درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:28   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34114صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 20 تیر 1397 - 11:25
وظیفه روابط عمومی، توجیه گری و بوقچی ناشنوا بودن برای سازمان نیست!
روابط عمومی صدا و سیما در هنگام بروز چنین وضعیتی چه وظیفه ای دارد؟ آیا یک «مسئول»ِ «روابط عمومی»ِ «مردم مدار»، وظیفه دارد تا رفتار نادرست سازمان متبوع خود را در تحریک افکار عمومی و پخش اعترافگیری با انواع سفسطه توجیه کند و یا برای صدا و سیما شریک جرم بتراشد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمدحسین رنجبران، مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در واکنش به انتقادات از پخش اعترافات مائده هژبری (نوجوان رقصنده) در صدا و سیما گفته است: «مردم و به‌ویژه خانواده‌ها در تماس با ما به شدت خواهان آگاه‌سازی در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستند»... «مقام قضایی درخواست کرده بوده است تا موضوع این افراد حتما رسانه ای شود» / جماران
 
 فرض می کنیم ادعای مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در خصوص این درخواست «به شدت» مردم درست باشد، مردم از سازمان صدا و سیما خواهان آگاه سازی می شوند ، بعد پلیس هم همزمان با «مقام قضایی درخواست کرده بوده است تا موضوع این افراد حتما رسانه ای شود» ؛ آیا این توجیه کافی است که به فرض درخواست توامان مردم و پلیس برای آگاه سازی مردم راجع به موضوع رقص در شبکه ای اجتماعی، صدا و سیما بدون توجه به شرایط موجود جامعه و حساسیت هایی که به دلیل التهابات اقتصادی در افکار عمومی ایجاد شده ، اقدام به اعترافگیری تلویزیونی از یک نوجوان 17 ساله در باره رقص کنیم و آن را در ابعاد گسترده پخش کنیم و نفرت افکار عمومی را برانگیزیم؟
 
 نقش روابط عمومی صدا و سیما در این ماجرا چیست ؟ آیا جناب آقای محمد حسین رنجبران که اتفاقا جوانی پرشور در برخی عرصه ها هستند، در این باره چه زمانی وارد ماجرا شده اند؟ آیا اساسا روابط عمومی صدا و سیما در شکل گیری این ماجرا نقش آفرینی کرده است و در نتیجه مشاوره کارشناسی این روابط عمومی چنین تشخیص داده شده که چنین رویکردی در چنین زمانی و با چنین برنامه ای به روی صفحه تلویزیون بیاید و روح و روان مخاطب را جریحه دار کند؟
 
 یا این که روابط عمومی صدا و سیما صرفا وقتی بازخوردهای منفی مردم و مخاطبان نسبت به این برنامه رسوا و غیر اخلاقی و غیر حرفه ای اعترافگیری تلویزیونی از یک دختر نوجوان 17 ساله انتشار یافته ، برای ماستمالی کردن ماجرا وارد عمل شده و چنین اظهار فضل نموده است؟
 
 روابط عمومی صدا و سیما در هنگام بروز چنین وضعیتی چه وظیفه ای دارد؟ آیا یک «مسئول»ِ «روابط عمومی»ِ «مردم مدار»، وظیفه دارد تا رفتار نادرست سازمان متبوع خود را در تحریک افکار عمومی و پخش اعترافگیری با انواع سفسطه توجیه کند و یا برای صدا و سیما شریک جرم بتراشد؟
 
 آیا مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما ، برای آگاه سازی افکار عمومی نسبت به آسیب های شبکه های اجتماعی، هیچ روشی مناسب تر از اعترافگیری تلویزیونی به ذهنش خطور نکرده است؟
 
 به نظر این مدیر کل محترم آیا جامعه ما حق ندارد نسبت به عوامل و شرایط و کسانی که پدیدآورنده فسادهای کلان اقتصادی می شوند و زندگی اجتماعی شهروندان را به معضلات گسترده آن مبتلا می کنند، آگاه شود؟
 
  آیا مجاری ارتباطی و گوش های صدا و سیما و روابط عمومی آن، صدای خواست مردم را برای افشای عوامل فسادهای کلان خانمان برانداز و اختلاس های زنجیره ای هزاران میلیاردی و موسسه های مالی و اعتباری و .... نمی شنود؟
 
 روابط عمومی صدا و سیما که مدعی است این برنامه را بنا به درخواست مردم تهیه کرده اند ، آیا در شرایطی که جو جامعه به دلیل التهاب آفرینی های خارجی و داخلی ملتهب و آماده تکرار وقایعی از نوع دی ماه سال گذشته و بلکه حادتر از آن است، اولویت ها را در پرداختن به چنین برنامه هایی در نظر گرفته است و چگونه اعترافگیری از نوجوان رقصنده 17 ساله بر اعترافگیری از زورگیران و چپاولگران بیت المال اولویت یافته است ؟!
 
 یادآوری کنیم که یک روابط عمومی آشنا به تخصص روابط عمومی؛ همواره با نقش آفرینی فعال و موثر در سازمان و حساسیت داشتن به شرایط اجتماعی جامعه و حساسیت های مردم و اصول و معیارهای اخلاقی و حرفه ای مراقب است تا احیانا سازمان متبوعش دست به اقدامی نزند که تناسبی با اخلاق و قانون نداشته باشد.
 
 یک روابط عمومیِ مسئولیت پذیر و آشنا به وظایف و رسالت ها، در هنگام بروز چنین رویدادی نیز تلاش می کند تا با شناخت دقیق موضوع ، با پذیرش قصور و خطاها و کاستی ها، دلجویی از ذینفع یا ذینفعان و اصلاح رفتار و پرهیز از توجیه گری صرف، جانب مردم را بگیرد و به آنان اطمینان دهد که برای پیشگیری از تکرار چنین خطا و کاستی هایی در سازمان پیگیری های لازم را خواهد داشت.
 
 یادمان نرود وظیفه روابط عمومی مسئول و مردم مدار، توجیه گری و نفوذ و بوقچی ناشنوا بودن برای سازمان نیست ، بلکه مهم ترین وظیفه اش تلاش برای کسب تفاهم از طریق ارتباطات دوسویه و متقابل و مبتنی بر احترام به مخاطبان است.
 
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد