درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:55   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33896صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 28 خرداد 1397 - 12:27
تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است
رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه با اشاره به بحران‌های پیش روی کشور گفت: اقناع مدیران رسانه‌ها و راه‌اندازی یک رشته در دانشگاه برای تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه با اشاره به بحران‌های پیش روی کشور گفت: اقناع مدیران رسانه‌ها و راه‌اندازی یک رشته در دانشگاه برای تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است.

به گزارش شارا به نقل از مهر، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست اطلاع رسانی و آموزشی هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم که در محل سازمان هواشناسی کشور برگزار می‌شد گفت: اگر ما به عنوان افراد ارتباطی و رسانه‌ای خودمان تغییر رفتار نداشته باشیم نمی‌توانیم روی جامعه اثرگذار باشیم.

قاسم بی‌نیاز افزود: اخبار در حوزه تغییر اقلیم فراوان داریم البته هنوز دانش عمومی ما درباره تغییر اقلیم بسیار کم است اما دست کم در دهه اخیر مردم ما با اخبار این حوزه و اخبار حوزه محیط زیست و تغییر اقلیم مواجه هستند و برای مثال نسبت به اخبار یوزپلنگ و دریاچه ارومیه و پدیده‌های از این دست حساس هستند و واکنش نشان می‌دهند.

وی تأکید کرد: این نشان می‌دهد که حداقل مردم ما در بخش خبر و دریافت اطلاعات به‌روز هستند. اما اینکه چقدر همراه با تغییر رفتار و مطالبه‌گری است بحثی است که باید به آن بپردازیم.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه تصریح کرد: سیزده صدم درصد بودجه کشور را محیط زیست به خود اختصاص داده و طبیعی است که روابط عمومی سازمان محیط زیست توان اینکه بتواند سریال تلویزیونی و مستند و موج رسانه‌ای ایجاد کند ندارد هرچند که روزنامه‌نگاران به وسع خودشان کوشیده‌اند در این زمینه قلم بزنند.

بی‌نیاز افزود: آبان گذشته رئیس سازمان هواشناسی گزارش تکان‌دهنده‌ای از وضعیت تغییر اقلیم در کشور ارائه کردند. بحث این بود که با توجه به گزارش پنجم هیات بین الدولی چهار سناریو می‌توانیم داشته باشیم که برخی از آن‌ها بسیار تکان دهنده است و ما نگران شدیم که آینده فرزندان ما در کشور چه خواهد شد. اگر نگاهی بیاندازیم به اینکه ۷۰ سال آینده در زاگرس ما چه اتفاقی می‌افتد حتماً در فرایند تصمیم‌ها و نگاه مسئولان مؤثر خواهد بود.

وی یادآور شد: نیاکان ما هم سال‌ها با خشکسالی مواجه می‌شدند. تلاش می‌کردند و از دانش گذشته خود بهره‌مند می‌شدند و خانه خود را به گونه مناسب می‌ساختند و تصمیم می‌گرفتند که چه نوع کشت داشته باشند و چه نهالی بکارند. نیاکان ما چگونه خود را با وضعیت جوی و محیط زیست منطبق می‌کردند و اکنون چگونه است؟ چرا در نقاط مختلف از مصالح مختلف استفاده می‌کردند و حتی بعضا از زیر زمین استفاده می‌کردند و تهویه طبیعی برای خانه فراهم می‌کردند؟ همین‌ها را مقایسه کنید با وضعیت کنونی که مصالح مشابه در نقاط مختلف کشور به کار می‌رود و حتی کولر یکسان در تبریز و یزد استفاده می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه ادامه داد: اندیشه ایرانشهری نیاکان ما را راهنمایی می‌کرد که چگونه با اقلیم سازگار شوند. چرا عمق چاه‌های ما از ۵۰ متر به ۲۰۰ متر رسیده است؟ چرا فرونشست زمین در گذشته رخ نمی‌داد؟ این‌ها چیزهایی بوده که می‌دانسته‌ایم و فراموش کرده‌ایم. همین الان مصالحی داریم که جایگزین خشت است و عایق هم هست و حتی ارزان‌تر هم هست اما پیمانکاران ما مستقیم به سراغ آجر می‌روند.

بی‌نیاز هشدار داد: اگر الان به فکر آینده خودمان و کشورمان نباشیم، که این کار مشترک ما با همسایه‌ها و جامعه جهانی است، میراثی برای ما و فرزندان ما نخواهد بود. همین الان هم روند تدریجی افزایش دما هرچند محسوس اما تدریجی رخ داده است و اگر همین الان اقدام نکنیم با پدیده مهاجرت رو به رو خواهیم بود که همین الان هم شاهد آن هستیم.

نوعی عدم تعادل در جو کره زمین رخ داده و در حال گسترش است. وقوع بارش های سنگین و غیرمترقبهرئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه افزود: حذف گونه‌های زیستی گیاهی و جانوری و … موارد بسیار زیاد دیگری در نتیجه این مساله رخ داده است.

وی تأکید کرد: هنوز بابت اینکه صنایع را در اصفهان و کرمان متمرکز نکنیم بحث هست. هم سیاست‌گذاران و هم مردم و حتی خبرنگاران ما این طناب را به سمت خود می‌کشند و فکر می‌کنند توسعه یعنی این کارخانجات را به شهر خود بکشند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه افزود: «ارتباطات و محیط زیست» یک موضوع جا افتاده در کشور ماست و مردم و رسانه‌ها به این مساله توجه می‌کنند و در میان ایرانیان محیط زیست به یکی از پنج دغدغه اصلی در کشور ما تبدیل شده است اما از میان ۸۷۳۴ رسانه مختلف سطح کشور تنها ۲۱ رسانه صرفاً با عنوان محیط زیست منتشر می‌شود.

بی‌نیاز تصریح کرد: رسانه‌ها برانگیزاننده هستند و نگرش محیط زیستی به تدریح از طریق رسانه‌ها به کل جامعه سرایت پیدا می‌کند. با توجه به تغییر اقلیمی که با آن رو به رو هستیم روزنامه‌نگاری محیط زیست به عنوان یکی از رشته‌های جدید در حدود دو دهه اخیر در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: با توجه به بحران‌های محیط زیستی که با آن رو به رو بوده و هستیم افزایش سطح آگاهی از توسعه پایدار روشن است. روزنامه‌نگاران و خبرنگاران محیط زیست نقش عمده‌ای در این مسیر دارند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه افزود: اقناع مدیران رسانه‌ها و راه‌اندازی این رشته در دانشگاه برای تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است.

بی‌نیاز پیشنهاد کرد: برگزاری سمینارهای تخصصی روزنامه‌نگاری محیط زیست، برگزاری جشنواره‌های معرفی آثار برتر، برگزاری جلسات نقد و بررسی مطالب منتشر شده و راه‌اندازی رشته روزنامه‌نگاری محیط زیست در مقاطع دانشگاهی از جمله اقداماتی است که می‌توان برای بهبود جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست در کشور انجام داد.

وی در پایان به اصل پنجاهم قانون اساسی اشاره کرد که می‌گوید: در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد