درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:49   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33677صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 3 خرداد 1397 - 17:03
روابط عمومی ها در ایران آسیب های زیربنایی دارند
مدرس علوم ارتباطات و رسانه معتقد است روابط عمومیها در ایران با آسیب های زیربنایی روبرو هستند که از آن جمله می توان به تعریف غیر کارشناسی ساخبه گزارش شارا، تار این نهاد و ترکیبش در دیگر واحدهای سازمانی و انتصاب افراد بدون تخصص به عنوان مدیر روابط عمومی اشاره کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدرس علوم ارتباطات و رسانه معتقد است  روابط عمومیها در ایران با آسیب های زیربنایی روبرو هستند که از آن جمله می توان به تعریف غیر کارشناسی ساخبه گزارش شارا، تار این نهاد و ترکیبش در دیگر واحدهای سازمانی و انتصاب افراد بدون تخصص به عنوان مدیر روابط عمومی اشاره کرد.

روابط عمومی ها در ایران آسیب های زیربنایی دارندبه گزارش فانوس ،احمد یحیایی ایله ای در عین حال گفت:باید با نگاهی علمی بتوانیم روابط عمومی را نه تنها برای توسعه اخبار رسانه ای و تبلیغات بلکه به عنوان پیوند دهنده دولت و ملت و درجایگاه چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان ببینیم.

رشد 100 درصدی روابط عمومی های ایران در دو دهه اخیر
وی با بیان اینکه، نگاه به روابط عمومی های ایران نشان می دهد که طی دو دهه اخیر این حرفه از نظر اجرایی و هم توسعه علمی رشدی 100 درصدی داشته است، افزود:

بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی که در آنها واحد روابط عمومی فعال نبوده هم اکنون دارای روابط عمومی شده اند به گونه ای که دربخش خصوصی هم این حرفه به خصوص طی دهه اخیر مورد توجه مدیران ارشد سازمان ها قرارگرفته است.

به گفته یحیایی ایله ای در حوزه علمی ارتباطات و روابط عمومی نیز رشد قابل توجهی در گستردگی رشته هایی همچون تبلیغات تجاری، روزنامه نگاری، ارتباطات، تحقیقات ارتباطات، مدیریت رسانه، ارتباطات و فرهنگ بوجود آمده است به گونه ای که دانشگاه های کشور در سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته ها دانشجو می پذیرند.

مدیران روابط عمومی بدون توجه به تخصص و حتی تجربه کافی منتصب می شوند

این مدرس دانشگاه در عین حال به ضعف های علمی و عملی روابط عمومی در ایران اشاره کرد و گفت: روابط عمومی عملا گام هایی بنیادین و اساسی بر نداشته چرا که استادان کمترین تولید تالیف و تحقیق را دارند، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با بازار کار آشنا نبوده و مهارت های لازم را نیز کسب نکرده اند از این رو مدیران روابط عمومی بدون توجه به تخصص و حتی تجربه کافی و مرتبط انتخاب شده و کارکنان ازحداقل آموزشهایی علمی و کاربردی محروم هستند.

مدیران سازمان ها، روابط عمومی ها را آسیب شناسی کنند
یحیایی ایله ای خاطرنشان کرد: هم اکنون زمان آن است که مدیران ارشد سازمان ها و همچنین مدیران روابط عمومی بخصوص درسازمان های بزرگ یکی از مهمترین اقدامات حرفه ای را در ابتدای مدیریت خود، آسیب شناسی روابط عمومی سازمان قرار دهند.

وی اظهار داشت: امروز روابط عمومی ایران با چند واقعیت جدی به عنوان آسیب های زیر بنایی روبرو است که به عنوان مثال تعریف غیر کارشناسی ساختار روابط عمومی و ترکیب آن با دیگر واحدهای سازمانی، روابط عمومی را از ماهیت و مسیر اصلی منحرف کرده است.

یحیایی ایله ای ادامه داد: بخش قابل توجهی از مدیران و کارکنان روابط عمومی ها به خصوص مدیران، تخصص روابط عمومی نداشته و همچنین آموزش های بدو خدمت و ضمن خدمت را پیگیری نمی کنند و از طرفی ارتباط دانشگاه و روابط عمومی سازمانها یا به طورکلی قطع است یا رشته ای ضعیف از چنین رابطه ای بوجود آمده و در نهایت ناکارآمد است.

منابع کاربردی روابط عمومی از حداقل پشتوانه علمی برخوردار است
وی دیگر آسیب های این حرفه را اینگونه بیان کرد که منابع کاربردی حوزه روابط عمومی که عمدتا توسط مجریان روابط عمومی نگاشته شده از حداقل پشتوانه و مبناهای علمی برخوردار است.

مدرس علوم ارتباطات و رسانه ابراز امیدواری کرد: مدیران عالیرتبه سازمانها و مدیران ارشد روابط عمومی ها با توجه به این واقعیت ها اصلاح و بهبود سازمان روابط عمومی را به عنوان یک فعالیت زیربنایی پیگیری کنند تا امکان اصلاح روابط مردم و سازمان میسر شود.

وی در این باره اضافه کرد: در غیر این صورت سازمان ها همچون گذشته از فقدان سیستمی ارتباطی برای درک مردم رنج خواهند برد و فاصله ملت و دولت از گذشته بیشترخواهد شد.
منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد