درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 - 22:03   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد

  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

«ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی

  «ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد
  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»
  راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی ایران
  مشروعیت
  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا
  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ
  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود
  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه
  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33698صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 4 خرداد 1397 - 18:41
خانم متخصص فروش
اغلب مردم وقتی می خواهند در مورد یک فروشنده فکر کنند، آن را بصورت یک مرد خوش پوش در ذهن خود تصور می کنند. البته در حالیکه امروزه بسیاری از فروشندگان از آقایان هستند، اما خانم ها هم از جایگاه خوب و شایسته و شناخته شده ای در صنعت فروش برخوردار می باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-اغلب مردم وقتی می خواهند در مورد یک فروشنده فکر کنند، آن را بصورت یک مرد خوش پوش در ذهن خود تصور می کنند. البته در حالیکه امروزه بسیاری از فروشندگان از آقایان هستند، اما خانم ها هم از جایگاه خوب و شایسته و شناخته شده ای در صنعت فروش برخوردار می باشند.

به هر حال بطور خلاصه باید گفت سطح موفقیتی که یک فرد حرفه ای و متخصص در صنعت فروش می تواند از آن برخوردار شود، بطور کامل بستگی به خودش دارد: اینکه چقدر زحمت می‌کشد، اینکه چقدر نسبت به بهبود مهارت های خودش تعهد دارد و اینکه چقدر بر ارائه خدمات فوق العاده برای مشتریان خود متمرکز می باشد.

به هر حال، چه خوب یا چه بد، برخی خصوصیات هستند که به نظر می رسد شانس موفقیت یک فروشنده حرفه ای را افزایش می دهند یا برخی دیگر به دلیل محدودیت ها یا برخی تعصب ها موجب کاسته شدن شانس موفقیت یا چالش برانگیزتر شدن موفقیت برای آنها می شود. یک فاکتوری که بسیاری از آن تعجب می کنند این است آیا زن بودن یا نبودن نسبت به مرد بودن آیا مزیتی در صنعت فروش به حساب می آید؟

توجه به جزئیات
در برخی از جایگاه های فروش، توجه داشتن نسبت به حزئیات در واقع یک عنصر کلیدی موفقیت به حساب می آید. عدم گوش دادن و دقت کافی مبذول داشتن در صحبت و گفتگو با مشتریان موجب می شود که نماینده فروش مورد نظر برخی گفته های مهم طرف مقابل، موارد مورد نگرانی وی یا حتی فرصت های موجود را از دست بدهد. در حالیکه این مسئله همیشه صادق نیست، اما باید توجه داشت که در جایگاه قضاوت بین زنان و مردان در رابطه با توجه کردن به جزئیات، عموما زنان نسبت به مردان قوی تر ظاهر می شوند.

اگر درست باشد، این مسئله توجه کردن به جزئیات نه تنها در زمان روبرو شدن با مشتری برای فروشنده های زن نسبت به فروشنده های مرد یک مزیت به حساب می آید، بلکه در زمان آموختن نکته یا نکاتی در رابطه با یک روند در یک صنعت خاص هم باز برای آنها یک مزیت به حساب می آید.

کسی که توجه خاصی نسبت به جزئیات روند دارد، احتمالا بهتر قادر به ارائه راه حل های مفید و کارا در زمان های مورد نیاز و مناسب برای مشتریان بوده و همچنین بهتر در جریان تغییرات در اندازه های صنعت قرار می گیرد.

متخصص فروش
برخی مربیان، تعلیم دهنده ها یا کارشناسان در حوزه فروش با این موضوع کاملا موافق هستند که صحبت کردن از یک موضوع با فروختن آن کاملا متفاوت است. این موضوع به این معناست که گوش کردن بسیار مهم تر از صحبت کردن در رابطه با یک موضوع است.

در واقع شبیه به موضوع توجه کردن به جزئیات، مطالعات مختلفی به این نتیجه رسیده اند که زنان بهتر و با دقت بیشتر نسبت به مردان گوش می دهند.

کارولین کوهِن Carolyn Cohn اعتقاد دارد که زنان فعال در عرصه فروش در حدود 80% از زمان خود را صرف گوش کردن کرده و تنها 20% از زمان را با مشتری به صحبت کردن اختصاص می دهند.

همین یک نکته به خودی خود می تواند نشان دهنده دلیل آن باشد که چرا زنان در عرصه فروش نسبت به مردان موفق تر عمل می کنند.

اخلاق کاری
اِوِن کارمیکائیال Even Carmichael کارآفرین، نویسنده و یک تاجر حرفه ای اعتقاد دارد که در بین بسیاری از فاکتورهای مطرح برای موفقیت بلند مدت در عرصه فروش، زنان و مردان عملکردی برابر با یکدیگر دارند. با این وجود، وی ابراز می دارد که زنان 25% بیشتر از مردان از تماس های هماهنگ نشده و بدون قرار قبلی برای فروش نسبت به مردان استفاده می کنند.

روبرو شدن با بی میلی مشتری بالقوه در صنعت امری معمول و بدیهی است، بنابراین هر قدر یک فروشنده تماس های بیشتری داشته باشد، احتمالا با فرصت های فروش بیشتری هم روبرو می شود. داشتن تماس های تلفنی که شاید هر کسی از زیر آنها فرار کند، در واقع یک فاکتور کلیدی در چرایی موفقیت بیشتر یا داشتن مزیت بیشتر نسبت به مردان برای زنان در صنعت فروش می باشد.

با انگیزه بیشتری برای موفقیت؟
یک فاکتور انگیزاننده اصلی برای بسیاری از فروشندگان دست یابی به فرصت ارتقاء شغلی و رسیدن به جایگاه های رهبری یا مدیریت در عرصه فروش است. طبق ادعای مجله کسب و کار هاروارد، در سال 2013، تنها 3% جایگاه های شغلی مدیریت ارشد در اختیار زنان بوده است.

این تعداد محدود از زنان در عرصه رهبری موجب انگیزش برخی از شرکت ها و سازمان ها شده تا بیشتر به ارتقاء شغلی زنان توجه داشته باشند.

در نهایت، کسب و کارهای مطرح و موفق عموما شایسته ترین افراد را برای قرار گرفتن در جایگاه‌های رهبری ارتقاء می دهند؛ اما اگر همه شرایط برای آنها برابر باشد، آنها اغلب علاقمند به ارتقاء دادن زنان نسبت به مردان هستند.

نتیجه گیری
آیا زنان نسبت به مردان عملکرد بهتری در فروش دارند؟ آیا شواهد دیگری در این رابطه وجود دارد؟ اگر چنان که در بالا اشاره شد، زنان بهتر گوش بدهند، توجه بیشتری به جزئیات داشته باشند و توجه بیشتری به مشتری داشته و نیز فرصت های بیشاری برای رشد و ارتقاء در صنعت نسبت به مردان داشته باشند، پس زنان باید مزیت رقابتی بهتری نسبت به مردان در این صنعت از برخوردار باشند.

اما همانند هر مزیت دیگری، اگر از این مزیت استفاده نشود، دیگر به آن یک مزیت گفته نمی‌شود.

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ


  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا


  راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی


  روابط عمومی ها وظیفه دارند با نمایش واقعیت های موجود، عملکرد مدیران اقتصادی را با نگاه مثبت و واقع گرایانه بیان کنند


  افشین سبزواری مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران شد


  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود


  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران


  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه


  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران