درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 11:33   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای
  محتوا یعنی اینکه روابط عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد!
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33801صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 18 خرداد 1397 - 20:15
نگارش متن سخنرانی آسانسوری
فرض کنید مثلا شخصی رو به شما کرده و از شما می پرسد “چکار می کنی؟ (شغل شما چیه؟)”؛ در پاسخ به وی چه می گوئید؟ در حالت ایده‌آل احتمالا یک پاسخ جذاب و البته مودبانه به وی می دهید که تنها چند ثانیه طول بکشد و البته شنونده شما را به گوش دادن وا دارد و در ادامه بپرسد، “قدری بیشتر توضیح میدی؟” به این صحبت کوتاه اصطلاحا سخنرانی آسانسوری گفته می شد که البته ابزاری فوق العاده برای یک فروشنده به منظور تولید سرنخ است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرض کنید مثلا شخصی رو به شما کرده و از شما می پرسد “چکار می کنی؟ (شغل شما چیه؟)”؛ در پاسخ به وی چه می گوئید؟ در حالت ایده‌آل احتمالا یک پاسخ جذاب و البته مودبانه به وی می دهید که تنها چند ثانیه طول بکشد و البته شنونده شما را به گوش دادن وا دارد و در ادامه بپرسد، “قدری بیشتر توضیح میدی؟” به این صحبت کوتاه اصطلاحا سخنرانی آسانسوری گفته می شد که البته ابزاری فوق العاده برای یک فروشنده به منظور تولید سرنخ است.

سخنرانی آسانسوری شما باید خیلی کوتاه و مختصر به 5 پرسش پاسخ دهد: چه کسی، چه چیزی، کجا، چه وقت و چرا؟

به عنوان مثال . . .
اجازه دهید فرض کنیم که شما فروشنده خدمات بیمه هستید. باید بتوانید به پرسش های زیر پاسخ دهید:

شما چه کسی هستید / از طرف چه شرکتی هستید؟ پاسخ شما به این پرسش ممکن است به این صورت باشد که “ما یک شرکت ارائه کننده خدمات بیمه ای هستیم”.

چه کاری برای مشتریان خود می کنید؟ پاسخ به این سوال باید عبارتی بیانگر مزایای حاصل از کار و خدمات شما باشد، مثلا “ما به آنها امنیت و آرامش خاطر می دهیم.”

مشتریان خود را از کجا پیدا می کنید؟ پاسخ این سوال می تواند معرف نمونه ای مشتریان ایده‌آل شما باشد، مثلا “خانواده هایی با فرزندان کوچک”.

در چه زمانی یا چه زمینه ای شرکت شما بهتر از رقبا شما عمل می کنند؟ پاسخ به این پرسش می تواند بیانگر پیشنهاد منحصر به فرد فروش شما باشد، مثلا “ما در صنعت خودمان دارای بهترین رتبه بندی خدمات مشتریان هستید.”

چرا باید به این موضوع یا پیشنهاد شما اهمیت بدهم؟ در این لحظه می توانید مثلا به یک مشکلی اشاره کنید که محصول شما آن را به راحتی حل می کند، مثلا “محصول ما خانواده های عزادار را از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی باز می دارد.”

وقتی به اجزا اصلی و به عبارتی تشکیل دهنده سخنرانی آسانسوری خودتان دست پیدا کردید، می توانید آنها را بصورت موثر و زنجیروار و البته نه خیلی طولانی در کنار یکدیگر قرار دهید. در حالت ایده‌آل، پاسخ پایانی شما باید چیزی در حدود 25 تا 35 کلمه باشد و برای بیان به چیزی بیش از 15 ثانیه زمان نیاز نداشته باشید.

یک نمونه خوب . . .
با استفاده از مثال بالا به عنوان یک نقطه آغازین، سخنرانی آسانسوری پایانی شما باید چیزی شبیه به این باشد:

“شرکت زندگی ABC محصولات بیمه ای فراهم می آورد که برای والدین آرامش خیال به ارمغان می آورد، چرا که به خوبی متوجه مشتریان و مراجعه کنندگان خودمان هستیم و آنها هم بخوبی می دانند که در صورت رخداد هر مسئله ای برای فرزندان آنها، ما به خوبی به فرزندانشان رسیدگی های لازم را می کنیم.”

پس از این مرحله هم به راحتی می توانید باز در سخنرانی خود دست برده و آن را برای استفاده در موقعیت های دیگر مجددا مرتب کنید.

اگر با کسی صحبت می کردید که فرزند ندارد، مثلا می توانید آن قسمت از پاسخ خود را به صورت زیر تغییر دهید، “به همسران آرامش ذهن و خیال می دهد، چرا که نامزد(همسر) آنها …” یا چیزی به همین ترتیب. اگر با شخصی فعال در صنعت خودتان صحبت می کنید، می توانید در صحبت خود از کلمات و اصطلاحات تخصصی هم استفاده کنید، اما همواره باید نسخه ای ساده از سخنرانی آسانسوری خود را آماده داشته باشید تا در زمان روبرو شدن با یک فرد ساده و بدون
اطلاعات تخصصی به راحتی با وی صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید.

دیگر کاربردها سخنرانی آسانسوری
سخرانی های آسانسوری فقط و فقط برای فروش محصولات و خدمات شرکت شما کاربرد ندارند. بلکه می توانید سخنرانی های مشابهی را آماده کنید که در زمینه های مختلفی از زندگی به شما کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید پاسخ یا مجموعه ای از پاسخ را به منظور شکار یک فرصت شغلی فراهم کنید که متمرکز بر استعدادها و موفقیت های شما باشد یا حتی یک سخنرانی یا صحبت به منظور شبکه سازی که متمرکز بر ارجاع سرنخ به مخاطبین شما باشد.

هر هدفی که سعی در کسب آن داشته باشید، یک سخنرانی آسانسوری خوب و با کیفیت موجب علاقمندی به دانستن بیشتر در مورد شما می شود. اگر سخنرانی آسانسوری خود را ارائه کنید و با بازخورد مثبتی از طرف مخاطب خود روبرو شوید، مطمئنا کار خود را بدرستی انجام داده اید. یعنی آنگاه به راحتی می توانید از مخاطب بپرسید که “چرا یک قرار رسمی تر با هم نداشته باشیم با جزئیات بیشتری در این مورد با هم صحبت نکنیم؟ مثلا برای … روز در ساعت … آزاد هستید؟” می بینید که خیلی راحت و سریع یک قرار ملاقات بر اساس یک صحبت از قبل آماده شده 15 ثانیه ای خود بدست آورده اید.

نکته پایانی . . .
توجه کنید که برای تنظیم کردن یک سخنرانی آسانسوری با کیفیت حتی می توانید با تمام اعضای تیم فروش خود در کنار یکدیگر و با مشورت هم همکاری داشته باشید.

اگر مثلا تمام اعضای تیم شما از یک سخنرانی آسانسوری مشابه با هم استفاده کنند، مطمئنا به مخاطب حس یکپارچگی خوبی از شرکت و تیم شما داده می شود. فقط باید توجه کنید که برای ارائه آن از آمادگی لازم برخوردار باشید و اینگونه نباشد که گویی از روی متن چیزی را قرائت می کنید، چرا که اثری عکس بر روی فروش شما خواهد داشت. آنقدر بیان و ارائه آن را تمرین کنید، تا از بهترین کیفیت در ارائه آن برخوردار شوید.

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی