درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 4 مهر 1397 - 16:06   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان

  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد

  گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد


ادامه ادامه مطلب سه

محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک

  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مشاور رسانه ای رئیس شورای استان گیلان در رشت منصوب شد
  سپرده ارزی باز کنید، سود ارزی بگیرید
  ارائه بدون محدودیت کارت هدیه در واحدهای بانک ملّی ایران
  با پیش بینی شهرآورد پایتخت از بانک ملّی ایران جایزه بگیرید!
  سناریوی توانمند سازی برای "وضعیت بی تصویری"
  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  دو تن از پایه‌گذاران اینستاگرام استعفا دادند
  گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد
  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت کشور منصوب شد
  با انتشار پایگاه خبری «تهران رسانه» موافقت شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34123صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 20 تیر 1397 - 17:12
گوگل دوپلکس؛ مکالمه با هوش مصنوعی گوگل
گوگل دوپلکس یکی از جدیدترین فعالیت‌های گوگل است که همچنان بسیاری از بخش‌های آن محرمانه باقی مانده و مهندسان گوگل در حال کار روی این سیستم هستند. با این همه این گوگل تعداد محدودی از خبرنگاران تکنولوژی را به مراسمی دعوت کرده و با آنها درباره این سرویس جدید صحبت کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گوگل دوپلکس یکی از جدیدترین فعالیت‌های گوگل است که همچنان بسیاری از بخش‌های آن محرمانه باقی مانده و مهندسان گوگل در حال کار روی این سیستم هستند. با این همه این گوگل تعداد محدودی از خبرنگاران تکنولوژی را به مراسمی دعوت کرده و با آنها درباره این سرویس جدید صحبت کرده است.

در گوگل دوپلکس ماشین می‌تواند با شما از پشت تلفن صحبت کند، بدون آنکه متوجه باشید در حال مکالمه با یک دستگاه هستید. به همین خاطر بسیاری از غیراخلاقی بودن این سیستم سخن گفته‌اند. هوش مصنوعی در این سیستم به قدری پیشرفت داشته است که توانسته بسیاری از رفتارهای انسانی را در سخن گفتن شبیه‌سازی کند.

منتقدان می‌گویند این سیستم فریب است؛ چرا که افرادی که با آن سخن می‌گویند فکر می‌کنند در حال مکالمه با یک انسان هستند نه یک ماشین!

دوپلکس و خودروهای خودران یکی از چندین سرویسی هستند که از پروژه هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کنند. برخی منتقدان از این ترس دارند که این هوش مصنوعی در توسعه قابلیت‌های نظامی به کار گرفته شود و در نهایت گوگل کمک کند ماشین‌های هوشمند قاتل تولید شوند.

گوگل برای نشان دادن قابلیت این سیستم این توانایی را به طور عملی به نمایش گذاشته است. در یک تماس تلفنی دستیار گوگل برای گرفتن نوبت به یک آرایشگاه زنگ می‌زند.

سیستم گوگل: برای گرفتن یک وقت، تماس گرفته‌ام ممکن است تاریخ سوم می را برای من چک کنید؟

فرد پشت تلفن: البته لطفا چند لحظه...

سیستم گوگول: هوووم...

فرد پشت خط تلفن: برای چه ساعتی می‌خواهید؟

سیستم گوگل: برای ساعت ۱۲

فرد پشت خط تلفن: برای ساعت ۱۰ خوبه؟

سیستم گوگل: ساعت ۱۰ هم خوبه.

یکی از نکات مهم در این مکالمه، این است که دستگاه حتی سعی می‌کند رفتارهای انسانی را تقلید کند و واقعی به نظر برسد، به زمانی که دستگاه به فرد پشت خط تلفن می‌گوید «هووم» دقت کنید. این نشان می‌دهد که تا کجا گوگل سیستم هوش مصنوعی خود را توسعه داده است.

گوگل دوپلکس طوری عمل می‌کند که طبیعی به نظر برسد و افراد در حال مکالمه با آن گمان کنند در حال صحبت با یک انسان هستند نه یک ماشین.

گوگل برای آنکه نشان دهد این سیستم تا کجا پیش رفته است در یک رستوران تعدادی از خبرنگاران تکنولوژی را گرد هم آورد تا به آنها قابلیت این سیستم را نشان دهد.

در این برنامه خبرنگاری از یکی از مدیران گوگل پرسیده چگونه می‌خواهید مشکل اخلاقی را حل کنید؟ شاید افراد دوست نداشته باشند با یک ماشین صحبت کنند. پاسخ این مقام گوگل به این پرسش این بود «این سیستم در ابتدای مکالمه خود را معرفی می‌کند و می‌گوید دستیار گوگل است.»

آنگونه که برخی از سایت‌های تکنولوژی مانند تک‌کرانچ گزارش داده اند خبرنگاران سعی کرده‌اند که این سیستم را با چالش روبه‌رو کنند. در برخی موارد هوش مصنوعی تماس را با احترام پایان داده و در برخی موارد هم سیستم نتوانسته است جواب مناسبی بدهد. این نشان می‌دهد این سیستم همچنان تا تجاری شدن راه بسیاری دارد. گوگل هم گفته این سیستم همچنان در ابتدای راه خود است.

در یکی از موارد وقتی یکی از خبرنگاران خواسته سیستم، چند عدد پایانی یک شماره را تکرار کند، سیستم کل یک شماره را تکرار کرده است. این آزمایش‌ها نشان می‌دهد هوش مصنوعی همچنان بر خلاف بسیاری از تبلیغات دارای ضعف‌های بسیاری است.

در اردیبهشت امسال زمانی که که گوگل در حال توسعه فناوری خودروهای خودرانش بود، با تصادف یکی از خودروهای خودران گوگل، دوباره این پرسش مطرح شد که چه زمانی این خودروها ایمن خواهند شد و چرا دوباره یکی از آن‌ها تصادف کرده است؟

برخی کارشناسان می‌گویند شاید اگر خودرو گوگل تحت هدایت انسان بود می‌توانست واکنش بهتری انجام دهد، اما هوش مصنوعی نتوانسته به درستی حادثه را تحلیل کند و واکنش نشان دهد.

خودروهای خودران برای آنکه بتوانند در شرایط سخت سریع‌ترین و بهترین تصمیم را بگیرند نیازمند توسعه هوش مصنوعی در کنار توسعه پردازنده‌های بسیار سریع هستند. این مورد برای توسعه دوپلکس هم صادق است.

برای تماس، کاربر با استفاده از گوگل اسیست به گوگل دوپلکس متصل شده و این سیستم بر اساس سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی، با فرد مورد نظر تماس می‌گیرد. وقتی این سیستم می‌تواند به درستی کار کند که هوش مصنوعی به بلوغ رسیده باشد. حال آنکه هوش مصنوعی همچنان در دوران نونهالی است.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت کشور منصوب شد


  شورای اطلاع‌رسانی سمنان چالش‌ها وفرصت‌ها/ روابط عمومی‌ حلقه مفقوده


  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان


  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


  روابط‌عمومی چرا مهم است؟


  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان


  حملات دو روزنامه ترکیه به بنیاد "هاینریش بُل" آلمان


  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران