درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33688صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 6 خرداد 1397 - 08:28
چهار گام تا طراحی حرفه ای کتاب
نویسندگان: تونی و شانون - امروزه طراحان صفحه آرایی دامنه گسترده ای از دانش را پرورده اند که به آنها کمک می کند بهترین نمونه ها را متناسب با تقاضای مشتریان آماده کنند. بنابراین کسب دانش در این خصوص به کارگزاران غیر طراح کمک می کند که نظارت خود را مطابق بر اصول صفحه آرایی انجام دهند و کسانی که مایلند خودشان طراحی را انجام دهند نیز می توانند با بهره گیری از این اصول صفحه آرایی خود را بهینه کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صفحه آرایی یکی از هنرهای  روابط عمومی است که عموما توسط روابط عمومی ها برون سپاری می شود. با این حال نظارت بر صفحه آرایی می تواند توسط کارگزار یا مدیر روابط عمومی انجام شود. بیشتر اوقات ما این کار را صرفا بر اساس تجربه و گاهی نیز سلیقه نظارت می کنیم.

امروزه طراحان صفحه آرایی دامنه گسترده ای از دانش را پرورده اند که به آنها کمک می کند بهترین نمونه ها را متناسب با تقاضای مشتریان آماده کنند. بنابراین کسب دانش در این خصوص به کارگزاران غیر طراح کمک می کند که نظارت خود را مطابق بر اصول صفحه آرایی انجام دهند و کسانی که مایلند خودشان طراحی را انجام دهند نیز می توانند با بهره گیری از این اصول صفحه آرایی خود را بهینه کنند.

بدین منظور باید حتما از کتابهای تخصصی صفحه آرایی استفاده کنید. در این نوشتار قصد داریم تا مواردی را در خصوص نحوه صفحه آرایی مطرح کنیم که می تواند به شما برای طراحی های بهتر ایده بدهد. خواندن کتاب ضمن آشنایی شما با قوانین صفحه آرایی کمک می کند تا از کپی کاری که امروز گریبان صفحه آرایی را در مطبوعات ما گرفته است پرهیز کنند.


چهار گام تا طراحی حرفه ای کتاب
1. از ابزار درست استفاده کنید.

اگر در حال برنامه ریزی برای انتشار بیش از چند کتاب هستید، با انتخاب نرم افزار InDesign صرفه جویی فوق العاده ای در زمان و تلاش خواهید کرد. این نرم افزار کاملا منطبق بر استانداردهای صفحه آرایی است. اگرچه شاید نسخه اصلی آن گران باشد، اما با تجربه و آموزش می توانید از این ابزار بهترین نتایج را دریافت کنید. [نکته: این نرم افزار را می توانید در بسته های نرم افزاری نظیر گردو دریافت کنید.]


2. فونت ها یا قلم های مورد استفاده در چاپ و استانداردهای آن را بشناسید.

برای متون فارسی باید از فونت های B استفاده کنید. بهترین و متداول ترین فونت ها برای متن نوشته نازنین، لوتوس و مریم است. برای تیتر نیز می توانید از فونت هایی نظیر تیتر و سایر فونت های قطور استفاده کنید. این فونت ها معمولا برای متن در اندازه های 14 تا 18 و برای میان تیتر از 22 تا 28 و برای تیتر اصلی بدون محدودیت مورد استفاده قرار می گیرند. تیتر اصلی باید با اندازه کاغذی که می خواهید محتوای خود را بر روی آن منشر کنید همخوان باشد. فونت های مذکور از ویژگی خوانایی برخوردارند. بدین معنا که افراد برای خواندن آن در شرایط دشوار دچار مشکل نمی شوند.


3. از آنجایی که طول کتاب در انتشار کتاب از اهمیت بسزایی برخوردار است (چراکه تعداد صفحات هزینه بیشتری را برای چاپ کتاب ایجاد می کند)،

نخستین بارقه ذهنی به شما می گوید که بهتر است از فونت های کوچکتر برای کاهش تعداد صفحات استفاده کنید و سود خود را افزایش دهید. نه به این سرعت! مادربزرگ اما برای کتابی که مجبور است برای خواندنش از ذره بین استفاده کند، هیچ پولی پرداخت نمی کند. برای اینکه کتابتان را خواندنی کنید، از فونت 10 و 11 استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که بسته به فونتی که استفاده می کنید این اعداد ممکن است متفاوت باشند. فونت های ویژه ای که گاهی برای یک کتاب طراحی می شوند اغلب فضای کمتری را اشغال می کنند. فونت های Minion نیز وجود دارند که مخصوص چاپ هستند و می توانید با نصب آنها بر روی سیستم خود از آنها استفاده کنید.

4. جزئیات را فراموش نکنید
• از صفحات سفید میانه کتاب به درستی استفاده کنید. آخرین چیزی که باید در طراحی کتاب رعایت کنید قرار دادن یک صفحه سفید در ست در میانه کتاب است.

• از قواعد پاراگراف ها نظیر فاصله چند حرف از اول سطر که با فشردن کلید Tab ایجاد می شود استفاده کنید. به من اعتماد کنید. اگر هرگز نیازی به کپی پیست کردن کارتان به یک فرم دیگر نداشته باشید، زمان زیادی را صرفه جویی می کنید و دچار سردرد نمی شوید. وقتی از سبک های پاراگراف در ورد استفاده می کنید، مطمئن شوید که پیش فرض آن را از 5.0 به سفارشی تغییر داده اید. یک قاعده خوب بندانگشتی این است که حداقل اندازه سفارشی را به اندازه فونت تان تنظیم کنید، اما اندازه کمتر از لید (یا فاصله میان خطوط) باشد.

• خط اول یک پاراگراف را که در یک صفحه به پایان می رسد «اورفان» می گویند و باید آن را در نظر داشته باشید. همچنین به پاراگراف های پایانی که کمتر از 10 کلمه دارند را «ویدوز» می گویند که باید در نظر گرفته شوند. اما بیشتر از اینکه به این موارد دقت می کنید باید نگران نگارشتان باشید. در نهایت وقتی می خواستید مطالعه نهایی و بررسی کامل کتاب را از ابتدا انجام دهید، این موارد را کاملا مورد نظر قرار دهید. اینها چیزهایی هستند که فرآیند چاپ یک کتاب را دشوار می کند. برخی اوقات در برخی کتاب ها این موارد آنقدر درست هستند که شاید تنها نیاز باشد که یک یا دو کلمه را جابجا کنید و بقیه موارد کاملا درست هستند.

• خط اضافی خالی میان پاراگراف ها نگذارید. این کار دو دلیل دارد: اول اینکه کپی و پیست را راحت می کند. و دوم اینکه کارتان را آماتور نشان می دهد. اگر نیاز دارید که میان برخی از پاراگراف ها فاصله بیاندازید می توانید از سبک های پاراگراف ها استفاده کنید.

• تنها از یک فاصله میان دو جمله استفاده کنید. دو فاصله تنها برای انتشار کتاب های کودکان و نوجوانان قابل استفاده است و در بقیه موارد بر خلاف قواعد می باشد.

• متن خود را به صورت جاستیفای تنظیم کنید.این کار باعث می شود که به محظ گشودن کتابتان خواننده به آن اعتبار بیشتری بدهد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد