درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:24   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34065صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 15 تیر 1397 - 13:13
خط مشی بازاریابی روابط عمومی بازی‌ها
فرشید معتمد - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کنفرانس گونر لات از کشورِ آلمان در رابطه با خط مشی بازاریابی روابط عمومی بازی‌ها برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کنفرانس گونر لات از کشورِ آلمان در رابطه با خط مشی بازاریابی روابط عمومی بازی‌ها برگزار شد.

Gunnar Lott با سابقه‌ی طولانی در خبرنگاریِ حوزه‌ی بازی‌ها و سپس تاسیس نشریه‌ی بازی و سردبیری مجله، در کنفرانس TGC 2018 خود، مواردی را در خصوص بازاریابی بازی‌ها و نقش PR یا روابط عمومی در موفقیت تجاری بازی‌ها برشمرد. وی سه نوع رسانه را برای این امر مناسب دانست که شامل شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های رسمی و رسانه‌ی اختصاصی مثل وب سایتِ شرکت یا استودیو است که هر یک کارکردهای خود را دارند، اما بهترین کارکرد را رسانه‌ی اختصاصی می‌تواند بر عهده داشته باشد.


مدیریت خوب PR
برای مدیریت PR خوب باید سه المانِ اصلی را به عنوان پیش نیاز در نظر داشت: اینترنت خوب، برنامه ریزی و فعالیت مستمر برای آن. و البته استفاده از زبان انگلیسی برای ارتباط بی‌نقص و همیشگی با مخاطبان و توسعه‌دهندگانِ دیگر یکی از ضروریات است. وی همچنین هشدار داد که از تقلید از دیگران در این کار خودداری کرده و شیوه‌ی کارِ خود را منحصر به فرد و مطابق با گرایشِ فکری خود تعیین کنید. استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از یوتیوب، توییچ و هر رسانه‌ی تصویری دیگر هم یکی از راه‌های آسان و بدون هزینه برای ارتباط و اطلاع رسانی درباره‌ی محصول است.

همچنین ارتباط مجزا و مستقل با هر بازی‌ساز و توسعه دهنده‌ی دیگر باید کوتاه، دوستانه، شخصی و شامل اطلاعاتِ فرستنده و خودِ محصول به صورت مجزا باشد. معرفیِ حرفه‌ای بازی یک از موارد ضروری است و تاکید خاصی روی آن شد که حتما شامل عکس، ویدیو و اطلاعات تکمیلی راجع به آن باشد.

اگر اصحاب رسانه برای تبلیغات درخواستِ هزینه داشته باشند هم باید در ازای آن بگویند چه تعداد گیمر و در واقع چه تعداد مشتری برای بازی به گروه مخاطبان بازی افزوده‌اند، در غیر اینصورت برای نوشتن یا بررسی بازی چه لزومی به هزینه کردن است. به‌علاوه، اگر خود بازی محتوای مجذوب کننده‌ای نداشته باشد، تلاش برای ترقیب کاربران چندان به این شیوه و هر روشِ دیگری موفق نخواهد بود.


روش‌های ارتباط با رسانه‌
این کارشناس مجربِ PR به بازی‌سازان توصیه کرد که اگر بازی بسیار بزرگی در دست تولید ندارند، به جای مراجعه به استریمر‌های بزرگ و معروف برای معرفی بازی‌هایشان، به micro influencers یا اصطلاحا نفوذگرانِ کوچک مراجعه کنند. این نام به یوتیوبرها و استریمرهای کوچک و کمتر شناخته شده اطلاق می‌شود که به جای استریمِ بازی‌های بزرگ و شناخته شده که بینندگان زیادی هم دارند، به سراغ عرضه‌ی محتوای متفاوتی می‌روند و روی بازی‌هایی تمرکز می‌کنند که کانال‌های معروف کمتر به آنها می‌پردازند تا سعی کنند بهتر دیده شوند و بینندگان بیشتری را جذب کنند.

در ادامه گونر لات توصیه کرد که برای حرفه‌ای عمل کردن در زمینه‌ی بازاریابی و معرفی بازی‌های خود سعی کنید مقالاتِ ثانویه را در سایت‌های معتبری منتشر کنید که بازخوردِ قابل توجهی داشته باشد. سایت‌هایی مانند Game Sause، Gamastutra، Develop، Pocketgamer.biz و Making Games از این جمله هستند.

به جز این توجه به بازخوردها در کانال‌های ویدیویی و انتشار ابزارهای رایگان و جانبی کاربردی برای بازی هم می‌تواند در اقبال گیمرها به بازیِ شما موثر واقع شوند.

 

منبع: https://zoomg.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد