درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 17 فروردین 1399 - 18:18   

روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا

  روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا


ادامه ادامه مطلب یک

شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس

  شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس


ادامه ادامه مطلب دو

راهکارهایی برای شادتر بودن در دوران کروناویروس

  راهکارهایی برای شادتر بودن در دوران کروناویروس


ادامه ادامه مطلب سه

تبدیل یک چالش به فرصتی برای صنعت بیمه

  تبدیل یک چالش به فرصتی برای صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی
  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است
  نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر اعلام شد
  صنعت برق همیشه بیدار/ پیام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان
  «صداقت و عمل درست» عامل شادی انسان
  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی
  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله
  معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه مطرح کرد: فولاد مبارکه معین کشور در مقابله با ویروس کرونا
  مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: تحقق «رونق تولید» در سال ۹۸و عزم راسخ برای «جهش تولید» در سال ۹۹
  شرکتهای گروه فولاد مبارکه پیشتاز در مهار کرونا ویروس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33948صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 3 تیر 1397 - 23:43
پنج اشتباهی که افراد افسرده تکرار می‌کنند
افسردگی یعنی فکر و خیال بیش از حد در باره موضوعی که شاید اصلا مهم هم نیست. افسردگی مثل یک تله عمل می کند که هر چه بیشتر دست و پا بزنید رشته های بیشتری به دور تان می تند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افسردگی یعنی فکر و خیال بیش از حد در باره موضوعی که شاید اصلا مهم هم نیست. افسردگی مثل یک تله عمل می کند که هر چه بیشتر دست و پا بزنید رشته های بیشتری به دور تان می تند.

1- نگذارید مشکلات کوچک شما را کلافه کند
یک انسان افسرده برای مثال شاید پی می برد که اعضای خانواده یا دوستان در محل کار یا سر کلاس، مدام پریز برقی که می خواهد استفاده کند را با سیم برق تلفن و لب تاپ شان اِشغال کرده اند. فرد افسرده مدام از این ماجرا رنج می برد ولی به خودش فرصتی برای حل این مشکل ساده نمی دهد. او می تواند به راحتی یک سیم دارای چند پریز برق داشته باشد ولی برای آن تلاشی نمی کند.

2- خوابیدن حال شما را خوب نمی کند
افراد افسرده فکر می کنند با کمی استراحت و خوابیدن، تشویش و غم، دست از سرشان بر می دارد. آنها برای عملی ساختن یک تصمیم ساده نظیر قدم زدن معمولی، یا سلمانی رفتن یا حتی تلفن زدن به یک دوست، فکر می کنند بهتر است اول کمی بخوابند تا خوش اخلاق و سرحال شوند.

متاسفانه این استراتژی همیشه ناموفق خواهد بود چون احساس امتناع و نداشتن قدرت تصمیم گیری در آنها باقی خواهد ماند. برای همین، خوابیدن و کاری نکردن، بیشتر از پیش آنها را دچار یاس، شرم و از دست دادن ته مانده اعتماد به نفس خواهد کرد.

3- بیش از حد به دارو تکیه نکنید
داروها حتما وسایل خوبی برای حل بسیاری ازعلائم افسردگی هستند ولی حلال همه نشانه های رفتاری یا عادت های افراد افسرده نیستند. بیش از حد فکر کرن یا فرار از مسئولیت های ساده فردی نظیر غذا درست کردن یا حمام کردن از جمله کار هایی است که دارو علاجش نخواهد بود.

راه حلش این است که یک کیک قاچ شده را تصور کنید و تصمیم بگیرید بفهمید داروها چه مقدار از قطعات یک کیک برای وضعیت بیماری شما هستند و چه مقدار دیگر مربوط به تغییر نحوه فکر کردن، ورزش، معاشرت، نظافت و حتی تفریح و خنده می باشد؟

4- مدام درخواست کمک نکنید
معمولا آدم های افسرده مشکلات شان را بروز نمی دهند چه برسد به اینکه درخواست کمک کنند. ولی عده ایی هم هستند که اغلب کارهای روزمره شان را بدون کمک شخص دوم انجام نمی دهند. این نوع وابستگی باعث خستگی و تنش زیاد در دیگران می شود بخصوص اگر ببیند که بسیاری از کارهای عادی زندگی را را می توانند انجام دهند.

5- سلام و علیک هم کافی است
شکی نیست که افراد افسرده در محوطه مه آلود روحی هستند. انگیزه و حوصله ندارند. به آینده خوشبین نیستند و تصور خوبی نیز از گذشته ندارند. این حس نامطبوع و فلج کننده آنها را وا می دارد دست از هر کاری بکشند.

راه حل عملی و ساده برای این وضعیت روحی وجود دارد که احتیاج به یک عزم آهنین ندارد. آنها کافی است روز را به سه قسمت صبح، ظهر و شب تقسیم کنند و سعی کنند در هر قسمت روز یک کار بسیار کوچک که کمی و فقط کمی برای شان احساس خوشایند ایجاد می کند انجام دهند. مثلا پرداختن قبض آب و برق یا به والدین زنگ زدن حتی در حد یک سلام و علیک کوتاه …


منبع: www.psychologytoday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نیاز به یک انقلاب در روزنامه نگاری


  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  نقش پول در دموکراسی ـ چه کِسی باید نامزد مقام ریاست جمهوری شود؟ (نظریهِ مهم اندی رونی روزنامه نگار آمریکایی)


  چک لیست روابط عمومی برای کارآفرینانی که با بحران COVID-19 درگیرند


  گوگل گزارش‌هایی روزانه از رفت‌وآمد مردم در طول بحران کرونا منتشر می‌کند


  اخبار کرونا؛ با اخبار جعلی چه کنیم؟


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  تحولات خواسته و ناخواسته شیوع کروناویروس


  پدیده کرونا


  بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"