درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:36   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33984صفحه نخست » پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 08:27
مقررات روزنامه نگاری پهباد
تحت این قوانین، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای روزنامه نگاری بسیار امکان پذیر و بسیار قانونی خواهند شد. فقط چند چیز مجاز نخواهد بود که چندان هم اهمیتی ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در سال 2013، اداره هواپیمایی فدرال آمریکا یک سند به نام یکپارچه سازی مهندسی مدنی سیستمهای هواپیما (UAS) را در نقشه راه سیستم ملی هوایی (NAS) منتشر کرد.

این امر چه معنایی برای روزنامه نگاران هواپیماهای بدون سرنشین دارد؟
• حجم زیادی از این سند مربوط به هواپیماهای بزرگتر و پیچیده تر از آنچه روزنامه نگاران برای اکثر قریب به اتفاق برنامه هایشان استفاده می کنند، می باشد. این سند عمدتا در مورد هواپیماهای بزرگ با ایستگاه زمینی بسیار پیچیده که با هواپیماهای مجهز در ارتفاع بالا برخورد می کنند، می باشد. اکثر برنامه های روزنامه نگاران هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به پرواز بالا در حد هواپیماها ندارند.

• FAA آگاه است که روزنامه نگاران می خواهند از هواپیماهای بدون سرنشین/ UAS /UAV استفاده کنند. صفحه 7، بخش 2-1، در بخش دوم که پیشنهادات کاربردی مدنی و تجاری نامیده شده است، شماره 3 در فهرست "ارتباطات و پخش، از جمله پوشش رویدادهای خبری/ ورزشی" می باشد.

"انتظار می رود استفاده از UAS در برنامه های تجاری در تعدادی از حوزه ها گسترش یابد. برخی از کاربردهای مدنی و تجاری UAS که در حال حاضر ارائه شده اند عبارتند از:

- آگاهی امنیتی:
- واکنش به فاجعه شامل جستجو و پشتیبانی امدادگران
- ارتباطات و پخش، از جمله پوشش رویدادهای خبری/ ورزشی
- حمل و نقل کالا
- تجزیه و تحلیل طیفی و حرارتی
- نظارت بر زیرساختهای حیاتی، از جمله تأسیسات برق. بنادر و خطوط لوله؛
- و عکاسی تجاری. نقشه برداری هوایی و نقشه برداری و تبلیغات".

• روزنامه نگاران باید مراقب چیزی به نام "اعلامیه پیشنهاد قانونگذاری" (NPRM) که برای sUAS یا سیستمهای هوایی بدون سرنشین مطرح شده، باشند. نوع دستگاه و سطح پیشرفت باید برای اتاقهای خبر تحت این رده در دسترس باشند sUAS - کمتر از 55 پوند و با گستره و ارتفاع محدود.

• روزنامه نگاران که مایل به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستند، احتمالا باید اطلاعات ایمنی را ثبت کنند و آن را به FAA گزارش نمایند. "جمع آوری داده ها هنگامی که موافقت نامه های اضافی برای به اشتراک گذاشتن عمومی داده های UAS و قوانین جدید و الزامات گزارش دهی مربوط به ایمنی مربوطه برای sUAS نهایی شوند، گسترش می یابد."

• کدام فرایندهای قانونگذاری برای سیستمهای کوچک، مناسب هستند؟

"... طبقه بندی SUAS، صدور گواهینامه خلبانی SUAS، ثبت SUAS، تصویب عملیات SUAS و محدودیتهای عملیاتی SUAS ." روزنامه نگاران باید در خصوص زبان "تایید عملیات SUAS " جهت جلوگیری از محدودیت مسائل قبلی، هشیار باشند. تصویب یا رد حکومتی موضوعات خاص به طور روتین توسط اصلاحیه اولیه قانون ممنوع شده اند.

با این حال، محدودیتهای دارای محتوای خنثی با یک هدف ایمن شدن، با چالشهای دادگاه مواجه شده اند. (به فریاد "آتش" در یک تئاتر شلوغ فکر کنید) فقط "معنای عملیات تأیید شده SUAS " برای خبرنگارانی که مایل به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستند، بسیار مهم خواهد بود.

• برای این قوانین یک دوره آموزشی و تفسیر عمومی وجود خواهد داشت، و روزنامه نگاران و سازمانهای روزنامه نگاری باید در آن شرکت کنند. اگر شما یا سازمان خبری تان ممکن است روزی از یک هواپیمای بدون سرنشین جهت گزارش اخبار استفاده کنید، باید به این موضوع توجه کنید و با آن درگیر شوید.

به احتمال زیاد، قوانین SUAS به این معنی خواهد بود که روزنامه نگاران هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به مجوز گواهینامه COA از FAA نخواهد داشت. "هنگامی که قانون نهایی منتشر شود و اثر بگذارد، نیاز به اپراتورهای SUAS جهت انجام عملیات تحت هر COA یا محدودیتهای یک گواهی آزمایشی را کاهش می دهد. این امر به اپراتورها و FAA اجازه می دهد تا تمرکز منابع را بر راه حل هایی که یکپارچگی UAS را بهتر می کنند، تغییر دهند. "

• تحت قوانین جدید SUAS برای همه آزاد نخواهد بود. "عملیات SUAS تحت قوانین جدید ممکن است محدودیتهای عملیاتی، فضای هوایی و عملکردی داشته باشد، اما تجربه ای برای خلبانان و داده های اضافی جهت اطلاع رسانی در مورد قانون گذاری، استانداردها و توسعه آموزشی برای ادغام ایمن و کارآمد سایر UAS در NAS را نیز ارائه می دهد. ارزش دیدن دارد: "به محض این که یکپارچگی آغاز شود، فضای هوایی و روشهای تصویب شده ای برای sUAS وجود خواهد داشت که پایه ای برای توسعه برنامه ها جهت افزایش دسترسی NAS به UAS چنانچه گواهی بگیرند را ارائه خواهد نمود." می تواند مانند سقف ارتفاع (می گویند، 400 فوت) ساده باشد یا می تواند به معنای سیستم فعلی "فراموش نمودن پرواز در شهر" یا چیزی بین این دو باشد.

• شما احتمالا به مجوز و یک بررسی پیش زمینه برای انجام پرواز هواپیماهای بدون سرنشین خواهید داشت. "هدف 1: الزامات گواهینامه ایFAA برای خلبانان و اعضای خدمه برای دسته های sUAS (شامل الزامات پزشکی، استانداردهای آموزشی و غیره) به عنوان بخشی از قانون SUAS تا سال 2014 مطابق با FMRA [قانون مدرنیزاسیون و اصلاحات فا 2012] منتشر خواهد شد. توجه داشته باشید: این الزامات شامل هماهنگی با سایر آژانسهای دولتی در مورد الزامات امنیتی/ ارزیابی می شوند."

بنابراین این سند فقط اشاره هایی در مورد آنچه بر سر روزنامه نگاری قانونی با هواپیمای بدون سرنشین در ایالات متحده آمده خواهد آمد را ارائه می دهد. اما بیشتر از آن چیزی است که تاکنون داشته ایم.

این قوانین آنچنان که برخی تصور داشتند سخت گیرانه نیستند: "تحت این چارچوب قانونی، هر اتاق خبر، هواپیماهای بدون سرنشین و افراد مجرب برای به پرواز درآوردن آنها خواهد داشت؛ آنها فقط بخشی از تجهیزات هستند."

امروز برای اولین بار به آنچه آژانس FAA قصد دارد در مورد نظارت بر پهپادها در حریم هوایی ایالات متحده انجام دهد نگاهی انداختیم– راستش را بخواهید، آنچه تا امروز این سازمان از کاربران پهپادها خواسته به طرز شگفت آوری انعطاف پذیر بوده و انجامش راحت.

به بیانی دیگر، تحت این قوانین، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای روزنامه نگاری بسیار امکان پذیر و بسیار قانونی خواهند شد. فقط چند چیز مجاز نخواهد بود که چندان هم اهمیتی ندارد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد