درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 11:35   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل آبفای یزد: روابط عمومی شغل نیست بلکه یک رسالت است
  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای
  محتوا یعنی اینکه روابط عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد!
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33645صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 14:39
مدیریت به سبک روابط عمومی
سید حجت هاشمی یرکی، کارشناس ارشد بازاریابی / مدیر روابط عمومی - روابط عمومی نقش پلی دارد که میان سازمان و مخاطبان کشیده شده و این پل محل انتقال اطلاعات، تجربیات، داده ها، تفسیرها و تحلیل ها از مدیریت یک سازمان یا نهاد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه روابط عمومی یا Public relations به علم مدیریت چرخه اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان، (اعم از بازرگانی و اقتصادی، دولتی یا سازمان مردم‌نهاد)، با عموم اطلاق شده و شاید بتوان از آن به عنوان زبان گویای هر سازمانی نام برد. مجموعه ای که در ایران و در سازمان ها و نهاد تقریبا همه چیز به عملکرد آن بستگی دارد و بس. اگر موفقیتی حاصل شود برای سازمان است و اگر مسئله ای پیش بیاید و مشکلی ایجاد شود نقطه هدف اصلی روابط عمومی است.

روابط عمومی نقش پلی دارد که میان سازمان و مخاطبان کشیده شده و این پل محل انتقال اطلاعات، تجربیات، داده ها، تفسیرها و تحلیل ها از مدیریت یک سازمان یا نهاد است. هم چنین حلقه ارتباطی است میان مخاطبان با سازمان متبوع به منظور انتقال تجربیات و دیدگاه هایی که از بیرون به سازمان می شود تا هماهنگی و همسویی بیشتری شکل بگیرد.

روابط عمومی ها در ایران می کوشند علیرغم تمام موانع و مشکلات راه ارتباط با مخاطب را بیابند و بسته به موقعیت سازمانی در بخش های مختلفی هم چون ارتباط با رسانه ها، مدیریت بحران، ارتباط با کارکنان، اطلاع رسانی به موقع و شفاف عملکردی مطلوب را ارائه دهند.

اما امروزه روابط عمومی الکترونیک نیز به مفهومی تازه در گستره روابط عمومی تبدیل شده است. روابط عمومی الکترونیک به لحاظ مفهوم تفاوت چندانی با روابط عمومی های رایج و یا به قول معروف سنتی ندارد. روابط عمومی الکترونیک همانگونه که از نامش پیداست می کوشد از شیوه های جدیدتری برای انتقال اطلاعات استفاده کند و در این راه ابزارهای جدیدی هم چون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را هم به مجموعه خود اضافه کرده است. زمانی روابط عمومی ها برای ارسال اخبار از کاغذ استفاده می کردند اما امروزه با پیشرفت های حاصل شده راه برای انتقال اطلاعات از طریق گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی بسیار آسان تر شده است. در واقع اینترنت، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی الکترونیک جزئی از کل هستند که همان روابط عمومی باشد.

در این میان با توجه به استفاده فراگیر مردم از شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به جریان سیال اطلاعات، کار برای کارگزاران روابط عمومی نیز ساده تر شده و امکان تبادل اطلاعات با مخاطبان تسهیل شده است به گونه ای که یک مخاطب (مردم، خبرنگاران، سرمایه گذار، مشتری و…) می توانند به راحتی با روابط عمومی ها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را از طریق پایگاه ها، سایت ها، پست الکترونیکی و شبکه های مجازی دریافت کنند. در واقع تعاملی بودن از جمله اصلی ترین مزیت های روابط عمومی الکترونیک است چرا روابط عمومی ها از این طریق می توانند با تمان دنیا تجربیات و اطلاعات خود و دیگران را به اشتراک بگذارند.

هزینه های زیادی در گذشته صرف این تبادل اطلاعات می شد اما امروز روابط عمومی ها به لطف دنیای آنلاین و فناوری اطلاعات می توانند با اندک هزینه ای دنیا را ببینند، بفهمند، تجربه کنند و به مخاطبان اختصاصی خود نیز عرضه کنند برای همین است که روابط عمومی ها امروزه از حالت سنتی به حالت الکترونیک تغییر شکل می دهند چرا که در دگردیسی ها و تغییر روش ها و نگرش ها این روابط عمومی ها هستند که باید بر روی پله اول بایستند چرا که همانگونه که شرح داده شد روابط عمومی ها پل میان سازمان و مخاطبان هستند و اگر تغییر پوسته ای قرار است انجام شود ابتدا روابط عمومی ها باید پوست بیاندازند.

از طرفی روابط عمومی الکترونیک یک چرخه خبری ۲۴ ساعته را به وجود آورده است به نحوی که مخاطبان در هر زمان و مکان که بخواهند به مطالب دلخواه خود دست پیدا می کنند. در واقع، روابط عمومی الکترونیک محدودیت های موجود را از بین برده است و روابط عمومی الکترونیک با تک تک مخاطبان در ارتباط است.

روابط‌ عمومی الکترونیک یک فن برتر و مدرن است که در اختیار کارگزاران روابط عمومی قرار گرفته و به واسطه تعریف نامحدود امکانات و زیرساخت ها نقطه ضعف نمایانی فی نفسه ندارد و بخش عمده ای از کار روابط عمومی الکترونیک از طریق دستگاه ها و سیستم های متصل به اینترنت انجام می شود. غایت بحث راه اندازی روابط عمومی الکترونیک در ایران، رسیدن به روزی است که بتوان تمام خدمات دولتی و حتی خصوصی را به راحتی و حتی بدون نیاز به مراجعه به پایگاه های مختلف، تنها با اتصال به یک پایگاه واحد انجام داد. بحث روابط عمومی الکترونیک در واقع اطلاع رسانی به موقع با استفاده از ابزارهای نوین و همگام با روز آمد شدن فناوری ‌ها در این حوزه است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی