درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:45   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33985صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 22 شهریور 1397 - 11:09
کاربردهای روزنامه نگاری پهباد/ مزایا و راهکارها
هواپیماهای بدون سرنشین نسبت به هلیکوپتر بسیار ارزانتر هستند و امکان پوشش هوایی را به اتاق خبر و روزنامه نگاری را می دهد که سابقا گرانتر تمام می شد. یک هواپیمای بدون سرنشین حدود 1000 دلاری روزنامه نگاران را قادر می سازد تا کارهای زیادی را بالا انجام دهند، از جمله:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هواپیماهای بدون سرنشین نسبت به هلیکوپتر بسیار ارزانتر هستند و امکان پوشش هوایی را به اتاق خبر و روزنامه نگاری را می دهد که سابقا گرانتر تمام می شد. یک هواپیمای بدون سرنشین حدود 1000 دلاری روزنامه نگاران را قادر می سازد تا کارهای زیادی را آن بالا انجام دهند، از جمله:
 

• گرفتن عکسهای ویدئویی، مثل بررسی خسارات ناشی از انفجار گاز؛
• ویدئوی زنده، مانند پوشش یک رویداد محلی در فیسبوک؛
• نقشه برداری از زمین، مستند سازی منطقه فاجعه؛
• سنجش داده ها، مانند اندازه گیری کیفیت هوا برای گزارشهای محیط زیستی.

 

هرچند استفاده آسان برای روزنامه نگاران پیش بینی می شود، قوانین حاکم بر استفاده از آن کند پیش می رود و حتی برای بخشی از روزنامه نگاری بحث برانگیز است. FAA تدوین قوانین را متمرکز بر استفاده های تجاری از پهبادها کرده است، نه استفاده از آنها به عنوان سرگرمی، و گزارش خبری را به عنوان استفاده تجاری محسوب کرده است.

 

بعضی از روزنامه نگاران این تعریف را مورد شک و تردید قرار دادند. ولی در سال 2016، FAA قوانین جدیدی را تصویب کرد و دلیل طولانی تری برای آنها ذکر کرد – حدود 600 صفحه در مجموع- مسیری را برای استفاده های تجاری از پهباد در آمریکا به صورت قانونی فراهم کردند. قانون هواپیماهای بدون سرنشین کوچک– معروف به بخش107– گواهینامه ای را برای کاربران تجاری، از جمله روزنامه نگاران طراحی کردند. گرفتن این گواهینامه مستلزم طی کردن آزمون اصول حریم هوایی و هواشناسی است.

 

بخش 107 محدودیت هایی را ایجاد کرده است، به استثناء:
• استفاده تجاری از پهپادهای با وزن بیشتر از 55 پوند
• پرواز بالاتر از 400 فوت پهپاد در بیشتر موارد
• پرواز شبانه
• پرواز بالای سر مردمی که ارتباطی با ماموریت پهپاد ندارند.
• عملیات بی پروا یا بی دقت
• پرواز بدون مجوز در فضای محدود (محدودیت های هوایی بر اساس اندازه و مکان فرودگاهها متفاوت است)
• پرواز فراتر از خط دید.


با مشخص شدن پارامترهای پرواز پهپاد، اکنون اتاقهای خبر برای بررسی استفاده از پهپادها برای تهیه گزارش آزاد هستند، به شرط اینکه در چارچوب قوانین گواهینامه بخش 107 عمل کنند.
 

هدف
- گسترش قابلیت های گزارش دهی با استفاده از جدیدترین تکنولوژیها در روزنامه نگاری آمریکا

رسانه های خبری با مدلهای تجاری شکست خورده ای مواجه هستند که منجر به کسادی تاریخی در نیروی کار جدید شده است. اعتماد عمومی به گزارش های صادقانه و کامل رسانه های خبری به پایین ترین حد خود رسیده است. و بازیکنان جدید با دسترسی به کانال های دیجیتال، مخاطبان زیادی را پیدا کرده اند، اما اغلب هنجارهای اجتماعی که طی قرن گذشته بوجود آمده است و گزارش های خبری معمول منتتشر می کردند را قبول نمی کنند. در بعضی موارد، منجر به نمونه های جدید و قدرتمند از روزنامه نگاری حمایتی و توضیحی می شود، اما در موارد دیگر، امکان حوزه ای وسیع و پرتلاطم از استدلال های بیش از حد جدی، نظریه توطئه، خلاف واقعیت، خبر نادرست و دروغ پراکنی را فراهم می کند.

در مقایسه با این پشت صحنه پرهیاهو، مرکز اخلاق روزنامه نگاری تلاش کرد تا حمایت عمومی را از استفاده از پهبادها برای اتاق خبر و روزنامه نگاران بررسی کند و این بر مبنای تحقیقات علمی پیشین ایجاد شده است، که تقریبا به طور کامل بر کارکنان خبری که از پهبادها استفاده می کنند تمرکز دارد، نه بر کسانی که مورد بررسی قرار می گیرند و یا از پوشش پهبادها استفاده می کنند.

 

توسعه سیاست
• شناسایی انواع مختلف گزارش که پهپادها می توانند استفاده شوند.

• بحث در مورد منافع ویژه عمومی: تفاوت مهمی نیست بین آنچه که منافع عمومی را تامین می کند و آنچه که صرفا برای عموم جالب است.

• البته استفاده از موارد به شرایط خاص بستگی دارد، ولی تبادل نظر پیشرفته مناسب، تصمیم گیری را بهبود می بخشد.

• همانطور که اعتماد مخاطبان افزایش یابد، حمایت از پهپادها نیز افزایش می یابد. این همچنین بویژه برای موضوعات چالش برانگیز بیشتر است. اما اعتماد یک امر دو گانه ثابت نیست که در موقعیت فعلی خود قرار و کلید روشن و خاموش داشته باشد.

• سازمانهای خبری که علاقه دارند به جوامعی که استفاده آنها از پهپاد را حمایت می کنند، باید در جهت اعتمادسازی با آن جوامع فعالیت کنند.

• داده ها، ارتباطی روشن بین ارزیابی آزاد بودن و پشتیبانی از استفاده از پهپاد را نشان می دهد. هرچه اتاق خبر، ارتباطات را بیشتر با مردم برقرار و حفظ کند، حمایت بیشتری در مورد کاری که انجام می دهد دریافت می کند.

• ما سابقه ای داریم که عموم مردم را از تصمیماتی که می گیریم آگاه نمی سازیم و اغلب نمی گوییم که چرا این تصمیم را گرفته ایم.

• ایجاد راههایی برای عموم برای نشان داده ایده های گزارش دهی با استفاده از پهپاد.

• پخش تصاویر پهپاد به صورت مستقیم از اینترنت روی سیستم عامل هایی از قبیل فیسبوک زنده.

• جلساتی را برگزار کنید تا شهروندان بتوانند از تیم هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سوال بپرسند.

• از گروه های اجتماعی و حوادث بازدید کنید تا درخواست بازخورد در مورد سیاست های هواپیماهای بدون سرنشین انجام شود.

• به مخاطبان بگویید که چرا تیم خبر تصمیمات خود را گرفته است و برای تهیه این خبر استعداد و مهارت به کار رفته است.

 

اگرچه فناوری به طور پیوسته شیوه جمع آوری و پخش اطلاعات را تغییر می دهد، اما استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در روزنامه نگاری در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. با این حال، با توجه به مزایای ذاتی هواپیماهای بدون سرنشین، همانطور که از استفاده آنها در زمینه های مختلف دیده می شود، پتانسیل رشدش قابل توجه است.

 

آژانس FAA اخیرا اعلام کرد که فسخ فوری مجوز در سال 2018 اعمال خواهد شد، و مجوزها در عرض چند دقیقه اعطا می شود. با استفاده از یک سیستم به نام LAANC (اعطای مجوز و اطلاع رسانی برای پروازهای در ارتفاع پایین)، کاربران می توانند جزییات برنامه های پروازی خود را (مختصات، زمان، مدت زمان، ارتفاع، و غیره) را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه وارد کنند و درخواست ابطال مجوز دهند. آژانس FAA همچنین نقشه ای را برای نشان دادن محدودیتهایی که ممکن است پهپادها در طی پرواز خود با آنها مواجه شوند، ایجاد می کند. این می تواند یک پیشرفت قابل توجه برای صنعت روزنامه نگاری باشد، زیرا پوشش خبرهای فوری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است در نهایت تبدیل به یک واقعیت شود.

پیامدها/ راهکارها
مطالب زیادی در مورد نگرانی های قانونی و اخلاقی استفاده از پهپادها در روزنامه نگاری نوشته شده است. علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی ها رویکردهای خاصی که اتاق های خبر می توانند برای تمرکز بر افزایش اعتماد و پذیرا بودن و در نتیجه ایجاد حمایت از پذیرش عمومی برای استفاده پهپاد در اخبار اتخاذ کنند را نشان می دهند.


1. توسعه سیاست

• شناسایی انواع مختلف گزارش که می توان برای تهیه آنها از پهپادها استفاده کرد.
• بحث در مورد منافع ویژه عمومی که با استفاده از هر یک از انواع گزارش وجود دارد. تفاوت مهمی نیست بین آنچه که منافع عمومی را تامین می کند و آنچه که صرفا برای عموم جالب است.

• البته موارد استفاده به شرایط خاص بستگی دارد، ولی تبادل نظر پیشرفته و سالم تصمیم گیری را بهبود می بخشد.

• استفاده از داده های ارائه شده برای اطلاع رسانی در مورد این تبادل نظرها. به عنوان مثال، شهروندان احترام بیشتری برای استفاده پهپادها در روزنامه نگاری تحقیقی دارند ولی از دخالت در زندگی افراد مشهور و سیاست مداران پشتیبانی نمی کنند. ارزش خبری تهیه گزارش از افراد برجسته دلیل موجهی برای استفاده از پهپاد نیست.

• راه اندازی بخش «درباره استفاده از پهپاد» در وبسایت سازمانهای خبری که پروسه اخذ مجور، اطلاعات مربوط به روند تصمیم گیری برای استفاده از پهپاد برای دریافت اطلاعات یا تصاویر، و محدوده ای که اتاق خبر برای خود تنظیم کرده اند. این اطلاعات را به طور منظم در کانال های اجتماعی مرتبط ترویج کنید.

• اعمال تمام سیاست ها در مطالبی که توسط مجریان خارجی ارائه شده، نه فقط در اطلاعات گرفته شده توسط گردانندگان پهپادهای سازمان. اجتناب از استفاده از مطالب به صورت غیرقانونی یا غیر اخلاقی دریافت شده مگر آنکه شرایط فوق العاده قانونی وجود داشته باشد.

2. متمرکز شدن بر ایجاد اعتماد
• با افزایش اعتماد مخاطبان، حمایت از پهپادها نیز افزایش می یابد. این همچنین بویژه برای موضوعات چالش برانگیز بیشتر است. اما اعتماد یک امر دو گانه ثابت نیست که در موقعیت فعلی خود قرار داشته باشد و کلید روشن و خاموش داشته باشد.

• سازمانهای خبری که به جوامع حامی استفاده از پهپاد علاقه دارند، باید در جهت اعتمادسازی با آن جوامع فعالیت کنند.

• اولین پیش نویس اخبار، مجموعه ای الزام آور از فعالیت ها را در یک " ابزار اعتماد ساز" برای روزنامه نگاران ارائه داده است، این منابع در اخبار زودباور مفید است.

• این چنین مراحل ساده ای چون استفاده از کانالهای اجتماعی برای اطلاع رسانی عموم از تاریخ و دلایل پرواز پهپادها یک گام مهم در جهت شفاف سازی به نام اعتمادسازی است.

3. کمک به گشودگی و مشارکت
• داده ها ارتباطی روشن بین ارزیابی از گشودگی و پشتیبانی از استفاده از پهپاد را نشان می دهد. هرچه اتاق خبر، ارتباطات بیشتری با مردم برقرار و حفظ کند، حمایت بیشتری در مورد کاری که انجام می دهد دریافت می کند.

• اما این فراخوان برای گشودگی، در مقابل یک واقعیت خوب بررسی شده از اخلاق روزنامه نگاری به عنوان یک باغ دیوار کشیده قرار می گیرد که تنها به سمت اتاق های اخبار گرایش دارند. ما سابقه ای داریم که عموم مردم را از تصمیماتی که می گیریم آگاه نمی سازیم و اغلب نمی گوییم که چرا این تصمیم را گرفته ایم.

• ایجاد راه هایی برای عموم برای دادن پیشنهاد و ایده های گزارش دهی با استفاده از پهپاد.

• پخش تصاویر پهپاد به صورت مستقیم از اینترنت روی سیستم عامل هایی از قبیل فیس بوک لایو که سریعا در فیسبوک پخش می شود.

• برگزاری جلسات پرسش و پاسخ که شهروندان بتوانند از تیم هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سوال بپرسند.

• بازدید از گروههای اجتماعی و شرکت در مراسم های مختلف برای درخواست بازخورد در مورد سیاستهای هواپیماهای بدون سرنشین.

• بازگویی اینکه چرا تیم خبر تصمیمات خود را گرفته است و برای تهیه این خبر، استعداد و مهارت به کار رفته است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 


 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد