درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:35   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33930صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 1 تیر 1397 - 15:59
مصاحبه شغلی
شما می خواهید شغلی در حوزه فروش داشته باشید یا اینکه اکنون این شغل را دارید و می‌خواهید موقعیت بهتری بدست بیاورید … طبیعتا باید درخواست هایی را همراه با رزومه خود برای شرکت های مختلف ارسال کرده باشید و نهایتا به لحظه ای رسیده باشید که شرکت های مختلفی تمایل به استخدام شما داشته باشند، یعنی به مرحله مصاحبه رسیده باشید. پیش از هر چیز باید در این رابطه به شما تبریک بگویم. اما توجه داشته باشید که در این مرحله در واقع کارها یا قدم های آمادگی پیش از مصاحبه آغاز شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شما می خواهید شغلی در حوزه فروش داشته باشید یا اینکه اکنون این شغل را دارید و می‌خواهید موقعیت بهتری بدست بیاورید … طبیعتا باید درخواست هایی را همراه با رزومه خود برای شرکت های مختلف ارسال کرده باشید و نهایتا به لحظه ای رسیده باشید که شرکت های مختلفی تمایل به استخدام شما داشته باشند، یعنی به مرحله مصاحبه رسیده باشید. پیش از هر چیز باید در این رابطه به شما تبریک بگویم. اما توجه داشته باشید که در این مرحله در واقع کارها یا قدم های آمادگی پیش از مصاحبه آغاز شده اند.

اینکه شرکتی علاقمند به استخدام شما باشد، فوق العاده است؛ اما مطمئنا تنها چیزی که در این مرحله خواهان آن نیستید، خراب کردن این مصاحبه و از دست دادن فرصت بدست آمده است. اما نکته خوب این که انجام برخی از کارها به عنوان آمادگی کار از طرف شما به شما می‌کند تا سرافراز از این مصاحبه بیرون بیایید. فراموش نکنید، که همین فرصت مصاحبه برای بدست آوردن یک جایگاه شغلی هم یک فرصت فروش تکرار نشدنی است و نباید راحت از کنار آن عبور کرد.

آماده باشید که خوب به نظر برسید
وقتی پا به اتاق مصاحبه می گذارید، مطمئنا مصاحبه کننده شما فرض را بر این می گذارد که لباس خود را با توجه به اینکه می دانستید مصاحبه ای در پیش دارید، انتخاب کرده اید. به عبارت دیگر، لباس و پوششی که برای این جلسه انتخاب کرده اید، بهترین پوشش و لباسی است که می توانستید برای این جلسه داشته باشید. و فراموش نکنید که در هر شغل مرتبط با فروش، ظاهر و پوشش شما بهترین و حیاتی ترین موضوع است – بنابراین فرد مصاحبه کننده شما برای این موقعیت شغلی تمایل بیشتری به قضاوت شما از روی ظاهر به نسبت هر موقعیت شغلی دیگری خواهد داشت.

در حالت ایده‌آل، بهتر است چیزی شبیه به آنچه که مصاحبه کننده شما بر تن دارد، بر تن داشته کرده باشید. اما از آنجایی که احتمالا نمی توانید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید یا حتی آن را حدس بزنید؛ پس بهتر است به سمت استفاده از لباس و پوششی محافظه کارانه پیش بروید.
یک کت و شلوار متوسط اغلب همیشه گزینه مناسبی برای یک مصاحبه شغلی در حوزه فروش است، و البته توجه داشته باشید که لباس های انتخاب شده شما وضعیت خوبی داشته باشند، یعنی خیلی قدیمی و … هم نباشند.

شب قبل از مصاحبه لباس های خود را چک کنید و ببینید احیانا لکه یا چروک نداشته باشند. کفش های خود را بررسی کنید و احیانا اگر نیاز به واکس یا تعمیر خاصی دارد، برای اقدام کنید. اگر از جواهرات یا تزئیناتی استفاده می کنید، آنها را آماده کرده و در صورت نیاز پرداخت لازم را بر روی آنها انجام دهید.

درباره کارفرما بالقوه خود تحقیق کنید
حداقل بازدیدی از وبسایت مصاحبه کننده خود بازدیدی داشته باشید و به دقت بخش های مختلف آن را بررسی کنید. محصولات و خدمات آنها را بشناسید و از محتنای هرگونه اطلاعیه ای که اخیرا توسط آنها منتشر شده است اطلاع داشته باشید. سپس اخبار صنعت را مطالعه کرده و از اخبار مرتبط با این شرکت مطلع شوید. اگر خبر خوبی در رابطه با آنها خواندید، از آن به عنوان دلیلی برای کار کردن در آن شرکت استفاده کنید. اگر خبر بدی در مورد آن خواندید می توانید در مصاحبه در رابطه با چگونگی نقش یا کمک خودتان برای بهبود یا اصلاح آن صحبت کنید.

اگر وقت داشتید، همین مقدار تحقیق و بررسی را در رابطه با رقبای اصلی این شرکت هم داشته باشید. این کار اطلاعات خوبی برای صحبت کردن و ابراز نظرات خوب و به موقع در اختیار شما قرار می دهد.

همچنان که پیش می روید در مورد سوال هایی فکر کنید که می توانید از مصاحبه کننده خودتان بپرسید. اغلب مصاحبه کنندگان فرصتی را برای طرح پرسش از خودشان در اختیار شما قرار می‌دهند، و خیلی عاقلانه و به جاست اگر که سوال هایی را در مورد شرکت و محصولات و خدمات آنها مطرح کنید.

موفقیت های خود را مستند سازی کنید
هر وقت که از یک مشتری یا رئیس و کارفرما خود مطلب یا ایمیلی مبنی بر کار و محصول خوب یا … دریافت می کنید، از آن یک کپی برای خود تهیه کنید. این موارد همانند مهماتی کارساز در مصاحبه ها به کار می آیند. نه تنها مدرکی برای اثبات خوب بودن شما طبق گفته و ادعا شما هستند، بلکه مدرک و سندی کتبی برای باقی ماندن از شما در جلسه مصاحبه هستند. آنها را همانند یک بروشور برای ارائه و معرفی محصول خود در جلسه فروش در نظر بگیرید.

اگر کپی و نمونه ای از این موارد را در اختیار ندارید و جلسه مصاحبه شما هم فرداست، باید سعی کنید حداقل هایی را تهیه کنید. آیا برای موفقیت های قبلی خود جایزه یا … دریافت کرده‌اید؟ تصاویری از آنها تهیه کرده و ضمیمه درخواست خود بکنید. حداقل لیستی از این موفقیت‌ها را تهیه کرده و همراه با دلایلی برای اثبات خوب بودن و موثر بودن شما برای آن موقعیت شغلی ارائه کنید.


از مصاحبه های قبلی درس بگیرید
اگر پیش از این در جلسات مختلف مصاحبه شغلی شرکت کرده اید، مطمئنا با پرسش هایی چالش برانگیز روبرو شده اید. این پرسش ها می تواند شامل پرسش هایی ساده از قبیل معمول‌ترین نقطه ضعف شما چیست؟ باشد تا اینکه مثلا اگر در یک جلسه فروش، اتفاق X روی دهد، چه عکس و العملی دارید؟ شاید طبیعی ترین پاسخ به مورد نقطه ضعف شما عدم تمایل به پاسخ گویی باشد. اما فراموش نکنید که مصاحبه برای یک موقعیت فروش فرق می کند و در این موارد مصاحبه کننده در پی شنیدن پاسخی هوشمندانه و متقاعد کننده است.

منبع:  www.ibazaryabi.com



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد