درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 13:27   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اطلاعیه روابط عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
  شوخی روابط عمومی با دیپلماسی عمومی
  گام جدید ایساکو در راستای افزایش رضایت مشتریان خودرو
  همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /7/ نقش آفرینی بانک ملّی ایران در بازار مسکن با طرح ویژه مسکن
  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک
  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون
  ضعف روابط عمومی ادارات رانت اطلاعاتی ایجاد می کند
  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی
  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد
  چه بخواهید چه نخواهید گوگل همه جا دنبال شماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33862صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 24 خرداد 1397 - 23:07
قدرت ملاقات حضوری
دیدار رو در رو و چهره به چهره با افراد یک حس صمیمیت و واقعی بودن بیشتر به فضای جلسه می دهد. اگر تمام کار و تلاشی که انجام می دهید، تنها ارسال ایمیل به مشتری باشد، آنها هم ممکن در پاسخ با شما از یک ربات از پیش تنظیم شده خیلی هوشمند استفاده کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروزه همه درگیر موضوعی هستند و شاید به راحتی وقت آزاد نداشته باشند، این موضوع برای فروشندگان از شدت بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل است که بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند جلسات خود را بصورت مجازی برگزار کنند یا بیشتر از ابزارهایی مثل ایمیل، تماس تلفنی یا حتی ارسال اس ام اس به عنوان روشی برای برقرار ارتباط با مخاطبین و مشتریان استفاده کنند.

اما هیچ یک از این روش ها و ابزارها از قدرت و اثربخشی یک جلسه و ارتباط رو در رو و چهره به چهره برخوردار نیستند. در حالیکه تماس های مجازی خیلی سریع و آسان برقرار می شوند، جلسات ملاقات حضوری بصورت دوره ای همچنان بهترین روش برای حفظ یک ارتباط کاری و تجاری قوی و استوار هستند.

در واقع باید گفت دیدار رو در رو و چهره به چهره با افراد یک حس صمیمیت و واقعی بودن بیشتر به فضای جلسه می دهد. اگر تمام کار و تلاشی که انجام می دهید، تنها ارسال ایمیل به مشتری باشد، آنها هم ممکن در پاسخ با شما از یک ربات از پیش تنظیم شده خیلی هوشمند استفاده کنند.

تماس های تلفنی یک قدم پیشرفت محسوب شده و بهتر هستند – و شاید بتوان گفت بهترین گزینه برای در ارتباط بودن با مشتریان از مناطق جغرافیایی دیگر و دور از دسترس باشد – اما باز هم نمی توانند اثربخشی یک دیدار رو در رو و چهره به چهره را داشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر تنها در پی یک تعامل کوتاه و انتقال اطلاعات ساده باشید، استفاده از تلفن یا ایمیل بهترین گزینه است. اما اگر مدت زیادی است که یک مشتری را ندیده اید و بدنبال بدست آوردن چیز خاصی هستید، آنگاه استفاده از یک جلسه حضوری می تواند ایده خوبی باشد. و البته باید یادآور شد که با مشتریان بالقوه، حداقل داشتن یک جلسه رو در رو از ضروریات عرصه فروش است.

ملاقات حضوری پرده از زبان بدن شما بر می دارد
ملاقات حضوری به شما فرصتی را می دهد تا در طی آن بتوانید زبان بدن مخاطب خود و صحبت‌های کلامی وی را بررسی کنید و از آنجایی که زبان بدن عموما بسیار صادقانه تر از آنچیزی است که بر کلام رانده می شود، این ملاقات به شما مزیت قابل توجهی برای شناسایی بهتر نیازهای وی می دهد.

البته، باید توجه داشته باشید که این امکان برای مخاطب هم وجود دارد – پس باید توجه داشته باشید که پیام های درستی را در این جلسات از خود مخابره کنید.

ملاقات حضوری به شکل گیری صمیمت کمک می کند
یک ملاقات حضوری همچنین به شما امکان ایجاد صمیمت بیشتر با مخاطب خودتان را می دهد که البته در ارتباط با مشتریان مهم بوده و در ارتباط با مشتریان بالقوه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. ملاقات های حضوری عموما با صحبت هایی معمولی برای شناخت بهتر طرفین آغاز می شود که تمام آنها را شاید نتوان حتی در یک زنجیره از ایمیل ها هم بدست آورد.

به اشتراک گذاردن این دست از اطلاعات به شکل گیری فضای مناسب و روابط مناسب برای کار با طرف مقابل کمک بسیار زیادی می کند. البته بدیهی است که ارگ در طی این صحبت ها به این نتیجه برسید که با هم در یک دانشکده مشترک تحصیل کرده اید یا مثلا به یک غذای خاص علاقه دارید، که بسیار بهتر هم هست.

ملاقات حضوری به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد مشتری بدست بیاورید وقتی با یک مشتری بالقوه از نزدیک و در محل شرکت آنها دیدار می کنید، تنها با توجه کردن به اطراف می توانید اطلاعات بسیار زیادی درباره آنها کسب کنید.

به عنوان مثال، احساس و برداشت شما از مکان کاری آنها می تواند خیلی رسمی یا راحت صمیمی، منظم یا بهم ریخته، خیلی رنگ و برق دار و مینیمالیستی یا درهم ریخته باشد. این برداشت می تواند راهنمای  خوبی برای اتخاذ یک رویکرد مناسب فروش برای شما باشد. یک دفتر بسیار محافظه کارانه
می‌تواند نشان دهد که مدیران دفتر مذکور از یک رویکرد سنتی نسبت به فروش استقبال می‌کنند و انتظار یک فروشنده کت و شلواری را دارند و در مقابل یک دفتر کثیف که اهمیت زیادی به نظافت آن داده نشده می تواند نشان از آن داشته باشد که مدیران آن هم خیلی منظم نبوده و از رویکردی کاملا غیر رسمی در جلسات استقبال می کنند.

این روند جمع آوری اطلاعات خیلی
خیلی کاربردی می شود، اگر که فرصت حضور در دفتر اصلی مشتری بالقوه خودتان را هم پیدا کنید. تصاویر قرار گرفته روی میز، پوسترهای چسبانده شده روی دیوار حتی میزان نظم مورد استفاده در چیدن وسایل روی میز همگی می توانند اطلاعات خوبی را در رابطه با فرد مقابل به شما بدهند.

نکته . . .
یک جلسه ی غیر رسمی و البته شخصی نیز می تواند به شدت موثر و اثربخش باشد، خصوصا اگر در پی جمع آوری اطلاعات از شرکت مشتری بالقوه باشید.

مثلا اگر این جلسه در ده قدمی دفتر مدیرعامل شرکت تشکیل شود، شاید مخاطب شما خیلی راحت نباشد که اطلاعات اخلاقی یا شخصیتی از مدیر خودش را در اختیار شما قرار دهد، اما اگر او را به مکانی خارج از شرکت آنها دعوت کنید، می توانید حجم زیادی از اطلاعات را از آن خود کنید. به یاد داشته باشید که یک ملاقات حضوری از یک ارتباط ایمیلی خطر و ریسک کمتری برای یک کارمند شرکت در بر دارد. چرا که هیچ کس نمی خواهد اطلاعات شخصی و داخلی یک شرکت را که در آن کار می کرد، بصورت رسمی و البته کتبی در دست شخصی غیر شرکتی قرار دهد.

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله/ دریافت کامل پیام: رویکرد اصلاح شده برای ارزیابی روابط عمومی


  تبلیغات سیاسی در آمریکا


  معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: روابط‌عمومی باید زبان گویای کاربران حرفه‌ای باشد


  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان منصوب شد


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران