درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 11:38   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دویست و یازدهمین نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران
  مدیر روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد
  مدیر عامل آبفای یزد: روابط عمومی شغل نیست بلکه یک رسالت است
  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای
  محتوا یعنی اینکه روابط عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد!
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33765صفحه نخست » گفتگوشنبه، 19 خرداد 1397 - 07:34
دکتر باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات: پژوهش ،جان مایه ی روابط عمومی است
امروزه برای روابط عمومی ها نسخه های پژوهشی گذشته را نمی توان تجویز کرد. امروز روش"دلفی" که گفتگو با اصحاب تخصص است رواج دارد و هزاران سال تجربه و دانش را با خود حمل می کند و درعین مفید بودن راهکار ارائه می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من تحقیق در روابط عمومی نخستین فایده اش می تواند این باشد که روابط عمومی را به انسجام و یکپارچگی در فعالیت هایش می رساند. یعنی اینطور نیست که هر کس بتواند بدون دلیل و استناد در این حوزه برا ی خودش ادعایی داشته و حرفی بزند بلکه یک تحقیق مستند دارای اعتبار است که میتواند انسجام ایجاد کند و اصحاب روابط عمومی همه آن را بپذیرند. روابط عمومی مستند و علمی نیازمند روش های جدید کم هزینه و زود بازده و سریع ودانش محور است.

بر این اساس یکی از مزایای تحقیق این است که میدان و مراجعین را شناسایی و مراجعین بالقوه و بالفعل را نیز شناسایی کرده و ایجاد نوعی وحدت به وجود می آورد.

کارکرد دوم پژوهش در روابط عمومی به موضوع استناد بر می گردد، یعنی اینکه دیگر بعد از این روابط عمومی ها با حرف و حدیث و شعارومشاجره سرو کارندارد وبا واقعیتهای در میدان سرو کار دارد چون به واسطه تحقیق میدان را شناسایی کرده اند.

وی پویایی رامهمترین موضوعی می داند که طی تحقیق در روابط عمومی محقق و تامین می شود.که دراین شرایط نه تنها حال بلکه آینده را نیزدر نظر گرفته و حرکت درشرایط آینده را نیز مد نظر قرارمی دهد، این ویژگی جز از طریق یک روابط عمومی پژوهش محورامکان پذیر نیست. به هر حال با این توضیحات میبینیم که پژوهش جان مایه ی روابط عمومی است. اگر قرار است روابط عمومی را ارتقاء دهیم راهی جز انجام تحقیق نخواهیم داشت.

دکتر ساروخانی معتقد است درشرایط فعلی و در این حوزه روش پژوهش های کند و زمان بر را باید رها کرد به عبارتی تهیه پرسشنامه و تعیین جامعه آماری و جمعیت نمونه که اینها زمان بر و هزینه بر بوده و کفاف سازمانها ی بزرگ را نمیدهد . چرا که سازمانهای بزرگ برای اخذ تصمیم علمی و مدیریت علمی متوسل به پژوهش می شوند و اگر بخواهیم با همان روش سنتی تحقیق انجام دهیم مدت زمان طولانی صرف این کار میشود.

بنابراین پژوهش های جدید کیفی و کمی جدید که حداکثر ظرف یک ماه داده پژوهش را به دست میدهد و روابط عمومی بر اساس آن با چشم باز حرکت می کند و در سنگلاخ وموانع نمی افتدو از سویی امتیازات راه حلها را نیز در نظر می گیرد .

امروزه برای روابط عمومی ها نسخه های پژوهشی گذشته را نمی توان تجویز کرد. امروز روش"دلفی" که گفتگو با اصحاب تخصص است رواج دارد و هزاران سال تجربه و دانش را با خود حمل می کند و درعین مفید بودن راهکار ارائه می دهد.

همچنین پژوهش گروه متمرکز روش دیگری است که اصحاب تخصص را دور هم جمع کرده و طوفان مغزی ایجاد می کند وافراد گروه نظرات خود را ابراز کرده و مدیریت درست چنین جلساتی اهمیت زیادی در نتیجه آن دارد .

همچنین روش های تحلیل گفتمان ،تحلیل شبکه ، فرا تحلیل ازجمله روش های تحقیق تاثیر گذار در حوزه علوم انسانی است که روابط عمومی ها می توانند از آن بهر ه برداری کنند بدون اینکه وقت و نیروی انسانی زیادی لازم داشته باشند در هر حال اگر بخواهیم روابط عمومی را مستند و علمی و هوشمند کنیم باید از روش های جدید دانش استفاده کنیم. درجلد چهارم کتاب روش تحقیق که تالیف کرده ام به روش فازی پرداخته ام که در تحقیقات روابط عمومی نیز کاربرد دارد .

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی