درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 16 تیر 1399 - 00:23   

با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند

  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند

  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس

  افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس


ادامه ادامه مطلب سه

ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست

  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی مجتمع مس سونگون کسب کرد: رتبه برتر کشوری در چهارمین رخداد بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی و روابط ‏عمومی برتر استانی در جشنواره امتنان
  مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه موفق به کسب لوح مسئولیت اجتماعی شد
  تقویم روز ارتباطات/ فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» سینما و ژورنالیسم را به صورت رسانه واحد درآورد
  تقویم روز ارتباطات/ اختراع بی سیم (رادیو)
  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند
  چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا برگزار شد
  طرح تسهیلاتی"تأمین" در بانک رفاه کلید خورد
  در چهارمین رخداد جشنواره ملی روابط عمومی: روابط عمومی بانک توسعه تعاون در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد
  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌ های روابط‌عمومی/ جایزه مسئولیت اجتماعی به بیمه کوثر اهدا شد
  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی/ جایزه مسئولیت های اجتماعی به ذوب آهن اصفهان تعلق گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33726صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 9 خرداد 1397 - 07:55
اثرات مسئولیت اجتماعی روی مدیران روابط عمومی
مدیران روابط عمومی به عنوان رهبران استراتژیک و مشاوران شرکت هایشان نقش مهمی در کمک به شرکت هایش خود در درک و سازگاری با انتظارات و خواسته های جدید در محیط جهانی بازی خواهند کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه مطالعه نشان داد که تأثیر تلاش های مسئولیت اجتماعی در بهبود تصویر ملی به عنوان یک محصول جانبی از تلاش های مسئولیت اجتماعی (CSR) به شمار می رود، اما درک بهتری از اهداف دیپلماسی عمومی در بین مدیران شرکت ها ممکن است منجر به علاقه بیشتر به استراتژی های هماهنگ شده برای بهبود زندگی مردمان سایر کشورها باشد. Scherer و Palazzo (2010) استدلال می کنند که شناخت رو به رشد "پتانسیل حل مسئله بازیگران غیر دولتی" در حکومت جهانی، و همچنین افزایش پذیرش نقش عمومی بیشتر از سوی شرکت ها برای کسب و کار خصوصی، یک "مفهوم مسئولیت پذیری سیاسی" را مخابره می کند.

چنانکه انتظارات عمومی برای عملکرد اجتماعی مسئولانه شرکت ها همچنان رو به تکامل و گسترش است، شرکت ها ممکن است به لحاظ مشارکت در مسائل اجتماعی به استانداردهای بالاتری متوسل شوند که مدیران شرکت ها را مجبور به تجدید نظر در برنامه های کاری و مشارکت اجتماعی شان می کند. بنا به گفته ی Moon(2014)، "بعضی از شرکت های بزرگ که به CSR متعهد هستند، نقش خود را به عنوان عوامل تغییر اجتماعی گسترش می دهند." آنهم از طریق مشارکت در "روابط از نوع حکونت جدید ".

مدیران روابط عمومی به عنوان رهبران استراتژیک و مشاوران شرکت هایشان نقش مهمی در کمک به شرکت هایش خود در درک و سازگاری با انتظارات و خواسته های جدید در محیط جهانی بازی خواهند کرد. همانطور که در گزارش اخیر انجمن Arthur W. Page(2016) در مورد گسترش نقش افسر ارشد ارتباطات (CCO) اشاره شده است، "CCO، به عنوان ناظر شرایط محیطی و ارتباط دهنده در سراسر شرکت، در مرکز بسیاری از سازگاری های در حال وقوع است. همکاری با دولت و دیگر بازیگران با نفوذ در حوزه جهانی فرصت هایی را برای همکاری در پیشبرد اهداف سازمانی و گسترده تر اجتماعی فراهم می کند.

در شرایطی که نیاز به مذاکره با حکومت های خارجی و سایر نهادها که بر فعالیت های تجاری تاثیر می گذارند وجود دارد، تلاش های شرکت ها در صورت همکاری با دیپلمات های دولتی موثرتر باشد.

اولین گام در هماهنگی استراتژیک بین دولت و شرکت، شناسایی مدیران شرکتها از سوی دیپلمات های دولتی است که مسئول هدایت و مدیریت فعالیت های دیپلماتیک جهانی است. به عنوان مثال، انگلستان دارای یک واحد در مرکز دولت است که رهبران تجاری فعال در دیپلماسی را شناسایی و رسماً در این واحد می گنجانند(Lee, 2004).

چنین تلاش هایی برای نزدیک کردن رهبران تجاری و دولتی در جهت پیشبرد دیپلماسی شرکتی به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی ضروری است. بنا به گفته ی White (2015)، هماهنگی استراتژیک بازیکنان دولتی و غیر دولتی در تلاش های دیپلماسی عمومی ضروری خواهد بود زیرا ماهیت دیپلماسی عمومی به طور فزاینده ای شبکه بندی و چند وجهی شده است، اما این یک فرایند پیچیده است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» سینما و ژورنالیسم را به صورت رسانه واحد درآورد


  تقویم روز ارتباطات/ اختراع بی سیم (رادیو)


  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


  حضور مدیران روابط‌عمومی حرم کریمه اهل بیت(س) در دفتر تسنیم قم از قاب دوربین


  روابط‌عمومی، پلی برای توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری


  سامانه‌های «دنیای دیجیتالی» جایگزین شرکت‌های سنتی می‌شوند


  مدیرعامل آبفای گیلان: اقدامات روابط عمومی آبفا در افزایش فرهنگ مدیریت مصرف مطلوب بوده است


  54 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی ویژه "کرونا" منتشر شد


  فعالیت خوب رسانه‌ها سبب پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان البرز می‌شود


  برگزیدگان چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی معرفی شدند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا