهتری برای آن پیدا کنیم .

فائزه عبداللهی رئیس شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: این کار در اختیار شهردار است و ارتباطی به شورا ندارد.

عبداللهی در ادامه کمی لحن خود را تندتر کرد و با صدایی بلندتر گفت : بایدی وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند که به ما تحمیل کند که چکار بکنیم یا کنیم؟

وی در ادامه گفت: سایر رسانه ها اگر نمی خواهند اخبار شورا و شهرداری را منتشر کنند، نکنند، ما نیازی به آنها نداریم.

این جنجال و بگو مگو بعد از اتمام جلسه تا دفتر رئیس شورا ادامه داشت و نهایتا مقرر شد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی طی نامه ای به رئیس شورا از وی بخواهد که قرارداد به کمیسیون فرهنگی اجتماعی ارجاع و چکش کاری شود .

گفته می شود این سایت با نام "هیرکان نیوز" در حال طراحی است و هنوز آغاز به کار نکرده اما مجری این کار که گویا پنهانی با روابط عمومی فعالیتهای را پیگیری می کند با تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری ها وارد معامله شده و توانسته با وعده های خوب آنها را از رسانه هایشان جدا کند.

این امر اعتراض شدید مدیر دو خبرگزاری استانی یعنی مهر و تسنیم را برانگیخته است و موجب شد تا محمد چراغعلی و وحید عرب احمدی با حضور در دفتر روابط عمومی شهرداری اعتراض شدید خود را به این رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه ای و دزدیدن خبرنگارانشان اعلام کنند اما روابط عمومی اعلام می کند که اینچنین نیست و دوستان رسانه ای اشتباه می کنند و این قصه همچنان ادامه دارد ....

گفتنی است مهدی چمران رئیس وقت شورای عالی استان‌ها در ارتباط با هدف از راه‌اندازی این خبرگزاری گفت: شهرایران را برای معرفی بیشتر شوراها به مردم، تأسیس کردیم.

وی ادامه داد: شهرایران می‌تواند با همه 117 هزار شورایی سراسر کشور ارتباط برقرار کند و همچنین پلی برای ارتباط مردم با این 117 هزار عضو شوراهای کشور باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بدین ترتیب مردم می‌توانند خواسته‌های خود را به گوش اعضای شورای روستا، شهر و استان خود برسانند و شورایی‌ها نیز ارتباط خود با مردم را حفظ کنند.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد