درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 03:06   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین

  در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید

  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آکسفام: در سال ۲۰۱۸ ابرثروتمندان جهان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند
  پیام رسان واتس اپ، ارسال فله ای پیام را محدود کرد
  رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری آی بی ام
  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
  آی‌بی‌ام
  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های تهران فعال تر خواهد شد
  اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی شهرستان ری انتخاب شدند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی مرجع ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی است
  قدردانی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیر حراست بیمه دانا
  در بخش پوستری همایش؛ مقاله بیمه دانا، برگزیده همایش مدیریت ریسک و بیمه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33754صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 13 خرداد 1397 - 08:00
تکنولوژی جدید و آینده روابط عمومی
تهیه و تنظیم: مهدی باقریان - سال 1397 آبستن اتفاقات بزرگ و مهمی در دنیای تکنولوژی خواهد بود؛ پیشرفت‌هایی در حوزه واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و داستان سرایی دیجیتال. در همین راستا شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به بررسی و معرفی مواردی پرداخته است که می‌توانند دنیای روابط عمومی متحول کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سال 1397 آبستن اتفاقات بزرگ و مهمی در دنیای تکنولوژی خواهد بود؛ پیشرفت‌هایی در حوزه واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و  داستان سرایی دیجیتال. در همین راستا شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به بررسی و معرفی مواردی پرداخته است که می‌توانند دنیای روابط عمومی متحول کنند.

1. هوش مصنوعی
موضوع منتخب امسال برای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات همزمان با روز جهانی ارتباطات، استفاده مثبت، بهینه و مفید از فناوری هوش مصنوعی اعلام شده است.

حالا موضوع و محور اصلی اجلاس جهانی استفاده مثبت از هوش مصنوعی (AI for Good) که در راستای روز جهانی ارتباطات برگزار می‌شود، نیز بررسی احتمال سوءاستفاده و اندیشیدن استراتژی‌های کاربردی به منظور جلوگیری از مصارف نامناسب و مجرمانه از فناوری هوش مصنوعی خواهد بود.

جالب است بدانید که استفن هاوکینگ، الون ماسک، استیو ووزنیاک، بیل گیتس و بسیاری دیگر از نام‌های بزرگ در زمینه علم و فناوری، مدتهاست که در رسانه‌ها و نامه‌های سرگشاده‌ی خود، درباره‌ خطرات ناشی از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده و به خیل محققان برجسته‌ی هوش مصنوعی پیوسته‌اند.

با این حال، هوش مصنوعی به زودی تاثیر قابل توجهی در صنعت روابط عمومی خواهد داشت. اما سوال این است: آیا این اثر ممکن است یک کاهش در تعداد شغل باشد، و یا بهبود در عملکرد؟ John Bara، رئیس و CMO یکی از شرکت های پیشرو در بحث تکنولوژی پیش بینی بازاریابی، بر این باور است که کلان داده ها و هوش مصنوعی، صنعت روابط عمومی را در جهت مثبت دگرگون خواهند نمود.

متخصصان روابط عمومی و بازاریابی به طور مداوم در حال شکار راه هایی برای تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر که سبب دستیابی به نتایج و اهداف شوند، هستند. تغییراتی که هوش مصنوعی ارمغان می آورد با دادن عمیق ترین و جامع ترین نگاه به چگونگی حل مشکلات، به شاغلین در حوزه روابط عمومی قدرت تصمیم گیری می دهد.

2. داستان سرایی دیجیتال

داستان سرایی یکی از روش های جدید در ارتباط با مخاطبان در روابط عمومی است. تحقیقات نشان داده است که ذهن بشری مایل است که داده ها را به شکل روایی، کدگذاری ذخیره و بازیابی کند.


با ظهور رسانه های اجتماعی ارتباط مخاطب با مخاطب مانند فیسبوک و توییتر، داستان ها نقش فعال تری گرفته اند. در تحقیقی که روی دو کمپانی BMW  آلمانی و بانک Sugura  در ژاپن انجام گرفته است، مشخص شد که داستان سرایی به صورت مشخص اشتغال کاربر با وبسایت را افزایش می دهد.


امروزه به صورت فزاینده ای محل نمایش قدرت در روابط عمومی به سمت ترکیبی از برند و مخاطب حرکت می کند.


در مدل روابط عمومی چند وجهی، مدل سنتی روابط عمومی که  پیام ها بر مخاطب مسلط شده با رقابت شدیدی روبرو است. دلیل آن هم این است که سازمان ها از وبسایت ها و رسانه های اجتماعی برای ارسال پیام با اثر عمیق تر استفاده می کنند. پیام های مستقیم که دارای ساختار روایی هستند، می توانند به طرز فزاینده ای متقاعد کننده و ارتباطات را در هر دو رسانه سنتی و مدرن افزایش بدهد.


امروزه یک گرایش داستان سرایی مخاطب به مخاطب در رسانه های اجتماعی همه گیر شده است.

 

مفاهیم قبلی تاثیر نفوذ روابط عمومی، با مفاهیم پویاتر به مخاطب و مخاطب به مخاطب جایگزین می شوند. این به ما اجازه می دهد ترکیبات پیچیده تری از اشتراک محتوای خلافانه را با مشتری در پیش بگیریم. هر دوی سازمان و مخاطبان می توانند محتوا را روی رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.


3. گوش دادن به اجتماع

بزرگترین مانع بین دو فرد جهت ایجاد ارتباط، در استعداد آنها در گوش دادن به یکدیگر به صورت هوشیارانه و ماهرانه می باشد و باید گفت این نقص در دنیای جدید کاملاً گسترده و ترسناک است و ما نیاز به کوشش بیشتری جهت تعلیم افراد در ارتباطات مؤثر داریم که افراد را به صورت معنی¬دار و اساسی برای چگونه گوش دادن آموزش دهند.

مفهوم “گوش دادن به گفت‌وگوها” هسته‌ی اصلی اکثر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی است. درصدی از همه‌ی گفتگوها و محتوای آنلاین در مورد شرکت شما در مقایسه با رقبای‌تان، سهم صدا نامیده می‌شود.

4. واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یک فناوری بسیار جذاب و جدید است ولی بسیاری از ما هنوز چندان با آن سروکار نداشته‌ایم. این موضوع نشان می‌دهد که این فناوری هنوز آن‌طور که باید در میان مردم جا باز نکرده است. در همین راستا نیز مرکز تحقیقاتی IDC به‌تازگی به سراغ انجام تحقیقاتی جهت پیش‌بینی آینده این فناوری رفته است.

این تحقیقات خبر از آن می‌دهند که علیرغم پیشرفت معمولی این فناوری در سال ۲۰۱۷، در سال جاری میلادی شاهد رشد چشمگیر و ۴۸ درصدی استقبال از این فناوری خواهیم بود. همچنین بخش دیگری از این پژوهش به بررسی بلندمدت‌تر این فناوری پرداخته و مدعی شده است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد وجود نزدیک به 69 میلیون کاربر واقعیت مجازی در جهان خواهیم بود.

این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی که برای اجرای محتوا به تلفن‌های همراه هوشمند نیاز دارند، درست مانند سال ۲۰۱۷ با افت روبرو خواهد بود. از سوی دیگر عینک‌های واقعیت مجازی مستقل که نیازی به سیستم‌های کامپیوتری ندارند می‌توانند دلیل اصلی پیشرفت این بازار به‌حساب بیایند.

همچنین این آمار تنها مربوط به واقعیت مجازی نیست بلکه واقعیت افزوده را نیز شامل خواهد شد و به‌زودی جهان ما در لایه‌ای عمیق‌تر از مجازی شدن فرو خواهد رفت.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
بهروز هاشم زاده
| 1397/3/14 - 10:54 |     0     0     |
با سلام تقدیر وتشکر از زحمات وخدمات شایسته وآرزوی توفیقات. امید است در جشنواره شرکت نماید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018


  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم


  نگاه به روابط عمومی تغییر کرد/ نگاهی گذرا به سیر تطور روابط عمومی در ایران


  روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان منصوب شد


  رشد سه برابری قیمت کاغذ: روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند


  جایگاه روابط عمومی ادارات شهرستانی استان تهران تثبیت خواهد شد


  روابط عمومی ها به محیط شخصی برای مدیران تبدیل نشوند


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  6 درس مثبت روابط عمومی که می توان از طریق دوستیابی آنلاین آموخت


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز