درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:04   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33795صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 17 خرداد 1397 - 00:41
چه مواردی در ارائه پاورپوینت باید گنجانده شود؟
اگر بخواهید در حوزه فروش فعالیت کنید، خصوصا فروش محصولات تخصصی به صنایع یا سازمان‌های بزرگ، مطمئنا نیاز به استفاده از ابزار پاورپوینت برای ارائه توضیحات و معرفی محصولات و خدمات مورد نظر خود داشته و دارید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر بخواهید در حوزه فروش فعالیت کنید، خصوصا فروش محصولات تخصصی به صنایع یا سازمان‌های بزرگ، مطمئنا نیاز به استفاده از ابزار پاورپوینت برای ارائه توضیحات و معرفی محصولات و خدمات مورد نظر خود داشته و دارید.

پاورپوینت می تواند روشی فوق العاده برای تفهیم اطلاعات یا روشی سریع برای به خواب فرو بردن شرکت کنندگان در حالی که بر روی صندلی های خود نشسته اند، باشد. نتایج حاصل از استفاده از این ابزار به شدت بستگی به کیفیت استفاده ارائه کننده و سخنران از قوانینی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنم:

1- اسلاید های پاورپوینت را شلوغ نکنید
هر اسلاید پاورپوینت تنها باید یک یا دو مفهوم را به مخاطب تفهیم کند. هرگز سعی نکنید یک اسلاید شما شامل حداقل 6 نکته یا مورد فهرست وار، یک نمودار و یک جمله از یک شخص معروف شود. در عوض، سعی کنید تمامی این مطالب را در چند اسلاید مختلف و بصورت متوالی بیان کنید. هر قدر که هر یک از اسلایدهای شما شامل در هم ریختگی کمتری باشد، درک و فهم آن برای مخاطبین شما به مراتب آسان تر خواهد بود.

2- بطور موثر و اثربخش از تصویر استفاده کنید
اگر ارائه شما شامل خواندن از روی اسلایدها بصورت کلمه به کلمه می شود، خیلی راحت می‌توانید ارائه خود را کنار گذاشته و نسخه کاغذی مطالب خود را برای مطالعه بیشتر و با تمرکز به خواننده ارائه کنید. پس بجای قرار دادن کلمه به کلمه مطالب خود بر روی اسلایدها، از تصاویر مرتبط استفاده کرده و توضیحی کلامی ارائه کنید. در اینجا منظور از تصاویر نمودار و … هم هست.

3- بازخورد مخاطب را اندازه گیری کنید
همزمان با ارائه خود، توجه ویژه ای به زبان بدن مخاطبین و شنونده های خود داشته باشید و سرعت ارائه خود را با آن تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر بعد از اشاره کردن به یک نکته مهم، احساس کردید که گیج شده اند یا شک و شبهه ای دارند، قدری صبر کنید و بپرسید که آیا شخصی سوالی دارد – این کار به شما این فرصت را می دهد تا هرگونه اعتراض را از بین برده و موضوع را برای مخاطب کاملا شفاف کنید. با اداره کردن این موضوعات در طی ارائه خود، به راحتی می توانید مخاطب را متمرکز بر نکته و بخش اصلی بعدی ارائه خود نگاه دارید و از تلف شدن وقت بر روی یک بخش اجتناب کنید.

4- از داستان استفاده کنید
حداقل از یک داستان در فرایند ارائه خود استفاده کنید. این داستان می تواند شهادت یک مشتری بر کیفیت محصول شما یا هر چیزی مرتبط با محصول و اثرگذار در پیشبرد فرایند ارائه و فروش شما باشد. داستان ها موجب می شوند تا شنوندگان بهتر و بیشتر به سخنان شما گوش فرا دهند، چرا که عموما موجب می شود تا خودشان را در شرایط حاکم بر داستان تصور کنند. یک داستان عموما بسیار اثربخش تر از فهرستی از منافع حاصل از محصول در فرایند ارائه شما می‌باشد.

5- احساسی، و نه منطقی، ارائه کنید
احساس خیلی قانع کننده تر از منطق در جلسات فروش و ارائه موثر واقع می شود. اگر دلایل منطقی مبنی بر چرایی لزوم خرید مشتری بالقوه از محصول خودتان را بیان کنید، او هم ممکن است دلایلی منطقی برای عدم خرید خود ابراز کند. اما اگر موجب تحریک یک پاسخ احساسی شوید، موجب مهار شدن شک درونی وی می شوید.

6- شخصی سازی کنید
پیش از رسیدن به زمان موعود برای ارائه خود، تحقیقاتی مختلفی در رابطه با مشتری بالقوه خود داشته باشید، و نتایج این تحقیقات را در اسلایدهای ارائه خود بگنجانید. این کار می تواند حتی به سادگی قرار دادن تصویری از دفتر کار آنها در بین اسلایدهای شما (خصوصا اولین اسلاید) یا به پیچیدگی استخراج اطلاعاتی از آخرین گزارش سالانه آنها و ارتباط دادن آن به چگونگی موثر واقع شدن محصول شما در میزان عملکرد آنها باشد.

7- برای هر بحرانی آمادگی داشته باشید
همیشه خوشبین باشید، اما برای بدترین شرایط آمادگی داشته باشید. برای این احتمال آمادگی داشته باشید که مثلا هیچ پریز برقی در اتاق وجود نداشته باشد، کامپیوتر شما از کار بیفتد، ویدئو پروژکتور از کار بیفتد یا … . کپی اسلایدهای خود را همراه بیاورید – کپی به تعداد شرکت کنندگان در جلسه باید به همراه خود داشته باشید. سپس اگر هر چیز ممکنی با مشکل مواجه شد، همچنان قادر به ارائه خود خواهید بود و حضار هم می توانند به راحتی صحبت های شما را
دنبال کنند.

8- برای مطلب مورد ارائه، آمادگی داشته باشید
یک نوشته کوچک با خودتان به همراه داشته باشید که کلمه به کلمه ارائه شما در آن یادداشت شده باشد و حتی پاسخ های ممکن به سوالات یا اعتراض های احتمالی مخاطبین را هم در خود جای داده باشد. هر زمان که با سوال یا اعتراضی از طرف مخاطب روبرو شدید که قادر به پاسخ دادن آن نبودید، سریع آن را یادداشت کنید (حتما باید چند قلم و یادداشت برای این منظور همراه داشته باشید) و آنها را به آن نوشته همراه خودتان برای استفاده در نوبت بعدی اضافه کنید.

9- اصیل و واقعی (عینی) باشید
هیچ چیزی را که شخصا به آن اعتقادی ندارید، در ارائه خود قرار ندهید. اگر از شرکت مورد نظر تعریف و تمجید می کنید، واقعیت این امر چه بخواهید یا نه، در تن صدا و حرکت های بدن شما بازتاب خواهد داشت و به راحتی می تواند نابود کننده ارائه شما باشد. ار طرف دیگر، صداقت و بی ریایی شما بسیار بیشتر از کلماتی که به زبان می آورید، می تواند اقناع کننده مخاطب شماباشد.

منبع:  www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی