درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:45   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33760صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 10 خرداد 1397 - 21:17
مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی
محمد رضا هدایتی کارشناس ارشد علوم ارتباطات - نتیجه خوب از کار خوب ضرب المثل مسئولیت اجتماعی است.بیش از 30 است که مسئولیت اجتماعی با روابط عمومی در جهان گره خورده است.روابط عمومی با ترغیب آگاهانه تر بر اساس شناخت بهتر از انتظارات وتوقعات جامعه منجر به افزایش شهرت سازمان خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتیجه خوب از کار خوب ضرب المثل مسئولیت اجتماعی است.بیش از 30 است که مسئولیت اجتماعی با روابط عمومی در جهان گره خورده است.روابط عمومی با ترغیب آگاهانه تر بر اساس شناخت بهتر از انتظارات وتوقعات جامعه منجر به افزایش شهرت سازمان خواهد شد.

البته بر اساس تعاریف علمی از روابط عمومی ها، این نهاد در سازمان ها با ایفای درست مسئولیت اجتماعی منجر به بهبود ارتباط سازمان با مخاطبان ،افزایش وفاداری وبهبود روحیه کارکنان وهمچنین در جلوگیری یا کاهش تمارضات احتماعی با مراجعین در زمینه خدمات وعملکرد سازمان می توانند موثر باشد.

پس ازتحولات دهه 1960ودهه 1970 مسئولیت اجتماعی همواره به عنوان یکی از بحثهای مهم روز تبدیل شده است انتظارات مردم از سازمان ها تغییر کرده و آنها مجبور بودند با تقاضای روز افزون برای مسئولیتی فراتر از مسئولیت منافع خود هماهنگ باشند.

جامعه دیگر هزینه های اجتماعی رشد تک منظوره اقتصادی مانند آلودگی ومحصولات مضر و محیط کاری خطرناک را تحمل نمی کند. شرکت ها و سازمانها متوجه شدند که چیزی بیش از موسسات اقتصادی هستند ومسئول هستند که با تخصیص منابع خود به حل مساله اجتماع ،به برخی از مشکلات شدید اجتماعی که بسیاری از شرکت ها باعث آن شده اند کمک کنند.(بوشولز،1989،ص25).

مسئولیت طراحی وپیاده کردن برنامه های مسئولیت اجتماعی باید در چند حیطه مختلف سازمانی تقسیم شود، قانون،منابع انسانی،روابط عمومی،حسابداری وبرنامه ریزی.مسئولیت اصلی به عهده هر کدام که باشد ،روابط عمومی باید بازیگر فعال این برنامه ها باشد.روابط عمومی اصولا باگوش دادن به خواسته های مخاطبان برون سازمانی ودرون سازمانی می تواند در انتقال موثر ارزش ها،رفتارها ومدیریت نمودن تصویر عمومی سازمان کمک نماید.اگر سازمان ها یا شرکت ها می خواهند به سود دهی بیشتر یا شهرت مطلوب در جامعه برسند بدون ایفای نقش روابط عمومی ، رسیدن به چنین جایگاهی امکان پذیرنیست.

روابط عمومی ها می توانند با پایش افق اقتصادی-سیاسی اجتماعی برای مسایلی که ممکن است بر یک سازمان اثر بگذارد وشناسایی درک وانتظارات ازیک سازمان درجامعه به پذیرش مسئولیت اجتماعی سازمان کمک نمایند.بدون شک روابط عمومی ها با داشتن دیدگاه مسئولیت اجتماعی در فعالیت ها در زمینه های اطلاع یابی ،پردازش اطلاعات واطلاع رسانی شاهد شکوفایی قابل احترامی در فعالیتها به نفع سازمان ومردم خواهند بود.شاید به همین دلیل است که دانشمندان علوم ارتباطات ، یکی از شاخص های مهم ارزیابی مدیریت یک سازمان را در برون داد فعالیت های روابط عمومی آن سازمان جستجو می کنند.

منبع: روزنامه ایمان قم

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد