درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 تیر 1399 - 22:07   

احتمال ممنوعیت تبلیغات سیاسی در فیس‌بوک

  احتمال ممنوعیت تبلیغات سیاسی در فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

تکنولوژی‌های مقابله با کرونا در غیاب واکسن و داروی بیماری

  تکنولوژی‌های مقابله با کرونا در غیاب واکسن و داروی بیماری


ادامه ادامه مطلب سه

گزارش/ ماجرای هک بی‌سابقه حساب‌های افراد مشهور در توییتر

  گزارش/ ماجرای هک بی‌سابقه حساب‌های افراد مشهور در توییتر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان منصوب شد
  رسانه ها، بازوان توانمند روابط عمومی در کنترل بحران همه گیری کرونا
  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  گزارش/ ماجرای هک بی‌سابقه حساب‌های افراد مشهور در توییتر
  تکنولوژی‌های مقابله با کرونا در غیاب واکسن و داروی بیماری
  مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام/ جایگاه روابط‌عمومی در دستگاه‌های اجرایی ایلام تقویت می‌شود
  آشنایی با روابط عمومی
  رفتارهایی که به رهبران در مواجه با بحران کمک می‌کنند
  هشت شیوه روابط عمومی برای بازاریابی موفقیت آمیز محتوا
  فرماندار ویژه لارستان: تنها با رسانه های مجوز دار همکاری نمایید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33800صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 18 خرداد 1397 - 20:00
رسانه‌های اجتماعی چگونه باعث افسردگی کاربران می‌شوند؟
افزایش هر ۱۰ درصد تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی با ۴ درصد کاهش علائم افسردگی ارتباط داشته اما ۱۰ درصد افزایش تجربیات منفی در شبکه‌های اجتماعی با ۲۰ درصد افزایش علائم افسردگی مرتبط است. قابل‌توجه است که در مقایسه با مردان، زنان ۵۰ درصد بیشتر به علائم افسردگی دچار هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-تحقیقات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که تجارب منفی در شبکه‌های اجتماعی با افزایش علائم افسردگی مرتبط هستند درحالی‌که ممکن است، تجربیات مثبت این شبکه‌های اجتماعی در جهت کاهش علائم افسردگی مؤثر نباشد.

بر اساس نتایج تحقیقات جدید مشخص شد، تجربیات منفی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث ایجاد وزن بیشتر نسبت به فعل‌وانفعالات تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی در برداشته باشد وقتی جوانان از افسردگی رنج می‌برند. به‌عبارت‌دیگر تجارب منفی در شبکه‌های اجتماعی بیشتر با علائم افسردگی همراه خواهد بود.

برایان پریمک (Brian Primack) از اعضای این گروه تحقیقاتی و پژوهشگر دانشگاه پیتسبورگ (Pittsburg) در ایالات‌متحده آمریکا در این رابطه اظهار داشت: «ما به این نتیجه رسیدیم که تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی با علائم سطح پایین افسردگی مرتبط نیست یا ارتباط خیلی کمی دارد. اگرچه تجربیات منفی شدیداً با علائم افسردگی حاد مرتبط است.»

پژوهشگران این گروه تحقیقاتی ۱۱۷۹ دانشجوی تمام‌وقت بین ۱۸ تا ۳۰ ساله که تجربه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را داشته‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کردند را موردبررسی قراردادند. این شرکت‌کنندگان به یک پرسشنامه که ازنظر علائم افسردگی تنظیم‌شده بود، پاسخ دادند. محققان با بررسی‌های این پرسشنامه‌ها دریافتند که افزایش هر ۱۰ درصد تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی با ۴ درصد کاهش علائم افسردگی ارتباط داشته‌اند. البته این آمار می‌تواند تصادفی محسوب شده و خیلی مهم تلقی نشود؛ اما ۱۰ درصد افزایش تجربیات منفی در شبکه‌های اجتماعی با ۲۰ درصد افزایش علائم افسردگی ارتباط داشته‌اند که ازلحاظ آماری قابل‌توجه است. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که دیگر مشخصات نیز در افزایش علائم افسردگی شرکت‌کنندگان بی‌تأثیر نبوده‌اند. قابل‌توجه است که در مقایسه با مردان، زنان ۵۰ درصد بیشتر به علائم افسردگی دچار هستند.

پژوهشگران در اظهارات خود تأکید کردند که تحقیقاتشان نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد اما پزشکان بهداشت عمومی می‌توانند از این اطلاعات استفاده کرده و برای آموزش عمومی و جلوگیری از ایجاد خطرات منفی تعاملات شبکه‌های اجتماعی به‌کارگیرند.

پریمک در توضیحات خود گفت: «یافته‌ها و نتایج تحقیقات ما می‌تواند به ایجاد توجه بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی کمک کرده و آن‌ها را تشویق کند تا در تبادلات و استفاده شبکه‌های اجتماعی بیشتر دقت کرده و آثار و تبعات آن را در نظر داشته باشند. این نتایج می‌تواند دانشمندان را در توسعه راه‌های مداخله و مقابله با اثرات منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حین تقویت مثبت، کمک کند.»

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله افسردگی و اضطراب (depression and anxiety) به چاپ رسیده و قابل‌دسترس است.

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite-  سیناپرس

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  هشت شیوه روابط عمومی برای بازاریابی موفقیت آمیز محتوا


  بازاریابی محتوا و رازهای آن


  چگونه با مشتری خود در دنیای کووید ۱۹ ارتباط مجدد برقرار نمایید


  دیدار معاونین فرهنگی هنری و روابط عمومی سپاه استان با مدیر کل صدا و سیما مرکز سمنان


  نشست «ژورنالیسم ورزشی در ایران» برگزار می‌شود


  مدیرعامل برق منطقه ای یزد: روابط عمومی ها نقش پررنگی در بیان فعالیت­‌های صنعت برق استان دارند


  احتمال ممنوعیت تبلیغات سیاسی در فیس‌بوک


  هوش مصنوعی، جایگزین انسان خطاکار


  ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی شروع شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد