درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 11:00   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33874صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 5 تیر 1397 - 07:43
10قانون طلایی مدیریت بحران روابط عمومی
در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در اینجا 10 قانون طلایی وجود دارد که می تواند به شرکت و سازمان شما در کنترل بحران کمک نماید:

1. مسئولیت پذیر باشید
ابتدا سعی نکنید بحران روابط عمومی را پوشش دهید،این فقط آسیب را بدتر خواهد کرد. در عوض، با مسئولیت پذیری، واکنش سریع و پاسخ به بازخورد، وضعیت را مدیریت کنید. به جای بحث عمومی، نگرانیها و سوالات مردم را تشخیص داده و به پرسشها و گفتگوهای درست پاسخ دهید. برای کنترل وضعیت و ارسال پیام، یک بیانیه صادر و در رسانه های اصلی و اجتماعی منتشر کنید.

2. فعال بودن، شفاف بودن، پاسخگو بودن
در دنیای واقعی بویژه رسانه های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و می تواند در یک لحظه از دست برود. اصول کلی ارتباطات بحران باید پیشگیرانه، شفاف و پاسخگو باشد. هنگامی که زمان عمل برسد: تصدیق حادثه، مسئولیت پذیری، و عذرخواهی می تواند در کاهش دامنه بحران کمک کننده باشد.

3. آماده باش برای رسانه های رسانه ای
بدترین کاری که شرکتها می توانند انجام دهند این است که احتمال وقوع آتش سوزی در رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرند. برای مقابله، تهیه یک طرح اطلاع رسانی مطلوب و خوب می تواند مفید باشد.

4. انسان باشید
در فرایند مدیریت بحران، مسائل و ارزشهای اخلاقی و انسانی نباید فراموش شود.

5. اول عذرخواهی کن، بعد اقدام کن
ذرخواهی کلید حرکت به جلوست. انجام این کار باعث می شود سوخت به آتش با تاخیر برسد و در نتیجه می توان در روایت تغییر ایجاد کرد.

6. نظارت، برنامه ریزی و برقراری ارتباط
تیم اجتماعی خود را در هشدار بالا، برای نظارت در خط مقدم قرار دهید.

7. ابتدا به درک وضعیت بپردازید
همه جزئیات مربوط به ذینفعان کلیدی را به اشتراک بگذارید. هنگامی که از شما سوال شد حتی اگر هنوز در حال ارزیابی وضعیت هستید، به سادگی این را بگویید. اگر صدایی در این مورد نداشته باشید، بلافاصله مردم شما را گناهکار و مقصر می کنند و فرضیه های خود را مطرح می کنند.

8. اول به تیم خود گوش کن
این بسیار آسان است که واکنشی داشته باشیم، به خصوص اگر نام تجاری و شهرت شرکت شما در معرض خطر باشد. تا زمانی که با تیم روابط عمومی خود دربارۀ بهترین رویکرد منطقی مشورت نکردید، نظر خود را ارسال نکنید.

9. توسعه فرهنگ برند سازمانی قوی
برای جلوگیری از بحران، کارکنان خط مقدم خود را سرزنش نکنید، اما آنها مسئولیت فرهنگ نام تجاری سمی را نمی پذیرند. یک فرهنگ نام تجاری سازمانی که مشتریان را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، به احتمال زیاد کارکنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این امر می تواند توسعه فرهنگ برند سازمانی را بیش از پیش تقویت کند.

10. خاموش کردن فن
اولین قاعده مدیریت بحران، خاموش کردن فن است. روی آتش بنزین نریزید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی