درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:54   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34072صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 15 تیر 1397 - 20:03
متمایز ساختن محصول شما
یک کالا عبارت است از یک محصول یا خدمت که توسط چند منبع مختلف بدون هیچ گونه تفاوتی در کیفیت آن به فروش گذاشته می شود. به عنوان مثال، طلا یک کالاست و اینکه در کجا و چه زمانی و توسط چه شرکتی استخراج شود، تغییری در کیفیت و ارزش آن ایجاد نمی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کالا عبارت است از یک محصول یا خدمت که توسط چند منبع مختلف بدون هیچ گونه تفاوتی در کیفیت آن به فروش گذاشته می شود. به عنوان مثال، طلا یک کالاست و اینکه در کجا و چه زمانی و توسط چه شرکتی استخراج شود، تغییری در کیفیت و ارزش آن ایجاد نمی شود.

 

فروش رقابتی یک کالا به طور انحصاری و فوق العاده سخت است، چرا که بدون وجود مزیتی برای متمایز ساختن محصول از رقبای خودش، فروشنده قادر به ارائه یک دلیل منطقی برای فروش محصول یا کالا مورد نظر نیست – غیر از قیمت پایین – پس چرا مشتری بالقوه باید محصول مورد نظر را از وی بخرد و دیگری نخرد؟

خوشبختانه، تنها محصولات کمی وجود دارند که به معنای واقعی کالا در نظر گرفته می شوند. یک رویکرد خلاقانه می تواند نقاط اختلاف و تفاوت موجود بین هر محصول یا خدمتی را به راحتی پیدا کند. مثلا آب یک نمونه مثال خوب از کالایی است که تبدیل به یک کالای متمایز شده است.


برای مدت های طولانی هیچ کس اهمیت نمی داد که آب خوراکی آنها از کجا تامین می شد، تا زمانیکه که این آب سمی نبود و طعم بدی نداشت. سپس موضوع آب های خوراکی خالص و شیشه ای مطرح شد که با آنها مسئله اهمیت سلامت و مسائل محیطی مطرح بود.

شرکت‌های تولید کننده این شیشه های آب به مشتری های بالقوه خود می گفتند که آب عرضه شده توسط آنها برتر از آب تولیدی توسط دیگر شرکت ها بود، چرا که آب آنها از یک منبع سری و مخفیانه در ارتفاعات کوه ها تامین می شد، یا اینکه این آب به شدت تحت فیلتر های مختلف قرار می گرفت و به شدت خالص بود یا اینکه سرشار از ویتامین هایی خاص و ویژه بود.

اما امروزه قفسه های فروشگاه ها مملوء از بسته ها و بطری های مختلف از شرکت های تولید‌کننده آب آشامیدنی می باشد. اگر این شرکت ها بتوانند برای آب یک بازار رقابتی را ایجاد کرده و آن را حفظ کنند، تصور کنید که با قدری خلاقیت در فروش چه کاری می توانید برای محصول خود انجام دهید!

کیفیت – خدمت – قیمت
فروشندگان عموما سه گزینه یا انتخاب معقول برای متمایز ساختن محصولات در اختیار دارند: کیفیت، خدمت و یا قیمت. اغلب شرکت ها متمرکز شدن بر یک یا دو جنبه از سه جنبه یک محصول را انتخاب می کنند، چرا که متمرکز بودن بر هر سه جنبه از یک محصول و در عین حال توانایی رسیدگی به مسائل محصول را داشتن، غیر ممکن است. تاکید بر کیفیت و خدمت به معنای صرف هزینه بیشتر بر قطعات و کارکنان است، که غلبه بر قیمت های اعلام شده توسط رقبای شما را ناممکن می سازد. مگر اینکه در جایگاه و موقعیتی از بازار حضور داشته باشید که با تصمیم شرکت خود به دیگر شرکت های فعال در بازار دیکته کنید که باید بر چه جنبه هایی از محصول متمرکز شوند.

با این وجود، اغلب فروشنده ها به این نتیجه می رسند که راه های گریزی را در اختیار دارند. به عنوان مثال، مدیر فروش شما ممکن است به شما اجازه دهد که پیشنهاد گارانتی با مدت بالاتری را به مشتری مطمئن تر خود بدهید، که البته به شما اجازه می دهد تا محصول خود را از لحاظ کیفیت یا خدمات (بسته به چگونگی معرفی محصول توسط شما) متمایز کنید.
 

قیمت
متمایز ساختن محصول بر اساس قیمت معرفی شده اغلب نامطلوب ترین گزینه برای فروشندگان است، چرا که در کوتاه مدت باید هزینه هایی را برای آن پرداخت کنید و در بلند مدت منافع کمتری را دریافت کنید، چرا که مشتری ها هم در آینده با انتظار آن قیمت کاسته شده و ارزان به شما مراجعه می کنند. پیشنهاد یک تخفیف باید گزینه انتخابی آخر شما در صورت عدم موفقیت گزینه‌های خدمات و کیفیت باشد.


کیفیت
شما می توانید محصول خود را با تمرکز بر خصوصیاتی از محصول خودتان که در محصول رقیب دیده نمی شود، از لحاظ کیفیت متمایز سازید. اندکی تحقیقات سازمانی ممکن است نکات دیگری را بر شما روشن سازد، مثل کیفیت قابل اتکا تر ناشی از فرایند تولید یا سابقه اتکا پذیری بالاتر محصول نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار. دیگر گزینه های مطرح مبتنی بر کیفیت شامل استفاده آزمایشی از محصول پیش از خرید است (که به خریدار این فرصت را می دهد تا با کیفیت استثنایی محصول شما آشنا شود) و یک دوره گارانتی یا هر دو مورد پس از خرید.
 

خدمات
متمایز ساختن محصول بر اساس خدمات اغلب باید بر اساس رفتار با مشتری پس از خرید انجام بپذیرد. داشتن رفتاری رویایی با مشتری خودتان در طب چرخه خرید به او این اطمینان را می‌دهد که رفتار شرکت شما با وی پس از خرید هم به همین شکل باقی می ماند. شهادت دیگر مشتریانی که پیش از این خرید کرده اند نیز می تواند به شدت کمک کند. همچنین متحد و دوست شدن با کارکنان از بخش های مختلف شرکت می تواند به شدت به نفع شما تمام شود.


مثلا کمک یکی از کارکنان از بخش حمل برای تحویل سریع تر محصول یا کمک یکی از بخش فنی در مرحله نصب و راه اندازی محصول می دانید چه تاثیری بر برداشت مشتری از شرکت و محصول شما داشته باشد؟
 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد