درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 19:00   

علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی

  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی


ادامه ادامه مطلب یک

«مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد

  معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی
  روسیه استفاده از تلفن‌های هوشمند برای سربازان را ممنوع کرد
  رئیس هیات مدیره بیمه دانا: طرح مهر دانا موجب تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور می‌شود
  بازوند در دیدار با مجموعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه: اطلاع‌رسانی دستاوردها موجب امیدواری مردم می‌شود
  معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد
  مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثرتر با جامعه هدف نیازمند یاری هنرمندان هستیم
  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: روابط عمومی ها منعکس کننده خواسته های مردم به مسئولان باشند
  سه مرحله مدیریت بحران
  اعتقاد اکثر کانادایی‌ها بر تاثیرات منفی فیس بوک در انتخابات فدرال
  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34089صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 17 تیر 1397 - 10:40
مدیرعامل خانه کتاب عنوان کرد؛ کتابفروش‌ها در حوزه بازاریابی نیاز به آموزش دارند
مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه باید در حوزه بازاریابی و اقتصاد، به کتابفروش‌ها آموزش داد، آمادگی موسسه متبوعش خود را برای اعزام استاد به استان‌های مختلف در این راستا، اعلام کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه باید در حوزه بازاریابی و اقتصاد، به کتابفروش‌ها آموزش داد، آمادگی موسسه متبوعش خود را برای اعزام استاد به استان‌های مختلف در این راستا، اعلام کرد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نشست «هم‌اندیشی معاونان فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان‌ها با موضوع رویدادهای ترویج کتابخوانی» با حضور همایون امیرزاده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب شنبه (۱۶ تیرماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد.

مدیرعامل خانه کتاب در این نشست با بیان اینکه خانه کتاب در دوره‌ای در استان‌ها فعال بود اما تغییرات و تحولات باعث شد در خود تهران بیشتر متمرکز شود، گفت: ما در خانه کتاب، عمومی کردن فرهنگ «ایران تهران نیست» را به عنوان رویکرد مد نظر قرار می‌دهیم و باید به همه استان‌ها توجه کنیم و اکثر ادارات کل هم این سیاست را دنبال می‌کنند.

حسینی پور به ضرورت نقد کتاب در جامعه اشاره کرد و گفت: دغدغه نقد کتاب در کشور کمرنگ شده و این باعث دیده نشدن کتاب‌ها می‌شود. موسسه خانه کتاب این آمادگی را دارد که با همکاری ادارات کل ارشاد استان‌ها، موسسات انتشاراتی و موسسات فرهنگی از جلسات نقد، بررسی و رونمایی کتاب حمایت کند تا با این کار کتاب‌ها دیده شود. اطلاع رسانی این جلسات هم از طریق خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و رسانه‌های استانی و محلی انجام می‌شود.

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به مشارکت اداره کل ارشاد استان‌ها برای حمایت از طرح‌های فصلی خانه کتاب گفت: زیرساخت‌های طرح‌های فصلی خانه کتاب (عیدانه کتاب، تابستان و پائیزه کتاب) توسط خانه کتاب و با همکاری کتابفروشی‌ها انجام می‌شود؛ کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح‌ها مشارکت کنند که از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تائید باشند. در طرح‌های گذشته، تعدادی از کتابفروشی‌ها دچار خطا شدند و امیدواریم ادارات کل ارشاد استان‌ها در بحث نظارت، حمایت و سیاستگذاری با ما همکاری کنند و اگر پیشنهادهایی در مورد این طرح‌ها دارند، با ما در میان بگذارند.

وی ادامه داد: گزارش‌های طرح عیدانه کتاب برای اداره کل ارشاد استان‌ها ارسال شده است و انتظار داریم این گزارش‌ها با دقت و تامل بیشتری مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرند و به منابعی آرشیوی تبدیل نشوند. در این آمار، میزان یارانه‌ای که هر استان استفاده می‌کند و شاخص‌های دیگر به تفصیل بیان شده است؛ این آمار این امکان را به ما می‌دهد که یارانه هر استان را بر اساس سرانه جمعیت آن استان تخصیص دهیم.

حسینی‌پور آموزش ناشران، نویسندگان، ویراستاران و کتابفروشان را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: این نظر که کتابفروشان نیاز به آموزش ندارند، درست نیست بلکه باید در حوزه بازاریابی و اقتصاد به آنها آموزش داد. ما آمادگی داریم در قالب اعزام استاد به استان‌های مختلف در امر آموزش حلقه‌های نشر همکاری کنیم.

مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: شناسایی مفاخر حوزه نشر در استان‌ها به منظور الگوسازی برای نسل جوان باید در دستور کار قرار بگیرد. خانه کتاب می‌توانند در قالب برنامه‌های «عصر کتاب» که به بزرگداشت اهالی فرهنگ و هنر اختصاص دارد، اهالی قلم استان‌ها و شهرستان‌ها را نیز شناسایی و معرفی کند.

حسینی‌پور بیان کرد: خانه کتاب آمادگی دارد ظرفیت داوری کتاب سال را در اختیار استان‌ها قرار دهد و با توجه به مسائل قومی که در استان‌ها وجود دارد، داوری جایزه کتاب سال از طرف خانه کتاب انجام شود. برای برگزاری جایزه کتاب سال باید همه چرخه نشر اعم از ناشر، نویسنده، مترجم، کتابفروش و... را مد نظر قرار دهیم.

وی خانه کتاب را بانک اطلاعات کتاب دانست و گفت: خانه کتاب مرجعی برای نهادهای قانونگذار و سازمان‌های دیگر است. ارسال کتاب برای خانه کتاب بسیار دیر صورت می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود آمار کتاب‌های استان‌ها ناقص ثبت شود.

وی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) را از دیگر ظرفیت‌های موسسه خانه کتاب برای پوشش اخبار مرتبط با حوزه نشر دانست و گفت: استان‌ها می‌توانند با معرفی یک رابط خبری، اخبار کتابی استان خود را در اختیار خبرگزاری کتاب ایران قرار دهند.

 







 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  آغاز فرایند تدوین سند جامع شیوه اقدام مشترک روابط عمومیها در زمان بحران


  سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود


  انتصاب تیم رسانه‌ای در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ


  پنجمین همایش تخصصی مدیران و کارشناسان بازاریابی موسسه اعتباری کوثر


  سلسله نشست های تخصصی پدافند رسانه ای فرهنگ سرای رسانه برگزار می شود


  رسانه های خراسان رضوی برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی همدل شدند


  معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور: ‌ایمنی پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر با استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند


  ال جی: به جای تولید موبایل تاشو باید به فکر نجات برندمان باشیم


  رئیس روابط عمومی قوه قضائیه پس از 10 سال تغییر می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی