درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:41   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34038صفحه نخست » دوشنبه، 11 تیر 1397 - 21:24
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای به لحاظ تأثیرگذاری خود در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ای و مهمی برخوردار می‌باشند.
  

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای به لحاظ تأثیرگذاری خود در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ای و مهمی برخوردار می‌باشند.

 

بنا به اهمیت مزبور، توجه بیش از پیش به برنامه‌ریزی برای تولید محصولات فرهنگی جدید (همچون بازی‌های رایانه‌ای مناسب) و اهتمام ویژه به امر نخبگان جهت شناسایی و ساماندهی آنان به منظور بهره‌گیری بهتر از این قشر ممتاز از ضرورت بالایی برخوردار است.

 

بر اساس این ضرورت، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهداف و ارکان زیر تأسیس می‌گردد.

 

 پایگاه اطلاع رسانی:  http://www.ircg.ir/fa/page/1

ماده 1 ـ نام و نوع بنیاد:
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به اختصار در این اساسنامه «بنیاد» نامیده می‌شود. این بنیاد مؤسسه‌ای فرهنگی، هنری، غیرانتفاعی، غیردولتی و ایرانی است که شخصیت حقوقی مستقل دارد و مرکز اصلی آن در شهر تهران است.

ماده 2 ـ اهداف تأسیس بنیاد:
• تبیین، تقویت وترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق¬این صنعت بانگاه ویژه به کودکان ونوجوانان
• حمایت کامل از ظرفیت‌های موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی‌سازی و تقویت تولیدات داخلی
• حمایت و نظارت بر گسترش فرآیند تولید، تأمین، واردات، صادرات، آماده سازی، تکثیرو توزیع انواع بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای.
• تلاش در جهت تولید و تأمین دانش فنی و نیز امکانات و تجهیزات وابسته به آن در تمامی حوزه‌ها و قالب متفاوت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری.

ماده 3 ـ وظایف بنیاد:
تهیه و تنظیم راهبردها و سیاست‌ها در زمینه بازی‌ها رایانه‌ای جهت ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی
برنامه‌ریزی و طراحی کلان در زمینه این بازی‌ها در ابعاد مختلف تفریحی، آموزشی و کمک آموزشی
تدوین سیاست‌های حمایتی و تشویقی در زمینه تهیه، تولید، واردات، صادرات و توزیع بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد و بخش خصوصی به منظور ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعریف سیاست های مناسب برای مقابله با بازیهای مضر و مخرب
استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور به منظور رشد و ارتقاء صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای
تدوین استانداردهای لازم جهت بررسی کمی و کیفی واردات و صادرات محصولات بازی‌های رایانه‌ای
تلاش در راستای تأمین حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بازی‌های رایانه‌ای
برنامه‌ریزی و حمایت از اجرای دوره‌های آموزشی و پژوهشی موردنیاز با هدف تقویت مبانی نظری، علمی و کاربردی اسلامی و ایرانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌های جوانان در صنعت سرگرمی و بازی
برگزاری، حمایت و شرکت در همایش‌ها، جشنواره‌ها و بازی‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی
ایجاد زمینه جهت رقابت‌های علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان دست‌اندرکاران فعال در صنعت سرگرمی و بازی به منظور ارتقا و رشد کمی و کیفی این صنعت
تلاش در جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای

ماده 4 ـ ارکان بنیاد:
ارکان بنیاد به شرح زیر می‌باشد: الف: هیئت امنا ب: هیئت مدیره ج: مدیرعامل د : بازرس ماده 5 ـ هیئت امنا: هیئت امنای بنیاد متشکل از نه نفر است که عبارتند از:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس هیئت امناء)
معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
معاون ذیربط سازمان صداوسیما
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
معاون ذیربط وزارت آموزش و پرورش
معاون ذیربط سازمان تبلیغات اسلامی
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی
یک نفر کارشناس فرهنگی ـ هنری آشنا به بازی‌های رایانه‌ای به انتخاب شورای هنر
یک نفر متخصص در بازی‌های رایانه‌ای به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تبصره:اعضای هیئت امنابه مدت سه سال وبا پیشنهاد بالاترین رده سازمانی ذیربط وبا حکم وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی منصوب می‌گردند.

ماده 6 ـ وظایف و اختیارات هیئت امنا:
تدوین و تصویب خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های کلان بنیاد در چارچوب اهداف و وظایف مصّرح در این اساسنامه
بررسی و اعلام نظر در مورد گزارش سالانه هیئت مدیره و بازرس درباره فعالیت‌های بنیاد و تصویب آن
بررسی حساب‌های نهایی وترازنامه بنیاد براساس گزارش هیئت مدیره وبازرس درباره فعالیتهای بنیاد و تصویب آن
اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه بنیاد
تعیین و تصویب حقوق و مزایا و یا حق حضوردرجلسات اعضای هیئت مدیره و حقوق و مزایای مدیرعامل و حق‌الزحمه بازرس
بررسی وتصویب پیشنهاد هیئت مدیره درخصوص ایجاد شعبه یاشرکت وابسته به بنیاد در داخل یا خارج از کشور
تصویب دستورالعملها، آیین نامه‌ها و شرح وظایف هیأت مدیره و مدیر عامل و آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، بودجه سالیانه و تشکیلات بنیاد
پیشنهاد هرگونه تغییر و اصلاح در مفاد اساسنامه جهت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده 7 ـ هیئت مدیره:
هیئت مدیره بنیاد مرکب از پنج نفر است (3 نفر عضو موظف و 2 نفر عضو غیرموظف) که به پیشنهاد رئیس هیئت امناء و تصویب هیئت امناء انتخاب می‌شوند.
تبصره 1: اعضا هیئت مدیره در نخستین نشست رسمی از بین خود یک نفر را به عنوان رئیس هیئت مدیره به مدت 3 سال تعیین خواهند کرد.
تبصره 2: انتخاب یک فرد به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و نیز انتخاب مجدد آنها بلامانع می‌باشد
تبصره 3: رئیس هیئت امناء حکم اعضای هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره را صادر می‌کند.

ماده 8 ـ مدیر عامل:
مدیر عامل از بین اعضای هیأت مدیره و به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب هیأت امناء برای مدت 3 سال انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.

تبصره: رئیس هیأت امناء حکم مدیر عامل را صادر می‌کند.

ماده 9 ـ منابع و دارایی‌های بنیاد:
منابع مالی و داراییهای بنیاد به شرح زیر تأمین می‌شود:
• کمک‌های دولت و سازمانهای عمومی
• اموال منقول، غیرمنقول، وجوه نقدی و هدایا
• درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات در چارچوب اهداف و وظائف بنیاد و نیز وجوه حاصله از محل انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی یا حقوقی
• سال مالی بنیاد ازاول فروردین ماه لغایت پایان اسفندماه هرسال می باشد.
• سال اول از تاریخ ثبت لغایت پایان اسفند همان سال می باشد.

ماده 10ـ انحلال بنیاد:
انحلال بنیاد با پیشنهاد هیأت امناء و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در صورت انحلال کلیه اموال و دارایی‌های بنیاد زیر نظر هیأت تسویه منتخب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت مذکور منتقل خواهد شد.

ماده 11
این مصوبه در 11 ماده و پنج تبصره در جلسه 584 مورخ 9/3/85 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد