درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 08:28   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33939صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 3 تیر 1397 - 07:39
محتوا یعنی اینکه روابط عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد!
دکتر قربانعلی تنگشیر عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: - اولین شرط برای برقرای ارتباط با دیگران این است که حرفی برای گفتن داشته باشیم و محتوا همان حرفی است که بعضی از روابط عمومی ها آن را به درستی تولید می کنند و از طریق آن نسبت به برقراری رابطه با مخاطب اقدام می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید بتوان گفت، مهارت گفت و گو یکی از مهمترین هنرها در حوزه ارتباطات و روابط عمومی است. زمانی که فرصت گفت و گو حتی در یک مسافرت کوتاه شهری و به طور مثال در داخل مترو فراهم می شود، اگر حرفی برای گفتن نداشته باشیم، چه عکس العملی نشان می دهیم؟ پاسخ روشن است، به نگاه و ایما و اشاره ای می گذریم و معمولا در چنین موقعیتی هیچ ارتباطی هم شکل نمی گیرد.

اولین شرط برای برقرای ارتباط با دیگران این است که حرفی برای گفتن داشته باشیم و محتوا همان حرفی است که بعضی از روابط عمومی ها آن را به درستی تولید می کنند و از طریق آن نسبت به برقراری رابطه با مخاطب اقدام می کنند.

پس اگر روابط عمومی نتواند محتوای مناسب را تولید کند، در واقع باید با همان ایما و اشاره ای که از آن یاد کردیم از کنار مخاطب بگذرد و طبیعی است که در چنین حالتی هیچگاه ارتباطی بین او و مخاطب شکل نخواهد گرفت. البته؛ این حرف باید حرف حساب باشد و گرنه گفتن حرف های کلی و بدون منطق هیچ کمکی به برقراری ارتباط نخواهد کرد.

مثال روشن و مصداقی این ادعا، همین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی است. در اولین سال ها که قراربود این جشنواره پا بگیرد، حرف همه دوستان در انجمن متخصصان روابط عمومی این بود که اگر قرار است کاری درخور شان انجمن و مناسب حال جامعه روابط عمومی صورت گیرد ما باید اول مشخص کنیم که حرف حساب مان با مخاطب فرهیخته ای که نسبت به مسایل سازمانی خود اگاهی دارد چیست؟ آن حرف حساب این بود که انتشارات بخش عظیمی از فعالیت های روابط عمومی را دربر می گیرد، پس ارزش این را دارد که جشنواره ای مختص این موضوع برگزار شود و این کار انجام شد و شش دوره موفقیت آمیز را با همت دوستان انجمن و پشتیبانی روابط عمومی های کشور پشت سر گذاشت.

براساس همین نگاه در هفتمین دوره جشنواره موضوع مهم محتوا بیشتر از بقیه مسایل مورد توجه قرار گرفت و انشاءا... که با فعالیت های خوبی که دراین زمینه صورت گرفته است بتوانیم این امر مهم را در روابط عمومی ها مورد بحث وکنکاش بیشتری قرار دهیم و به بخشی از مسئولیت های حرفه ای خودمان در این زمینه عمل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد