درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:10   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34062صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 14 تیر 1397 - 22:38
شش دلیل برای اینکه بیشتر اشتباه کنید
هیچ‌کس از اشتباه کردن خوشش نمی‌آید. ما را شرمنده می‌کند، باعث خشم‌ و نومیدی می‌شود و بعید است کسی در دنیا باشد که از چنین احساساتی خوشش بیاید اما اشتباه کردن همیشه نتیجه بدی به همراه ندارد. شاید هم گاهی به نفع ما تمام شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هیچ‌کس از اشتباه کردن خوشش نمی‌آید. ما را شرمنده می‌کند، باعث خشم‌ و نومیدی می‌شود و بعید است کسی در دنیا باشد که از چنین احساساتی خوشش بیاید اما اشتباه کردن همیشه نتیجه بدی به همراه ندارد. شاید هم گاهی به نفع ما تمام شود.

۱.اشتباه کردن راهی است برای یاد گرفتن
همه ما این مثل قدیمی را شنیده‌ایم که آدم از اشتباهاتش درس می‌گیرد.

خوش‌تان بیاید یا نیاید، این مثلی درست است، آزمون و خطا بخش مهمی از ذهن و مغز و فرآیند توسعه مهارت‌های ماست.

کودک نوپایی را در نظر بگیرید که تازه راه رفتن را یاد می‌گیرد، ورزشکاری که در ورزشی مهارت پیدا می‌کند یا کسی را که بیش از بیست بار پختن کیکی را تمرین می‌کند تا آن چه را که می‌خواهد بپزد.

برای یاد گرفتن از اشتباهات‌مان باید "طرز‌فکر رشد‌یابنده" داشته باشیم یا باور داشته باشیم که هوش چیزی است که می‌توان روی آن کار کرد و آن را توسعه داد و بهبود بخشید.

در تحقیقی که بر روی ۱۲۳ کودک انجام گرفت، مشاهده شد کودکانی که فکر می‌کردند هوش امر ثابتی نیست توجه بیشتری به اشتباهات‌شان کردند و بیشتر یاد گرفتند.


۲. اشتباه کردن نتایج مثبت غیر‌منتظره‌ای دارد
شماری از اشتباهات ما می‌توانند جنبه‌های مثبتی داشته باشند.

اشتباه‌هایی که مخترعان کرده‌اند آنها را به سوی کشفیات و اختراعات بیشتر و بزرگتری رهنمون کرده است از میان آنها می‌توان به مایکروویو و دستگاه تنظیم ضربان قلب (پیس میکر) و یادداشت چسبان (پست ایت) اشاره کرد.

اگر اشتباه کوچک آلکساندر فلمینگ دانشمند اسکاتلندی در سال ۱۹۲۸ نبود،۹۰ سال پس از آن طور دیگری رقم می‌خورد.

فلمینگ پس از گذراندن تعطیلاتش متوجه شد ظرف کشت میکربش کپک زده و این گونه موفق به کشف پنی‌سیلین شد.

پیش از آنکه ظرف را تمیز کند او متوجه چیز عجیبی در ظرف شد، جایی که کپک‌ها رشد کرده بودند، باکتری‌ها رشد نکرده بودند.

این کپک معمولی نبود، این پنی‌سیلیوم نوتاتوم بود.

و آنچه به دنبال آن اتفاق افتاد تولید پنی‌سیلین به عنوان وسیله‌ای برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی بود.

فقط ببینید که چطور یک اشتباه ساده توانست جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.


۳. اشتباه کردن کمک می‌کند خودمان را بهتر بشناسیم
اسکار وایلد می‌نویسد: "تجربه، نامی‌است که ما به اشتباهات‌مان می‌دهیم".

شوخی او اشاره به موضوع بسیار مهمی دارد، زیر‌ورو کردن و در‌هم ریختن بخش بسیار حیاتی شناخت خویشتن و زندگی خود است.

در امتحان مهمی رد می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور با ناامیدی‌های واقعی کنار بیایید.

یک میراث ارزشمند و دیرین خانوادگی را خراب می‌کنید و یاد می‌گیرید چطور از پس مکالمه‌های تلخ و ناجور بر بیایید.

۴. اشتباه کردن راهی است که با فراغ‌بال به هدفمان برسیم
تئودور روزولت می‌گوید: "فقط آنکه هرگز کاری نمی‌کند، مرتکب اشتباه نمی‌شود".

از آنجا که ما از ترس شکست، خیلی از کارهای تازه را انجام نمی‌دهیم، پذیرش اشتباهات به عنوان جزئی از زندگی اثری مثبت دارد و به ما حس رهایی بی‌انتهایی در راه رسیدن به هدف‌هایمان می‌بخشد.

جی.کی. رولینگ می‌گوید وقتی بیست و چند ساله بود خود را در "مقیاس مرسوم روزگار" آدمی شکست‌خورده می‌دید.

با ازدواجی که شکست ‌خورده بود وشرایطی که خود و دخترش در فقر زندگی می‌کردند، چگونه ممکن بود فکر کند که روزی نویسنده خواهد شد؟

در سال ۲۰۰۸ هنگامی که برای دانشجویان دانشگاه هاروارد صحبت می‌کرد، گفت: "من از این که وانمود کنم چیزی غیر از آنچه بودم هستم، دست کشیدم و تمام انرژی‌ام را معطوف به سامان رساندن تنها کاری کردم که برایم مهم بود."

او می‌گوید: "احساس رهایی کردم، چون به بزرگ‌ترین هراسم واقف شده بودم و هنوز زنده بودم و هنوز دختری داشتم که او را دوست ‌می‌داشتم و یک ماشین‌تحریر قدیمی و ایده‌‌ای بزرگ داشتم".

و البته که همه تلاش‌های نویسنده هری‌پاتر که یکی از مشهورترین و ثروتمند‌ترین نویسند‌گان جهان است، بسیار خوب به ثمر نشست.

۶. اشتباه کردن به ما فرصتی برای خندیدن می‌دهد
از کتاب "کمدی اشتباهات" شکسپیر تا فیلم و سریال‌های خنده‌دار، بسیاری از کمدی‌های محبوب ما بر مبنای اشتباهات خنده‌دار و سوء‌تفاهم‌های ما ساخته شده‌اند.

اگر امروز در موقعیتی قرار گرفته‌اید که ناشی از اشتباهتان بوده، و شرمسار شده‌اید، شاید روزی از همین روزها به خودتان و اشتباهی که کردید بخندید.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد