درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 18:37   

نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است

  نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است


ادامه ادامه مطلب یک

گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری

  گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری


ادامه ادامه مطلب دو

طعم شیرین روزنامه‌نگاری و نویسندگی

  طعم شیرین روزنامه‌نگاری و نویسندگی


ادامه ادامه مطلب سه

آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز

  آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد
  سه مزیت یک پیشنهاد برای بانک مسکن
  آشنایی با روابط عمومی
  برگزاری دومین کارگاه تخصصی روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
  حمایت بانک سپه از بازسازی و نوسازی 19 هزار مسکن شهری و روستایی در کرمانشاه
  کتاب «ارتباطات بازاریابی مد» منتشر شد
  دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران
  نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است
  بهترین تکنیک های روابط عمومی که تاکنون دیده اید
  فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34135صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 22 تیر 1397 - 15:47
نظر یک فیلسوف در باره مزایای خودخواهی
همه ما با این نظر موافقیم که خودخواه بودن، یکی از بدترین خصلت هایی فردی است. خصلتی که معمولا با حرص، طمع و خودمحوری توام است. ولی شاید دلیل درجا زدن و پیشرفت نکردن مان این است که برای پرهیز از این خصلت های ناهنجار، بیش از حد به سمت حذف نیاز و احساس شخصی خود، کشیده می شویم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همه ما با این نظر موافقیم که خودخواه بودن، یکی از بدترین خصلت هایی فردی است. خصلتی که معمولا با حرص، طمع و خودمحوری توام است. ولی شاید دلیل درجا زدن و پیشرفت نکردن مان این است که برای پرهیز از این خصلت های ناهنجار، بیش از حد به سمت حذف نیاز و احساس شخصی خود، کشیده می شویم.
 
 بها ندادن به خواسته ها و آرزوهای شخصی، ما را در وضعیت نامتعادلی قرار می دهد. چون دل سپردن به آرزوها و منفعت های شخصی قرار نیست همیشه مصادف با حذف امیال و منافع دیگران باشد. ما انسان ها برای انکه قادر باشیم به طور ریشه دار و مدام، برای دیگران مفید باشیم بهتر است به منافع خودمان به درستی واقف باشیم.
 
 خودخواهی ناسالم، یعنی اینکه در هر کاری، فقط به فکر برآورده شدن نیاز خویش باشیم. انگیزه ها به همین دلیل محدود، سطحی و گذرا است.
 
 تاثیر منفی این نوع خودخوهی آنقدر زیاد است که برای پرهیز از آن، مدام از حقوق شخصی خود کوتاه می آییم. نیازهای خودمان را پنهان می کنیم. برای مثال برای اینکه والدین خوبی باشیم حتی یک ساعت از روز را به خودمان اختصاص نمی دهیم.
 
 فکر می کنیم درست نیست مدت بیشتری زیر دوش حمام بمانیم تا اتفاقاتی که برای ما مهم است را مرور کنیم. یا برای نواختن ساز مورد علاقه مان یا کتابی که هدیه گرفتیم وقت صرف کنیم.
 
 ما یاد گرفتیم که پیگیری لذت های کوچک، مغایر با منافع و موقعیت دیگران است. نتیجه اش این می شود که با سرکوب این خواسته های ساده و خشنود کننده، بدون آنکه بفهمیم، رنجیده و بهانه گیر می شویم یا سخت گیری هایی نابجا به خرج می دهیم.
 
 برای مثال، ممکن است بعضی از ما بلافاصله بعد از خوردن یک وعده غذای خوب، از ذهن و انرژی مستعدتری برخوردار شویم که در طول روز نصیب مان نمی شود. برای همین شاید دوست داریم لم دهیم و به ایده ها و راه حل ها پرو بال دهیم.
 
 لم دادن بعد از غذا ممکن است مغایر با مرام خانوادگی باشد که همگی بلافاصله بعد از شام بر می خیزند و ظرف و غذای مانده را جمع می کنند و … ما ولی باید قدرت تاکید برای حفظ این خودخواهی کوچک را داشته باشیم و فرق آن را با تنبلی خودخواهانه توضیح دهیم. بهتر است نشان دهیم که حتما یک کار مفید از درون این خودخواهی بیرون می آید.
 
 خودخواهی خوب از درون اعتماد به نیازهای شخصی خودمان، بروز می یابد چون می دانیم قدرت بازدهی مان را بیشتر خواهد کرد. چون باعث آرامش و تمرکز بیشتر ما خواهد شد.
 
 شگرد یک خودخواه خوب، این است که بتواند نیازهایش را طوری ابراز و عملی سازد که با رفتار یک فرد خودخواه غیرمسئول تمایز ایجاد کند. او باید خواسته اش را بدون شرم و خجالت توضیح دهد و بگوید که براورده کردن آن، به نفع جمع پیرامونش است.
 
 www.theschooloflife.com
 
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  جایگاه از بالا به پایین در فضای روزنامه نگاری علم ما وجود دارد


  مقاله/ برنامه ریزی بر پایه سناریو ، چراغ راه یک روابط عمومی موفق


  در کار خود بهترین باشید


  10 نکته کاربردی درباره اندازه گیری و ارزیابی روابط عمومی


  تودیع و معارفه رئیس جدیداداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی


  ترابی، مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن شد


  مدیر جدید روابط عمومی انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد


  2 پیام رسان بومی مورد حمایت بیشتر دولت قرار می گیرند


  بازدید رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارشاد از ستاد انتخابات نماینده مدیران مسئول ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری