درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 22:50   

راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر

  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


ادامه ادامه مطلب یک

روابط بر اساس طینت انسان ها

  روابط بر اساس طینت انسان ها


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟

  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند
  آینده‌ نشر
  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد
  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود
  قوانین جدید در نشست‌های خبری لیگ برتر ایران
  نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت استارت آپ ها
  روابط بر اساس طینت انسان ها
  روابط
  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33690صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 5 خرداد 1397 - 08:34
چهار درس روابط عمومی برای کسب و کار
نیک سابان- نیک سابان در آلاباما یکی از چیزهای معدودی به شمار می رود که کاملا شناخته شده است. او یک مربی قهرمانی، یک همکار مسلط و یک عاشق کیک خامه ای بلغور دار است و در کنار این ویژگی ها ویژگی های بسیار دیگری دارد که باعث اطاله کلام می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نیک سابان- نیک سابان در آلاباما یکی از چیزهای معدودی به شمار می رود که کاملا شناخته شده است. او یک مربی قهرمانی، یک همکار مسلط و یک عاشق کیک خامه ای بلغور دار است و در کنار این ویژگی ها ویژگی های بسیار دیگری دارد که باعث اطاله کلام می شود.

اما سابان همچنین شهرتی را برای تعاملاتش با رسانه بدست آورده است. یک جستجوی کوچک در یوتیوب برخی از پاسخ های خراش دهنده، ستیزه جویانه و اغلب خنده دار وی را در کنفرانس های مطبوعاتی نشان می دهد.

حتی اگر سابان توانسته باشد با متفاوت بودن در رسانه شهرتی را کسب کند، درس های خوبی است که می تواند از موفقیت ها و اشتباهات وی در روابط عمومی آموخت. در طول بازدید سابان از یک مناسبت رسانه ای، وی به برخی از نکات اشاره کرد که در این نوشتار به آنها می پردازیم. این موارد درس هایی را به  روابط عمومی های شرکت ها می دهد که می توان از آنها آموخت.

1. یک اشتباه می تواند شما را برای سال ها دنبال کند.
قابل توجه ترین تعامل سابان با رسانه این جمله مشهورش است که گفت: «من دیگر مربی تیم آلاباما نخواهم بود.» او این اظهار نظر را زمانی مطرح کرد که در پارک دلفین های میامی بود.

سال گذشته، وقتی شایعه شده بود که سابان یکی از اهداف دانشگاه تگزاس برای مربیگری است، این جمله سابان بارها و بارها منتشر شد که وی علاقه ای به مربیگری در آلاباما ندارد و بیشتر تمایل دارد آلاباما را ترک کند. اعضای رسانه و طرفداران رقیب می پرسیدند: «چطور می توانید با این گفته به وی اعتماد کنید؟»
این مباحث کم کم در رسانه های بزرگ تبدیل به یک «مارپیچ» شد. برای کسب و کارها، این بدان معنی است که شما باید همیشه فراتر از پیامدهای کوتاه مدت نظر بدهید. شما باید موارد بلند مدت را در نظر بگیرید.

البته، موقعیت سابان نشان می دهد که چگونه یک موقعیت رسانه ای می تواند برای مدیران اجرایی چه شرایطی را ایجاد کند. وی شایعاتی را که در مورد او مطرح شده است را ذکر کرده و بارها آنها را تذکیب نموده است. هرچند این کار را به صورت قاطعانه انجام نداده است. او گفته است: «بحث ما در مورد پس از این فصل بوده است.» که طوفانی را علیه او در خصوص تمایل وی به ترک میامی ایجاد کرد و در نتیجه وی موفق به رهبری تیم خودش نشد.

درس های واقعی که در اینجا می تواند گرفت شاید در قالب یک ضرب المثل قدیمی گویاتر باشد: هرگز نگویید هرگز. تعامل در قطعیت همانند «این دوباره اتفاق نمی افتد» یا «ما دفتر مرکزی خودمان را اینجا نگه می داریم.» می تواند به آسانی تغییر کند و این امر در سال های آتی می تواند کسب و کارها را در مسیر نادرستی قرار دهد.

2. شما می تواند پیام را کنترل کنید.
سیاست سابان این نیست که اجازه دهد دستیاران مربیان با رسانه صحبت کنند و سهم خود را در انتقادات بیان نمایند، اما او به فوتبال آلاباما اجازه داده است که جبهه ای متحد را در زمان تصدی گری خود تشکیل دهند. برای رسانه، آسان است که ببیند چرا که این امر آزار دهنده است. وقتی من آلاباما را پوشش خبری می دادم، مایک شولا در طول بیاناتش گفت: گزارشگران می توانند از کنفرانس مطبوعاتی هفتگی تا طیف گسترده از داستان ها پدیدار شوند.

این امر اکنون متفاوت است. از یک نقطه نظر، گزارشگران تنها نظرات سابان را برای کار با او دارند. او اساسا پوششی جنجال برانگیز از آلاباما دریافت کرده است که شما می توانید نوع این قبیل اخبار را در دنیای کسب و کار مشاهده کنید. او پیام را کنترل می کند، و او تلاش می کند که پیام مورد نظرش را منتقل کند. به همین دلیل است که سابان در کنفرانس مطبوعاتی در اکتبر 2009 می تواند چهره ای ترسناک و مشابه آنچه در نوامبر 2013 ارائه کرد داشته باشد. اخراج بازیکنان و اسامی مخالفان و دریافت پیامی مشابه به اینکه می گوید: «ما بر فرآیندها تمرکز داریم و نه بر نتایج.»

اینکه بازیکنان آلاباما را برای رسانه های موجود در دسترس می سازد بازتابی از احساسات مشابه را ایجاد می کند. استفاده از بازوردز نیز وضعیتی را دارد که در تلاش ها و فرآیندها دیده می شود. با برنامه ریزی و آموزش مناسب، کسب و کارها می توانند چیزهایی را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند، پیام برندشان را منتقل کنند.

3. خود را خونسرد نگه دارید.
چه در کسوت مربی باشید یا یک مدیرعامل، گزارشگران احتمالا از شما سوالاتی را می پرسند که شما مایل به پاسخ دادن به آنها نیستید.

راه های مختلفی برای پاسخ دادن وجود دارد، اما برخی انتخاب ها شفاف اند و بهتر از سایرین می باشند. این پاسخ از سابان در سال گذشته در طول بازی ای اند ام تگزاس از دیگر انتخاب های بهتری که برایش وجود داشت صادر شد.

با راه رفتن و عدم تمرکز و خود را به آن راه زدن در طول کنفرانس مطبوعاتی، سابان توجه بیشتری را به مسائل مطرح شده داشت و کمتر به بازی های آینده توجه کرد و این ترجیحی بود که وی در این کنفرانس داشت.

در این مورد بخصوص، گزارشگران انتظار داشتند که داستان هایی درباره مسائل دشوار از قبیل اتهامات مطرح شده از جانبه بازیکن دی. جی. فلوکر بنویسند. سابان نمی تواند نظری در مورد آن بدهد و در ادامه سوالات نا امید شد.

یک پاسخ بهتر، برای سابان یا هر مدیرعامل دیگری روبرو شدن با سوالات دشوار این است که آن را به ظاهر عقیم بگذارند و کاری نکنند که بار دیگر موضوع در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شود. کارهایی از قبیل بیرون رفتن یا عصبانی شدن در این زمان ها بسیار ابتدایی و ناکارآمد هستند.

4. از رسانه به نفع خودتان استفاده کنید.
سابان ممکن است بیشتری شهرت را کنفرانس های مطبوعاتی نداشته باشد، اما او ثابت کرده است که در جلوگیری از خطرهای پیش آمده در طول برنامه خویش مهارت کافی را دارد.

در حالیکه او محدودیت های روز به روزی دارد، وی هوشمندانه به رسانه های خاصی دسترسی بسیار گسترده در داخل برنامه ها در طول سال های گذشته داشته است: از کالج گامدی و ای اس پی ان گرفته تا جی کیو و 60 دقیقه. تمایل او به انجام این کارها به اندازه ای زیاد است که می تواند پروفایل آموزش و برنامه را در اوج قرار داده است. چگونه بسیاری از مربیان دیگر کالج بر روی جلد فوربس نقش بسته اند؟

وی ارزش و تاثیر برجسته شدن در رسانه را درک کرده است و به طور مرتب در برنامه خودش از تبلیغات و عمومی سازی استفاده می کند. نگه داشتن مربی گری تیم آلاباما اخباری است که کریمسون تاید در خط مقدم روابط عمومی وی همواره در سرتیتر خبرها نگه می دارد.

درست است که کسب و کار شما به احتمال زیاد در روی جلد فوربس و یا نشریات مشابه منتشر نمی شود. اما شرکت شما می تواند از رهنمودهای سابان تبعیت کند و موفقیت استراتژیک خود را در حضور در رسانه ها و دسترسی به مخاطبان تضمین نماید.

سابان همچنین مرتبا در تلویزیون ظاهر می شود و به عنوان یک تحلیلگر مهمان در زمانی که تیمش بازی نمی کند خود را به معرض نمایش می گذارد. کسب و کارها باید به راه های مشابهی فکر کنند که می توانند تخصص خودشان را با رسانه و برای بیان وضعیت خود در صنعت نشان دهند.

این مقاله در نشریه تخصصی بیرمنگام منتشر شده است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش رسانه های درآمدزا سخت تر از همیشه شده است


  استفاده از محل کار برای افزایش انگیزه کارکنان


  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد


  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بر نقش رسانه ها در شناساندن صنعت حمل و نقل هوایی


  آینده‌ نشر


  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


  روابط


  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود


  روابط بر اساس طینت انسان ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران