درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 05:04   

تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها

  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهکارهایی برای حرفه ای جلوه کردن کار و کسب جدید شما
  توییتر احتمالا به جای امکان ویرایش توییت ها، میزبان قابلیت «شفاف سازی» می شود
  نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات پیشوا
  حملات "خطرناک" هکرها به مؤسسات زیرساختی مهم در آلمان
  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد
  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
  عملکرد صندوق پس انداز مسکن علامت چیست؟
  ناصر بزرگمهر: یک شیوه جدید اداره روزنامه؛ خبرنگاران سهام‌داران روزنامه‌ها
  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33872صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 2 تیر 1397 - 07:49
10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی
تهیه و تنظیم: مهدی باقریان - شما نمی توانید یک بحران روابط عمومی را از بین ببرید، اما راههایی برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد. شما ابتدا باید هر بحران احتمالی را که احتمالا به شهرت شرکت آسیب می رساند پیش بینی کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موارد زیر برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی می تواند مفید باشد:

1. تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی
ایده ها هیجان انگیز است، و ایده "خوب" بهتر از یک ایده "بزرگ" است. تنظیم دستورالعمل اجرایی می تواند کمک کننده باشد. اگرچه عناصر دستورالعمل ممکن است متفاوت باشد، لازم است که اهداف واضح تعریف شود، شناسایی همه ذینفعان و ارزیابی تاثیر بالقوه بر این ذینفعان در روند تدوین دستورالعمل مدنظر قرار گیرد.

2. بر کانال های رسانه های اجتماعی خود نظارت کنید
امروزه بحرانها در عرض چند ثانیه به صورت آنلاین ویروسی پخش می شود، بنابراین نظارت، بررسی و پیگیری فعالیت در کانالهای اجتماعی بسیار مهم است.

3. تحقیق و پیش بینی هر بحران احتمالی
شما نمی توانید یک بحران روابط عمومی را از بین ببرید، اما راههایی برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد. شما ابتدا باید هر بحران احتمالی را که احتمالا به شهرت شرکت آسیب می رساند پیش بینی کنید و همیشه این سوال دو کلمه ای را در پیش روی خود داشته باشید: "اگرچه؟" تمام تحقیقات باید انجام شود و اگر یک بحران رخ دهد، باید فوری پاسخ داده شود.

4. ایجاد و پیگیری طرح ارتباطات بحران
یک طرح ارتباطات بحرانی را که شامل یک پروتکل دقیق و مشخص در مورد اتفاقاتی که در مورد بحران روابط عمومی اتفاق می افتد، ایجاد کنید. شامل تعاریف روابط ارتباطی، اطلاعات تماس برای سخنگویان و نیز ایجاد یک فرایند برای رسیدگی فوری است.

5. هنگامی که با بحران روابط عمومی مواجه شدید، همه گزینه ها را در نظر بگیرید.

6. قهرمانان خود را پیدا کنید آنها را پرورش دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها برای اولین بار در صحنه هستند، زیرا شما نیاز به پاسخ دارید، زیرا در آن لحظه، آنها تنها کسانی هستند که می توانند از جانب شما سخن بگویند.

7. پیشگیری از بحران اغلب زمانی شروع می شود که یک مسئله از بین می رود و با یک واکنش موقتی و واقعی انسان می توان از خسارت جلوگیری کرد.

8. یک طرح مطبوعاتی واکنش سریع را در تمام زمانها آماده کنید
شما هرگز نمی توانید از یک بحران روابط عمومی جلوگیری کنید. آنها به طور معمول اتفاق می افتند. یکی از راههایی که می توانید آماده کنید این است که نسخه های مطبوعاتی قالب را با پاسخهای تایید شده برای وضعیت منحصر به فرد خود تنظیم کنید. زمان پاسخ برای بحران روابط عمومی بسیار مهم است.

9. پاسخ به شکایات مشتری به سرعت و به طور موثر
اطمینان حاصل کنید که ارتباطات، خدمات به مشتریان و تیم های اجتماعی به ندای مصرف کنندگان گوش می دهند و توانایی پاسخ سریع  را دارند.  در یک بحران روابط عمومی، انتظار می رود که سازمانها و شرکتها با همدلی، شفافیت و سرعت پاسخ دهند.

10. پذیرش یک فرهنگ ارتباط موثر داخلی و خارجی
شما می توانید با اتخاذ یک فرهنگ ارتباطات خوب در درون و بیرون سازمان، میزان آسیب را از بین ببرید یا کاهش دهید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد برگزار می‌شود


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


  بر اساس نتایج یک تحقیق: 85 درصد متخصصان ارتباطات، تنوع را خیلی مهم می دانند


  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت


  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی