درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:25   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33931صفحه نخست » جمعه، 1 تیر 1397 - 16:01
در رابطه با انواع مختلف کمیسیون یا حق العمل بیاموزیم
مردم وقتی در جستجوی شغلی در حوزه فروش و بازاریابی بر می آیند، همیشه فرض را بر این می گذارند که یک موضوع کمیسیون مطرح است، همیشه مسئله همیشه به این شکل نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مردم وقتی در جستجوی شغلی در حوزه فروش و بازاریابی بر می آیند، همیشه فرض را بر این می گذارند که یک موضوع کمیسیون مطرح است، همیشه مسئله همیشه به این شکل نیست.

یعنی برخی در این حوزه برای فروشنده فقط یک کمیسیون در نظر می گیرند و برخی دیگر هم در کنار کمیسیون یک حقوق یا دریافتی ثابت را هم در نظر می گیرند و برخی هم اصلا هیچ کمیسیونی پرداخت نکرده و فقط به پرداخت حقوق ثابت بسنده می کنند.

عدم پرداخت کمیسیون
در برخی شغل های فروشندگی در حوزه خرده فروشی هیچ کمیسیونی به فروشنده پرداخت نمی شود، خصوصا اگر فروشنده جدید و بی تجربه باشد. یعنی برای وی یک حقوق ثابت بدون توجه به مقدار کم یا زیاد فروش وی پرداخت می شود. این نوع از جبران خدمت خصوصا برای فروشنده های تازه کار می تواند آرامش روانی خاصی را مهیا کند، چرا که درآمد وی هیچ ارتباطی با میزان کیفیت عملکرد وی ندارد، اما خیلی زود می تواند موجب خستگی و ناامیدی وی شود.
برخی فروشندگان با پول و پرداخت نقدی انگیزه پیدا می کنند، پس اگر هیچ پرداختی برای فروش و عملکرد خوب وی وجود نداشته باشد، احتمالا یا شغل جدیدی پیدا کرده یا دست از تلاش بر می دارند.

حقوق ثابت به اضافه پرداخت کمیسیون
مشاغل حوزه فروش که هم حقوق ثابت دارند و در عین حال به ازاء هر فروش کمیسیونی را برای فروشنده در نظر می گیرند، می توانند از هر نظر مفید و قابل قبول باشند. یعنی به فروشنده ای با عملکرد خوب حقوق و پاداش خوبی پرداخت می شوند، اما اگر در یک ماه خاص عملکرد خوبی نداشته باشد، عملا نباید نگران از گرسنگی تلف شدن باشند. اغلب کمیسیون در نظر گرفته تا زمانی که فروشنده به حدی از توافق نرسیده باشد، فعال نمی شود که این حد مورد توافق تعداد فروش ها میزانی از حداقل درآمد برای یک بازه زمانی مشخص است.

اغلب این موقعیت های شغلی در طی سال اقدام به پرداخت کمیسیون می کنند که این بازه  زمانی هم معمولا فصلی یا ماهانه است. با این وجود، برخی از کارفرماها یک پرداخت پایه به علاوه پاداش در نظر می گیرند که زمانبندی و مدیریت خاصی برای پرداخت آن دارند. این پاداشها هم اغلب بر اساس جلسات با مشتری بوده یا بر اساس دستیابی به اهدافی مشخص افزایش می یابند، که این اهداف برای برخی از سازمان ها ممکن است لزوما مرتبط با فروش یا میزان فروش هم نباشد. به عنوان مثال، برخی از پاداش مورد نظر ممکن است لزوما بر اساس بازخورد دریافت شده از مشتری پرداخت شود.

فقط پرداخت کمیسیون
فروش هایی که اصالتا مبتنی بر فروش هستند، آنهایی هستند که فروشنده تنها بر اساس آنچه که می فروشد مورد پرداخت قرار می گیرد. اگر فروشنده ای در طی یک ماه هیچ فروشی نداشته باشد، پرداختی هم به او صورت نمی گیرد. با این وجود، فروشنده های موفق اغلب سعی می کنند با استفاده از شغلی که تنها مبنای پرداختی آن کمیسیون باشد، به نسبت به شغل هایی که علاوه بر کمیسیون حقوق ثابت هم دارند، به درآمد بسیار بالاتری دست پیدا کنند.

برخی مشاغل فروش که تنها پرداخت کمیسیون در آنها مرسوم است، نوعی حفظ یا پناه را برای حفاظت از جانب “تقلب در برابر کمیسیون” هم در نظر می گیرند. یعنی شرکت مبلغی مشخص را در ابتدای هر دوره به فروشنده خود پرداخت می کند. در انتهای آن دوره، این مقدار از کل مبلغ کمیسیون تعلق گرفته به فروشنده کسر می شود. اگر فروشنده کمیسیون بیشتری نسبت به مبلغ پرداخت شده به وی در ابتدای دوره را طلبکار شده باشد، آن را دریافت می کند. اما اگر مبلغ دریافتی وی کمتر از چیزی باشد در ابتدای ماه دریافت کرده است، باید مبلغ مورد نظر را به شرکت باز گرداند.

انواع مختلف کمیسیون
در مشاغلی که فقط پرداخت کمیسیون در آنها مرسوم است یا اینکه مبلغی علاوه بر کمیسیون به عنوان حقوق ثابت در آنها پرداخت می شود، کمیسیون مورد نظر به دو شیوه مرسوم مورد محاسبه قرار می گیرد: ثابت و متغیر. به عنوان مثال، اگر مشغول فروش خودرو هستید،
احتمالا 10% از مبلغ فروش هر خودرو را برای خودتان دریافت می کنید. اگر در حال فروش حق عضویت باشگاه ورزشی هستید، ممکن است مبلغ مشخص مثلا 100 هزار تومانی (بسته به حق عضویت) دریافت کنید. کمیسیون های متغیر قدری پیچیده تر از این هستند و با رسیدن شما به اهدافی مشخص تغییر می کند. مثلا شخصی که مشغول فروش همان نوع خودروها در یک بنگاه دیگر است، ممکن است به ازاء فروش هر خودرو تا 10 خودرو اول در یک بازه زمانی مشخص برای
هر فروش 5% دریافت کند و پس از آن به ازاء هر خودرو کمیسیونی معادل 15% روی قیمت هر خودرو دریافت کند.

در مواردی معدود، یک شغل فروش ممکن است شامل کمیسیون های باقی مانده هم بشود. این بدین معناست که فروشنده تا زمانی که یک حساب باز شده فعال باشد، به ازاء کمیسیونی را دریافت می کند. کمیسیون های باقی مانده اغلب در صنعت بیمه به فروشنده پیشنهاد می‌شود – یعنی تا زمانی که مشتری حق بیمه خود را پرداخت کند، فروشنده کمیسیونی برای جبران زحمت و تلاش خودش دریافت می کند.

کدام گزینه برای شما مناسب است؟
برای یک فروش جدید و بی تجربه شاید اغلب داشتن شغلی در حوزه فروش با کمیسیون و حقوق ثابت بهترین گزینه باشد. یعنی این حقوق ثابت می تواند به وی قدری فضای تنفس برای یادگیری جزئیات و روش کار در آن صنعت را بدهد تا بر امور مسلط شود. اما در مقابل فروشنده‌های با تجربه تنها بر داشتن بیشترین میزان درآمد ممکن متمرکز می شوند، بنابراین بیشتر تمایل به داشتن موقعیت هایی با روش پرداختی کمیسیون تنها و نه حقوق ثابت داشته باشند.

منبع:  www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد