درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 04:28   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد

  مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398
  کاهش وزن و تقویت حافظه، جزو 5 فایده چای سبز برای بدن
  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
  اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی «چهارمین جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز» بانک آینده
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  «بیان واقعیت ها»، استراتژی رسانه ای وزارت صمت است
  30درصد از بودجه بیمه دانا در پاییز امسال محقق شد
  خدمات بانک پارسیان به نابینایان
  نغمه دانش آشتیانی مدیر امور روابط عمومی و اطلاع رسانی هنروتجربه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33854صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 23 خرداد 1397 - 16:52
پژوهش/ کاهش محبوبیت فیسبوک – نوجوانان دسته دسته فیسبوک را ترک می‌کنند  
یافته‌های یک پژوهش جدید از بنیاد پژوهشی PEW نشان می‌دهد که گرایش نوجوانان به سمت فیس بوک کاهشی چشمگیر پیدا کرده و این گروه سنی در عوض به شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون و روی آورده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  یافته‌های یک پژوهش جدید از بنیاد پژوهشی PEW نشان می‌دهد که گرایش نوجوانان به سمت فیس بوک کاهشی چشمگیر پیدا کرده و این گروه سنی در عوض به شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون <اینستاگرام> و <اسنپ‌چت> روی آورده‌اند.

به گزارش شارا، بر این اساس، در سال 2018 تنها 51 درصد از شهروندان ایالات متحده که در گروه سنی 13 تا 17 سال قرار دارند، گفته‌اند که از فیسبوک استفاده می‌کنند. این در حالیست که در پژوهشی مشابه که در سال 2015 انجام شد، این مقدار 71 درصد بود و فیسبوک، در جایگاه پرطرفدارترین شبکه‌ اجتماعی قرار داشت.

در پژوهش امسال، استفاده از فیسبوک، همچنین در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، به طرز چشمگیری پایین بود، به این ترتیب که 85 درصد نوجوانان گفتند که از <یوتیوب> استفاده می‌کنند، 69 درصد به اینستاگرام گرایش نشان دادند و 69 درصد <اسنپ چت> را به عنوان شبکه‌ برگزیده‌ خود معرفی کردند. در پژوهش سال 2015، این میزان برای اینستاگرام 52 درصد و برای اسنپ‌چت، 41 درصد گزارش شده بود. سایت <یوتیوب> در این پژوهش گنجانده نشده بود.

پژوهش حاضر، همچنین نشان داد که ارتباطی میان استفاده از این شبکه اجتماعی در میان نوجوانان، و درآمد خانوادگی آنها وجود دارد. به این ترتیب، 70 درصد از کاربران این سایت، از خانواده‌هایی هستند که درآمد سالیانه‌ کمتر از 30 هزار دلار دارند، در حالی که 36 درصد از خانواده‌هایی هستند که درآمد سالانه‌شان بالاتر از 75 هزار دلار است.

در میان نوجوانانی که در این پژوهش شرکت کردند، در پاسخ به این پرسش که کدام شبکه اجتماعی را بیشتر استفاده می‌کنند، تنها 10 درصد <فیسبوک> را به عنوان پاسخ ارائه دادند. در این میان، 35 درصد این نوجوانان <اسنپ‌چت>، 32 درصد <یوتیوب> و 15 درصد نیز اینستاگرام را به عنوان شبکه‌هایی که اکثرا به آنها مراجعه می‌کنند، ذکر کردند.

 البته لازم است بدانید که شبکه‌ اینستاگرام هم در مالکیت شرکت گرداننده‌ <فیسبوک> قرار دارد. در اینجا نیز، نوجوانانی که از خانواده‌های کم درآمد بودند، بخش اعظم گروهی را تشکیل می‌دادند که <فیسبوک> را به عنوان پرمراجعه‌ترین شبکه‌ اجتماعی برگزیده بودند.
 
 این پژوهش که Teens, Social Media & Technology 2018 نام گرفته، همچنین یافته‌های جالبی درباره ارتباط میان جنسیت نژاد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است. بر این اساس، دختران با 42 درصد، بیشتر نسبت به استفاده از <اسنپ‌چت> تمایل نشان می‌دهند (این میزان برای پسران 29 درصد است)، در حالی‌ که پسران با 39 درصد، اقبال بیشتری به <یوتیوب> دارند. همچنین، نوجوانان سیاهپوست با 26 درصد، نسبت به نوجوانان سفیدپوست (7 درصد)، کشش بیشتری به سوی <فیسبوک> نشان می‌دهند. در سوی دیگر، نوجوانان سفیدپوست با 41 درصد، گرایش قابل توجهی به <اسنپ چت> نشان می‌دهند و این در حالیست که میزان این گرایش در میان سیاهپوستان 23 درصد و در میان نوجوانان <هیسپانیک> یا لاتین‌تبار، 29 درصد است.

این نخستین بار نیست که یافته‌های یک پژوهش، کاهش محبوبیت فیسبوک در میان نوجوانان را نشان می‌دهد. در یک مطالعه‌ مشابه که توسط یک کمپانی تبلیغات آنلاین در ماه فوریه انجام شد، نشان داد که تعداد کاربران این وبسایت در گروه سنی 12 تا 17 سال نسبت به سال گذشته، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

<پل ورنا> تحلیلگر تبلیغات آنلاین درباره‌ این یافته‌ها می‌گوید: <این روند کاهشی، موضوعی است که مدت هاست شاهد آن هستیم. وقتی دختر بزرگم که اکنون 17 سال دارد، وارد 13 سالگی شد، ایجاد حساب کاربری در فیسبوک، بخشی از جریان روزانه‌ زندگی‌اش بود. چندی پس از آن، او متوجه شد که حسابش در فیسبوک، برایش استفاده‌ای ندارد و آن را بست. دختر دومم که به 13 سالگی رسید، اصلا به سراغ فیسبوک نرفت>.

شبکه‌های اجتماعی برای حضور و حفظ کاربران نوجوانشان تلاش زیادی می کنند. علت این است که حضور این کاربران، جذابیت این شبکه ها را برای دیگر کاربران، و به این ترتیب، برای آنها که قصد تبلیغات در این سایت‌ها را دارند، افزایش می دهد. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که تغییر گروه سنی کاربران فیسبوک از نوجوانان به بزرگسالان، خطر بزرگی برای موجودیت فیسبوک محسوب می‌شود. بعضی حتی این خطر را مهم تر از قائله موسوم به رسوایی Cambridge Analytics می دانند که به خاطر آن، <مارک زاکربرگ> خالق فیسبوک، مجبور شد به کنگره آمریکا رفته و به پرسش‌ها پاسخ دهد.

به گزارش iranjavan، اما علیرغم خروج گسترده نوجوانان از فیسبوک، این شبکه‌ اجتماعی با بیش از 2 میلیارد کاربر، همچنان به عنوان بزرگترین پایگاه اجتماعی آنلاین شناخته می‌شود.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «اندی رونی» مفسر تلویزیونی معاصر که 91 سال و چند ماه عمر کرد و 69 سال ژورنالیست بود


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  روابط عمومی باید دارای ارزش خبری باشد


  روزنامه‌نگاری «آلترناتیو»


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در همایش روابط عمومی و پایداری ملی: شفاف سازی از سوی روابط عمومی ها می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  پلیس سودان حداقل ۱۸ خبرنگار را بازداشت کرد.


  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل


  کارگاه آموزشی خبر و رسانه در زاهدان برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز