درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 30 شهریور 1398 - 03:36   

روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد

  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همزمان با راهپیمایی ۱۵۰۰ نفری کارکنان، آمازون از امضای پیمان اقلیم خبر داد
  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد
  توییتر حساب کاربری سعود القحطانی را بست
  اینستاگرام تبلیغات لاغری و جراحی زیبایی را محدود می‌کند
  تبلیغات و تبلیغات محیطی
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  فیسبوک همچنان صفحات داعش و القاعده را بازنشر می‌کند
  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33768صفحه نخست » گفتگوشنبه، 2 تیر 1397 - 15:37
دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
پژوهش رسانه ای برای یک سازمان چون چراغی، راه صحیح و موثر در بهره گیری درست از رسانه ها را ممکن می سازد و برنامه ریزی و مدیریت رسانه ای روابط عمومی را با موفقیت بیشتر و مطمئن تری همراه می سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از آنجا که یکی از وظایف محوری روابط عمومی، اطلاع یابی از مخاطبان درون و برون سازمانی است لذا اطلاع یابی بدون انجام انواع پژوهش های میدانی ومطالعاتی و اسنادی امکان پذیر نیست. بنابراین می توان گفت جایگاه رفیع پژوهش در روابط عمومی یک ضرورت انکار ناپذیر و نتایج آن برای تهیه و تدوین برنامه جامع و استراتژیک در روابط عمومی بسیار مهم و تعیین کننده است. ولی متأسفانه درحال حاضر پژوهش در روابط عمومی ها به دلیل عدم شناخت و اهمیت موضوع ویا کمبود نیروی انسانی متخصص وپژوهشگر یا انجام نمی شود و یا در اولویت کارهای اصلی روابط عمومی ها قرارندارد.

درصورتیکه می توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه ای بدون پِژوهش ممکن نیست برای مثال یکی از مباحثی که در فرآیند فعالیتهای ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است توجه به پژوهش در حوزه رسانه هاست.

به بیانی دیگر با بررسی مستمر و پژوهش رسانه ای شناخت مفیدی از خط مشی ، رویکرد و جهت گیری انواع رسانه ها در ارتباط با سازمان حاصل می شود که بر اساس نتایج پژوهش هاو تحلیل رسانه ای ( رادیو، تلویزیون، مطبوعات ، خبرگزاریها، سایت ها ،شبکه های اجتماعی ،....) می توان برنامه ریزی درست و دقیق تری را در نحوه ارتباط با رسانه ها تعریف، ساماندهی و اتخاذ کرد، در یک پژوهش رسانه ای که بارویکرد تحلیل محتوی رسانه ای انجام می شود می توان به اطلاعات بی‌نظیری چون میزان توجه و نگاه هر رسانه به فعالیتها و برنامه های سازمان، موضوعاتی که مورد توجه رسانه ها بوده و رویکرد و جهت گیری مثبت، منفی و خنثی آنها در ارتباط با سازمان متبوع در مقاطع زمانی مختلف دست یافت.

بر اساس این اطلاعات ارزشمند است که می توان برنامه ریزی و مدیریت رسانه ای در روابط عمومی را عینیت بخشید و به نحو درست و حرفه ای با رسانه ها ارتباط برقرار کرد، آگاهی از اینکه مهمترین منابع خبری رسانه هاچه بوده؟ازچه سبک ها وقالب های استفاده کرده اند؟،رسانه ها به چه موضوعاتی از سازمان توجه بیشتری داشته و چه مباحثی را دراخبار ،گزارش ها ومطالب شان مدنظر قرار نداده اند؟ انتقادات شان پیرامون چه مسایلی بوده و از چه طرح ها و برنامه هایی حمایت کرده اند؟ودلایل هر کدام و...، همه برگرفته از آن نوع نگاهی است که رسانه ها به سازمان و برنامه ها و سیاست های آن داشته اند.

لذا پژوهش رسانه ای برای یک سازمان چون چراغی، راه صحیح و موثر در بهره گیری درست از رسانه ها را ممکن می سازد و برنامه ریزی و مدیریت رسانه ای روابط عمومی را با موفقیت بیشتر و مطمئن تری همراه می سازد. بدیهی است روابط عمومی های پیشرو و کارآمد از این قابلیت و آگاهی و پژوهش رسانه ای غافل نمانده و همواره با بهره گیری از نتایج ارزشمند آن ارتباط و تعامل موثرتر و حرفه ای تر ی را با رسانه ها تعریف و در پیش می گیرند.

همچنین گوش علمی برای شنیدن مشکلات ، خواسته ها و انتظارات مخاطبان یک سازمان با ابزار پژوهش امکان پذیر است. با استفاده از روش های مختلف تحقیق و پژوهش است که می توان به صورت علمی از وضعیت موجودسازمان آسیب شناسی کرد ودرپرتو یک مدیریت استراتژیک نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدید های پیش روسازمان اقدام وبه دنبال برطرف کردن نقاط ضعف وتبدیل کردن تهدیدها به فرصت های جدید برای سازمان بود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی


  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی بجنورد


  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران