درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:26   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33751صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 10 خرداد 1397 - 00:44
دیپلماسی رسانه‌ای ضرورتی در سیاست خارجی ایران
مرتضی بهنام* - دیپلماسی رسانه‌ای فرصتی رسانه‌ای برای ارائه نظرات کارشناسان مختلف از سراسر دنیاست. محتوایی که می‌تواند در راستای اهداف استراتژیک سیاست خارجه ایران مسیر اثرگذاری و برندینگ ایران در عرصه بین‌الملل را هموار سازد و در پیشبرد اهداف نظام نقش مثبتی ایفا کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برجام با فراز و فرودی که داشت به ما ثابت کرد گفت‌وگو و رایزنی‌های بین‌المللی بسیار مهم است و همیشه در تاریخ مورد توجه دولت‌ها بوده است.

در عصر حاضر با توجه به ظهور و بروز تکنولوژی‌های ارتباطی و آسان‌تر شدن دسترسی عموم مردم در نقاط مختلف جهان به شبکه‌های اجتماعی، خبری و اهمیت تولید محتوا و حضور در این فضاهای یاد شده بر کسی پوشیده نیست.

بی‌شک افکار عمومی هم تحت تاثیر این ابزارها و محتواهای تولیدی بهتر به مرحله اقناع می‌رسد و می‌تواند نسبت به رویدادهای بین‌المللی تحلیل‌های بهتری داشته باشد که این امر مرهون جریان آزاد اطلاعات و حق دسترسی به آن است.

با نگاهی گذرا به انتخابات اخیر ایالات متحده بیشتر به اهمیت رایزنی‌ها و تاثیر رسانه‌های داخلی و خارجی در رقم زدن نتایج انتخابات پی می‌بریم. استفاده دونالد ترامپ از توئیتر و پوشش گسترده و ویژه شبکه‌های تاثیرگذار خبری مانند سی‌.ان‌.‌ان و فاکس‌نیوز مثال‌های خوبی بر این موضوع است.

با توجه به اینکه تلویزیون (صداوسیما) در ایران به‌صورت حاکمیتی اداره می‌شود و ما به دلایل قانونی فاقد شبکه‌های خصوصی هستیم، عملکرد این سازمان اثرگذار، مورد توجه و حساسیت بیشتری قرار گرفته است.

نکته‌ای که در سال‌های گذشته تقریبا از آن غافل بودیم اهمیت و توجه به دیپلماسی رسانه‌ای است. گرچه اخیرا توجهاتی به این امر شده ولی با توجه به نقش ویژه ایران در خاورمیانه و مباحثی مانند برجام که ایران را در ترندهای خبری قرار داده، لزوم توجه و ضرورت دیپلماسی رسانه‌ای را بیش از پیش ایجاد کرده است.

بنابراین پیشنهاد می‌شود شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما خصوصا شبکه العالم و پرس‌ تی‌وی با استفاده از مدل‌ها و الگوهای جدید خبری به‌صورت حرفه‌ای به تولید خبر کنشی پرداخته و سیاست‌های خارجی ایران را به اطلاع دنیا برسانند.

برای این کار بهتر است تیمی متشکل از کارشناسان سیاست خارجی، رسانه و نهادهای مربوطه تشکیل و مدیریت راهبردی این امر را بر عهده بگیرند. حمایت رسانه ملی از وزارت امور خارجه و پوشش فعالیت‌ها و رایزنی‌های این وزارتخانه می‌تواند به ضریب نفوذ ایران در منطقه و جهان کمک شایانی بکند.

فعالیت‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه طی پنج سال گذشته قابل توجه و با ارزش بوده ولی در بخش رسانه، متاسفانه نتوانستیم دیپلماسی خود را بر این بستر اعلان و معرفی کنیم. ولی با توجه به پتانسیل‌های مهم داخلی در بخش رسانه تحقق این امر دور از دسترس نیست و ما می‌توانیم از ابزار رسانه بیشتر از قبل در دیپلماسی بهره‌برداری کنیم و باید بپذیریم که دیپلماسی رسانه‌ای هم‌اکنون یک نیاز و الزام است.

دیپلماسی رسانه‌ای فرصتی رسانه‌ای برای ارائه نظرات کارشناسان مختلف از سراسر دنیاست. محتوایی که می‌تواند در راستای اهداف استراتژیک سیاست خارجه ایران مسیر اثرگذاری و برندینگ ایران در عرصه بین‌الملل را هموار سازد و در پیشبرد اهداف نظام نقش مثبتی ایفا کند.

* کارشناس و پژوهشگر علوم ارتباطات

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد