درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 18:37   

نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است

  نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است


ادامه ادامه مطلب یک

گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری

  گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری


ادامه ادامه مطلب دو

طعم شیرین روزنامه‌نگاری و نویسندگی

  طعم شیرین روزنامه‌نگاری و نویسندگی


ادامه ادامه مطلب سه

آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز

  آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد
  سه مزیت یک پیشنهاد برای بانک مسکن
  آشنایی با روابط عمومی
  برگزاری دومین کارگاه تخصصی روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
  حمایت بانک سپه از بازسازی و نوسازی 19 هزار مسکن شهری و روستایی در کرمانشاه
  کتاب «ارتباطات بازاریابی مد» منتشر شد
  دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران
  نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است
  بهترین تکنیک های روابط عمومی که تاکنون دیده اید
  فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33765صفحه نخست » گفتگوشنبه، 19 خرداد 1397 - 07:34
دکتر باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات: پژوهش ،جان مایه ی روابط عمومی است
امروزه برای روابط عمومی ها نسخه های پژوهشی گذشته را نمی توان تجویز کرد. امروز روش"دلفی" که گفتگو با اصحاب تخصص است رواج دارد و هزاران سال تجربه و دانش را با خود حمل می کند و درعین مفید بودن راهکار ارائه می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من تحقیق در روابط عمومی نخستین فایده اش می تواند این باشد که روابط عمومی را به انسجام و یکپارچگی در فعالیت هایش می رساند. یعنی اینطور نیست که هر کس بتواند بدون دلیل و استناد در این حوزه برا ی خودش ادعایی داشته و حرفی بزند بلکه یک تحقیق مستند دارای اعتبار است که میتواند انسجام ایجاد کند و اصحاب روابط عمومی همه آن را بپذیرند. روابط عمومی مستند و علمی نیازمند روش های جدید کم هزینه و زود بازده و سریع ودانش محور است.

بر این اساس یکی از مزایای تحقیق این است که میدان و مراجعین را شناسایی و مراجعین بالقوه و بالفعل را نیز شناسایی کرده و ایجاد نوعی وحدت به وجود می آورد.

کارکرد دوم پژوهش در روابط عمومی به موضوع استناد بر می گردد، یعنی اینکه دیگر بعد از این روابط عمومی ها با حرف و حدیث و شعارومشاجره سرو کارندارد وبا واقعیتهای در میدان سرو کار دارد چون به واسطه تحقیق میدان را شناسایی کرده اند.

وی پویایی رامهمترین موضوعی می داند که طی تحقیق در روابط عمومی محقق و تامین می شود.که دراین شرایط نه تنها حال بلکه آینده را نیزدر نظر گرفته و حرکت درشرایط آینده را نیز مد نظر قرارمی دهد، این ویژگی جز از طریق یک روابط عمومی پژوهش محورامکان پذیر نیست. به هر حال با این توضیحات میبینیم که پژوهش جان مایه ی روابط عمومی است. اگر قرار است روابط عمومی را ارتقاء دهیم راهی جز انجام تحقیق نخواهیم داشت.

دکتر ساروخانی معتقد است درشرایط فعلی و در این حوزه روش پژوهش های کند و زمان بر را باید رها کرد به عبارتی تهیه پرسشنامه و تعیین جامعه آماری و جمعیت نمونه که اینها زمان بر و هزینه بر بوده و کفاف سازمانها ی بزرگ را نمیدهد . چرا که سازمانهای بزرگ برای اخذ تصمیم علمی و مدیریت علمی متوسل به پژوهش می شوند و اگر بخواهیم با همان روش سنتی تحقیق انجام دهیم مدت زمان طولانی صرف این کار میشود.

بنابراین پژوهش های جدید کیفی و کمی جدید که حداکثر ظرف یک ماه داده پژوهش را به دست میدهد و روابط عمومی بر اساس آن با چشم باز حرکت می کند و در سنگلاخ وموانع نمی افتدو از سویی امتیازات راه حلها را نیز در نظر می گیرد .

امروزه برای روابط عمومی ها نسخه های پژوهشی گذشته را نمی توان تجویز کرد. امروز روش"دلفی" که گفتگو با اصحاب تخصص است رواج دارد و هزاران سال تجربه و دانش را با خود حمل می کند و درعین مفید بودن راهکار ارائه می دهد.

همچنین پژوهش گروه متمرکز روش دیگری است که اصحاب تخصص را دور هم جمع کرده و طوفان مغزی ایجاد می کند وافراد گروه نظرات خود را ابراز کرده و مدیریت درست چنین جلساتی اهمیت زیادی در نتیجه آن دارد .

همچنین روش های تحلیل گفتمان ،تحلیل شبکه ، فرا تحلیل ازجمله روش های تحقیق تاثیر گذار در حوزه علوم انسانی است که روابط عمومی ها می توانند از آن بهر ه برداری کنند بدون اینکه وقت و نیروی انسانی زیادی لازم داشته باشند در هر حال اگر بخواهیم روابط عمومی را مستند و علمی و هوشمند کنیم باید از روش های جدید دانش استفاده کنیم. درجلد چهارم کتاب روش تحقیق که تالیف کرده ام به روش فازی پرداخته ام که در تحقیقات روابط عمومی نیز کاربرد دارد .

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  جایگاه از بالا به پایین در فضای روزنامه نگاری علم ما وجود دارد


  مقاله/ برنامه ریزی بر پایه سناریو ، چراغ راه یک روابط عمومی موفق


  در کار خود بهترین باشید


  10 نکته کاربردی درباره اندازه گیری و ارزیابی روابط عمومی


  تودیع و معارفه رئیس جدیداداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی


  ترابی، مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن شد


  مدیر جدید روابط عمومی انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد


  2 پیام رسان بومی مورد حمایت بیشتر دولت قرار می گیرند


  بازدید رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارشاد از ستاد انتخابات نماینده مدیران مسئول ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری