درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 16:14   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34002صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 15 تیر 1397 - 09:17
کمیسیون تجاری فدرال
این کمیسیون ، روش‌های غیرمنصفانة رقابت تجاری و عملکردهای نامناسب و غیرقانونی را مورد بررسی قرار می‌دهد. تبلیغات و آگهی‌ها موضوعات مورد نظر این کمیسیون است. همچنین اشخاصی که در آگهی‌ها و یا تبلیغات مورد اهانت و یا تهمت قرار می‌‌گیرند می‌توانند ادعای خسارت کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این کمیسیون ، روش‌های غیرمنصفانة رقابت تجاری و عملکردهای نامناسب و غیرقانونی را مورد بررسی قرار می‌دهد. تبلیغات و آگهی‌ها موضوعات مورد نظر این کمیسیون است. همچنین اشخاصی که در آگهی‌ها و یا تبلیغات مورد اهانت و یا تهمت قرار می‌‌گیرند می‌توانند ادعای خسارت کنند.

هر نوع اطلاعاتی درباره محصولاتی در اختیار عموم قرار گیرد ابتدا باید به این کمیسیون ارجاع داده شود. ممکن است فکر کنید که منظور ما تنها مقالات و آگهیهای خبری است اما چنین نیست شما باید کلیه نامه‌ها، یادداشت‌ها، بروشورها،‌تصاویر، نقاشی‌ها، اسناد سمعی و بصری، سخنرانیها و هر نوع وسیله ارتباطی دیگر را که می‌خواهید در اختیار عموم قرار دهید به این کمیسیون ارایه دهید.

مواردی که ممکن است دعوی دروغ شود عبارت است از:
1) دعاوی اسناد فاقد ادّله – گفته‌هایی که قابل اثبات نیست
2) دعاوی مبهم – گفته‌هایی که گمراه کننده است
3) گواهی نامه‌‌های جعلی – گفته‌هایی که اصلیت ندارند
4) اغراق و مبالغه – تحریف حقایق
5) تحریف قیمت‌ها – پنهان کردن بهای اصلی کالا
6) گواهی غیر معتبر – دلیلی که قطعی نیست
7) تحقیقات فاقد ادّله – تحقیقات مجانی که شما بابت آن پول پرداخت می‌کنید.
8) نظر خواهی نادرست – آماری که غلط است.
9) اعتراضات جعلی – اعتراض‌هایی که تقلبی است .
10) تصاویر گمراه کننده – تصاویری که بیان گر موضوعی غلط است .
11) اشخاص غیر واقعی – به طور مثال: دکترها می‌‌گویند، «000»
12) نظرخواهی غیرواقعی- نظرخواهی از عده‌ای معدود و در نظر گرفتن آن به عنوان آرای عموم.
13) قیاس‌های غلط یا غیرعادلانه ـ توصیفی نامناسب ( غلط) از برتری محصولی بر محصول دیگر.

این کمیسیون شخصاً تبلیغاتی را معتبر می‌شمارد که بر مبنای برداشت صحیح از مشتری به دست آمده باشد. در میان برخی از انواع خبرهای‌ گمراه کننده می‌توان موارد زیر اشاره کرد:
1. این که مثلاً کالایی اولین کالا در حیطة کاری خودش است .
2. این که از طرف سازمانهای دولتی تأیید شده است.
3. این که کالا پروانة بهره‌برداری اختصاری دارد.
4. این که در آزمایشگاه تحقیقاتی آزمایش شده است.
5. این که محصول دارای مواد غذایی خاصی است.
6. این که تأثیرات آن غیر قابل وصف است.
7. این که نظر خواهی غیر واقعی برای اثبات موضوعی به کاررفته است.
8. این که محصولی به نوعی مارک دار است.

لغاتی وجود دارد که کمیسیون تجاری آ‌نها را «لغات ممنوعه» خوانده است. برخی از این لغات عبارتند از: معتبر، تأیید شده، اصلاحی، سفارشی، انحصاری، معروف، تراز اول، طبیعی، مطمئن‌، امن، قابل استفاده، نشکن و چروک نشدنی.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد