درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 10:48   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند
  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند
  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد
  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد
  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد
  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق
  خود مدیریتی با هوش هیجانی
  دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی
  پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی عسل تاجکوه استان خراسان جنوبی
  طی سال 97 صورت گرفت: بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33768صفحه نخست » گفتگوشنبه، 2 تیر 1397 - 15:37
دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
پژوهش رسانه ای برای یک سازمان چون چراغی، راه صحیح و موثر در بهره گیری درست از رسانه ها را ممکن می سازد و برنامه ریزی و مدیریت رسانه ای روابط عمومی را با موفقیت بیشتر و مطمئن تری همراه می سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از آنجا که یکی از وظایف محوری روابط عمومی، اطلاع یابی از مخاطبان درون و برون سازمانی است لذا اطلاع یابی بدون انجام انواع پژوهش های میدانی ومطالعاتی و اسنادی امکان پذیر نیست. بنابراین می توان گفت جایگاه رفیع پژوهش در روابط عمومی یک ضرورت انکار ناپذیر و نتایج آن برای تهیه و تدوین برنامه جامع و استراتژیک در روابط عمومی بسیار مهم و تعیین کننده است. ولی متأسفانه درحال حاضر پژوهش در روابط عمومی ها به دلیل عدم شناخت و اهمیت موضوع ویا کمبود نیروی انسانی متخصص وپژوهشگر یا انجام نمی شود و یا در اولویت کارهای اصلی روابط عمومی ها قرارندارد.

درصورتیکه می توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه ای بدون پِژوهش ممکن نیست برای مثال یکی از مباحثی که در فرآیند فعالیتهای ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است توجه به پژوهش در حوزه رسانه هاست.

به بیانی دیگر با بررسی مستمر و پژوهش رسانه ای شناخت مفیدی از خط مشی ، رویکرد و جهت گیری انواع رسانه ها در ارتباط با سازمان حاصل می شود که بر اساس نتایج پژوهش هاو تحلیل رسانه ای ( رادیو، تلویزیون، مطبوعات ، خبرگزاریها، سایت ها ،شبکه های اجتماعی ،....) می توان برنامه ریزی درست و دقیق تری را در نحوه ارتباط با رسانه ها تعریف، ساماندهی و اتخاذ کرد، در یک پژوهش رسانه ای که بارویکرد تحلیل محتوی رسانه ای انجام می شود می توان به اطلاعات بی‌نظیری چون میزان توجه و نگاه هر رسانه به فعالیتها و برنامه های سازمان، موضوعاتی که مورد توجه رسانه ها بوده و رویکرد و جهت گیری مثبت، منفی و خنثی آنها در ارتباط با سازمان متبوع در مقاطع زمانی مختلف دست یافت.

بر اساس این اطلاعات ارزشمند است که می توان برنامه ریزی و مدیریت رسانه ای در روابط عمومی را عینیت بخشید و به نحو درست و حرفه ای با رسانه ها ارتباط برقرار کرد، آگاهی از اینکه مهمترین منابع خبری رسانه هاچه بوده؟ازچه سبک ها وقالب های استفاده کرده اند؟،رسانه ها به چه موضوعاتی از سازمان توجه بیشتری داشته و چه مباحثی را دراخبار ،گزارش ها ومطالب شان مدنظر قرار نداده اند؟ انتقادات شان پیرامون چه مسایلی بوده و از چه طرح ها و برنامه هایی حمایت کرده اند؟ودلایل هر کدام و...، همه برگرفته از آن نوع نگاهی است که رسانه ها به سازمان و برنامه ها و سیاست های آن داشته اند.

لذا پژوهش رسانه ای برای یک سازمان چون چراغی، راه صحیح و موثر در بهره گیری درست از رسانه ها را ممکن می سازد و برنامه ریزی و مدیریت رسانه ای روابط عمومی را با موفقیت بیشتر و مطمئن تری همراه می سازد. بدیهی است روابط عمومی های پیشرو و کارآمد از این قابلیت و آگاهی و پژوهش رسانه ای غافل نمانده و همواره با بهره گیری از نتایج ارزشمند آن ارتباط و تعامل موثرتر و حرفه ای تر ی را با رسانه ها تعریف و در پیش می گیرند.

همچنین گوش علمی برای شنیدن مشکلات ، خواسته ها و انتظارات مخاطبان یک سازمان با ابزار پژوهش امکان پذیر است. با استفاده از روش های مختلف تحقیق و پژوهش است که می توان به صورت علمی از وضعیت موجودسازمان آسیب شناسی کرد ودرپرتو یک مدیریت استراتژیک نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدید های پیش روسازمان اقدام وبه دنبال برطرف کردن نقاط ضعف وتبدیل کردن تهدیدها به فرصت های جدید برای سازمان بود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  زوال روابط عمومی ها


  افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


  دومین نشست کمیته هماهنگی اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان تهران


  خسرویی که به دریا زد


  باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد


  خمارلو: برانکو خواست فقط مدیر رسانه ای باشم


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید