درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 - 21:59   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد

  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

«ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی

  «ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد
  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»
  راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی ایران
  مشروعیت
  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا
  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ
  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود
  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه
  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33645صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 14:39
مدیریت به سبک روابط عمومی
سید حجت هاشمی یرکی، کارشناس ارشد بازاریابی / مدیر روابط عمومی - روابط عمومی نقش پلی دارد که میان سازمان و مخاطبان کشیده شده و این پل محل انتقال اطلاعات، تجربیات، داده ها، تفسیرها و تحلیل ها از مدیریت یک سازمان یا نهاد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه روابط عمومی یا Public relations به علم مدیریت چرخه اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان، (اعم از بازرگانی و اقتصادی، دولتی یا سازمان مردم‌نهاد)، با عموم اطلاق شده و شاید بتوان از آن به عنوان زبان گویای هر سازمانی نام برد. مجموعه ای که در ایران و در سازمان ها و نهاد تقریبا همه چیز به عملکرد آن بستگی دارد و بس. اگر موفقیتی حاصل شود برای سازمان است و اگر مسئله ای پیش بیاید و مشکلی ایجاد شود نقطه هدف اصلی روابط عمومی است.

روابط عمومی نقش پلی دارد که میان سازمان و مخاطبان کشیده شده و این پل محل انتقال اطلاعات، تجربیات، داده ها، تفسیرها و تحلیل ها از مدیریت یک سازمان یا نهاد است. هم چنین حلقه ارتباطی است میان مخاطبان با سازمان متبوع به منظور انتقال تجربیات و دیدگاه هایی که از بیرون به سازمان می شود تا هماهنگی و همسویی بیشتری شکل بگیرد.

روابط عمومی ها در ایران می کوشند علیرغم تمام موانع و مشکلات راه ارتباط با مخاطب را بیابند و بسته به موقعیت سازمانی در بخش های مختلفی هم چون ارتباط با رسانه ها، مدیریت بحران، ارتباط با کارکنان، اطلاع رسانی به موقع و شفاف عملکردی مطلوب را ارائه دهند.

اما امروزه روابط عمومی الکترونیک نیز به مفهومی تازه در گستره روابط عمومی تبدیل شده است. روابط عمومی الکترونیک به لحاظ مفهوم تفاوت چندانی با روابط عمومی های رایج و یا به قول معروف سنتی ندارد. روابط عمومی الکترونیک همانگونه که از نامش پیداست می کوشد از شیوه های جدیدتری برای انتقال اطلاعات استفاده کند و در این راه ابزارهای جدیدی هم چون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را هم به مجموعه خود اضافه کرده است. زمانی روابط عمومی ها برای ارسال اخبار از کاغذ استفاده می کردند اما امروزه با پیشرفت های حاصل شده راه برای انتقال اطلاعات از طریق گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی بسیار آسان تر شده است. در واقع اینترنت، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی الکترونیک جزئی از کل هستند که همان روابط عمومی باشد.

در این میان با توجه به استفاده فراگیر مردم از شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به جریان سیال اطلاعات، کار برای کارگزاران روابط عمومی نیز ساده تر شده و امکان تبادل اطلاعات با مخاطبان تسهیل شده است به گونه ای که یک مخاطب (مردم، خبرنگاران، سرمایه گذار، مشتری و…) می توانند به راحتی با روابط عمومی ها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را از طریق پایگاه ها، سایت ها، پست الکترونیکی و شبکه های مجازی دریافت کنند. در واقع تعاملی بودن از جمله اصلی ترین مزیت های روابط عمومی الکترونیک است چرا روابط عمومی ها از این طریق می توانند با تمان دنیا تجربیات و اطلاعات خود و دیگران را به اشتراک بگذارند.

هزینه های زیادی در گذشته صرف این تبادل اطلاعات می شد اما امروز روابط عمومی ها به لطف دنیای آنلاین و فناوری اطلاعات می توانند با اندک هزینه ای دنیا را ببینند، بفهمند، تجربه کنند و به مخاطبان اختصاصی خود نیز عرضه کنند برای همین است که روابط عمومی ها امروزه از حالت سنتی به حالت الکترونیک تغییر شکل می دهند چرا که در دگردیسی ها و تغییر روش ها و نگرش ها این روابط عمومی ها هستند که باید بر روی پله اول بایستند چرا که همانگونه که شرح داده شد روابط عمومی ها پل میان سازمان و مخاطبان هستند و اگر تغییر پوسته ای قرار است انجام شود ابتدا روابط عمومی ها باید پوست بیاندازند.

از طرفی روابط عمومی الکترونیک یک چرخه خبری ۲۴ ساعته را به وجود آورده است به نحوی که مخاطبان در هر زمان و مکان که بخواهند به مطالب دلخواه خود دست پیدا می کنند. در واقع، روابط عمومی الکترونیک محدودیت های موجود را از بین برده است و روابط عمومی الکترونیک با تک تک مخاطبان در ارتباط است.

روابط‌ عمومی الکترونیک یک فن برتر و مدرن است که در اختیار کارگزاران روابط عمومی قرار گرفته و به واسطه تعریف نامحدود امکانات و زیرساخت ها نقطه ضعف نمایانی فی نفسه ندارد و بخش عمده ای از کار روابط عمومی الکترونیک از طریق دستگاه ها و سیستم های متصل به اینترنت انجام می شود. غایت بحث راه اندازی روابط عمومی الکترونیک در ایران، رسیدن به روزی است که بتوان تمام خدمات دولتی و حتی خصوصی را به راحتی و حتی بدون نیاز به مراجعه به پایگاه های مختلف، تنها با اتصال به یک پایگاه واحد انجام داد. بحث روابط عمومی الکترونیک در واقع اطلاع رسانی به موقع با استفاده از ابزارهای نوین و همگام با روز آمد شدن فناوری ‌ها در این حوزه است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ


  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا


  راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی


  روابط عمومی ها وظیفه دارند با نمایش واقعیت های موجود، عملکرد مدیران اقتصادی را با نگاه مثبت و واقع گرایانه بیان کنند


  افشین سبزواری مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران شد


  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود


  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران


  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه


  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران