درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 03:03   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین

  در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید

  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آکسفام: در سال ۲۰۱۸ ابرثروتمندان جهان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند
  پیام رسان واتس اپ، ارسال فله ای پیام را محدود کرد
  رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری آی بی ام
  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
  آی‌بی‌ام
  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های تهران فعال تر خواهد شد
  اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی شهرستان ری انتخاب شدند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی مرجع ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی است
  قدردانی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیر حراست بیمه دانا
  در بخش پوستری همایش؛ مقاله بیمه دانا، برگزیده همایش مدیریت ریسک و بیمه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33769صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 21 خرداد 1397 - 14:01
معاون دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه: روش های جدید پژوهش در روابط عمومی ها باید استفاده شود
نیازمند نظام نامه ای در امر تحقیق و روابط عمومی ها هستیم که بتواند بر اساس آن استانداردهای لازم و کافی را داشته باشد و تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای تولید و اجرا شود تا هدفهای متعالی برای بازنگری در روابط عمومی ها ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-تحقیق و پژوهش نه فقط در حوزه ی روابط عمومی بلکه در سایر حوزه های ارتباطات از اهمیت به سزایی برخورداراست و برای روابط عمومی ها به دلیل ناشناخته ماندن بسیاری از مسائل و مشکلاتی که روابط عمومی ها با آنها درگیر هستند ، اهمیت تحقیق دو چندان است.

روابط عمومی ها امروزه از معضلات بسیاری رنج می برند در حالی که در سایر نقاط دنیا تا حدودی بسیاری از مشکلات شان یا حل شده یا کاهش پیدا کرده است.اما در ایران به دلایل مختلفی که مساله شناسی هایش انجام شده در گیر مشکلات زیاد اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی ومدیریتی و اداری هستند، برای پیدا کردن و موشکافی دقیق و علت ها و عواملی که مسائل و مشکلات را تولیدو بازتولید می کنند و به عنوان موانع اصلی سد راه توسعه و پیشرفت روابط عمومی ها قرار می گیرند،نیازمند پژوهش هستیم.

به اعتقاد من روابط عمومی ها بیش ازگذشته نیازمند موضوع پژوهش و تحقیق برای بازشناسی این مشکلات و حل آنها هستیم.درواقع مطالعات زیادی در حوزه ی روابط عمومی ها انجام شده و پژوهش های زیادی صورت گرفته است که بیشتر روش های توصیفی و کمی بوده و کافی نیستند .سایر روشهای تحقیق و پژوهش در روابط عمومی ها باید گسترش یابند .

به عنوان نمونه ما مطالعات تاریخی درروابط عمومی ها برای شناخت معضلات و شکل گیری روابط عمومی ها در ایران نداشتیم در حالی که مطالعات تاریخی خیلی کمک کننده هستند تا بدانیم روابط عمومی در متن جامعه ایران چگونه شکل گرفته و مامیراث دار چه چیزی و چه ریشه های تاریخی هستیم چرا که تاریخچه این موضوعات بسیار تاثیر گذار و تعیین کننده هستند.از سوی دیگرما با یک مساله به عنوان متودلوژی هم در روابط عمومی ها سروکارداریم.یعنی به جز اینکه نیازمند یک سری آموزش ها ی روش تحقیق درحوزه روابط عمومی هستیم به متودلوژی و روش شناسی در این حوزه هم نیاز داریم.

این به معنی آن است که ما به واسطه ی اتفاقات و موضوعات و پدیده های و پیچیدگی ها روش تحقیق خود را انتخاب کنیم. ولی انطباق اینکه چه نوع روشی منطبق و متناسب با چه نوع مساله ای در روابط عمومی ها است نیازمند دانش فراتر از روش است که بدان روش شناسی یا متودولوژی گفته می شود.

متودولوژی ها به ما کمک میکند تا بتوانبم درمتن روابط عمومی ، ریشه ای به موضوعات نگاه داشته باشیم و همچنین کارشناسان خبره ای نیز در اختیار داشته باشیم که این موضوعات را مساله شناسی کنندو روش های متناسب با آن و پژوهشگران و موسسات پژوهشی را معین کرده و نظارت کنند و درجهت شناسایی روابط علت و معلولی که مشکلات را بازتاب داده و روی آنها کار بیشتری انجام شود.

موضوع تحقیق و پژوهش و روش شناسی به عنوان یک موضوع مغفول یا بازمانده از فعالیتهایی که در مجموعه روابط عمومی ها است میباشد که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

اما خوشبختانه شاهد آن هستیم که طی سالهای اخیراتفاق خوبی که افتاده اقبال سازمانها نسبت به موضوع پژوهش است ، به این دلیل که پژوهش چراغ راهی پیش روی فعالیتهای سازمان قرار می دهد و کاستی ها و کمی ها را روشن می کند همچنین ناپختگی ها را نیزمعلوم می کند.

اما با وجود چنین اقبالی به موضوع تحقیق شرط کافی هنوز مهیا نیست به این معنی که ما در یک مرحله با تمسک به تحقیق ادبیاتی را تولید میکنیم که کمک کننده برای بستر سازی شرایط بالندگی روابط عمومی ها است که به اعتقاد من این اتفاق خوب است اما به تنهایی کافی نیست.

از سوی دیگرمشکلات زیادی بر سر راه انجام و اجرای پژوهش هایمان وجود دارد که می توان از عدم وجود کارشناسان خبره و ناظر بر تحقیق و همچنین محققان با تجربه نام برد.در حالی که این دیدگاه وجود دارد که ضرورت اجرای تحقیق امری پذیرفته است اما شاهد آن هستیم که تتایج تحقیقات انجام شده چندان مورد استفاده قرار نگرفته و گرهی از مشکلات روابط عمومی ها باز نمی کند.

البته این موضوع به محتوای تولید شده و نوع طراحی هایی که هدفمند و مساله محور نیستند نیز برمی گردد و به همین دلیل تحقیقات در کتابخانه ها خاک می خورند،ازاینرو ما به یک بازنگری در امر پژوهش درروابط عمومی نیازمندیم.همچنین نیازمند نظام نامه ای در امر تحقیق و روابط عمومی ها هستیم که بتواند بر اساس آن استانداردهای لازم و کافی را داشته باشد و تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای تولید و اجرا شود تا هدفهای متعالی برای بازنگری در روابط عمومی ها ایجاد شود.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018


  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم


  نگاه به روابط عمومی تغییر کرد/ نگاهی گذرا به سیر تطور روابط عمومی در ایران


  روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان منصوب شد


  رشد سه برابری قیمت کاغذ: روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند


  جایگاه روابط عمومی ادارات شهرستانی استان تهران تثبیت خواهد شد


  روابط عمومی ها به محیط شخصی برای مدیران تبدیل نشوند


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  6 درس مثبت روابط عمومی که می توان از طریق دوستیابی آنلاین آموخت


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز