درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 00:39   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33635صفحه نخست » یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 23:34
شرکت گوگل چطور با استفاده از اطلاعاتی که از خودتان کسب کرده، آینده را به شما می فروشد
هفته گذشته مدیرعامل شرکت گوگل محصولات جدید شرکت را بر پایه پیشرفته ترین تکنولوژی معرفی کرد، فن آوری هایی مانند دستیاری که می تواند خودکار برایتان با تلفن وقت ملاقات بگیرد یا ابزاری که کمک می کند تا جمله تان را به هنگام نوشتن ایمیل کامل کنید. همه اینها ثمره یک چیز هستند، بانک اطلاعات عظیم گوگل که هر روز از میلیاردها نفر در سراسر دنیا جمع آوری میشود!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هفته گذشته مدیرعامل شرکت گوگل محصولات جدید شرکت را بر پایه پیشرفته ترین تکنولوژی معرفی کرد، فن آوری هایی مانند دستیاری که می تواند خودکار برایتان با تلفن وقت ملاقات بگیرد یا ابزاری که کمک می کند تا جمله تان را به هنگام نوشتن ایمیل کامل کنید. همه اینها ثمره یک چیز هستند، بانک اطلاعات عظیم گوگل که هر روز از میلیاردها نفر در سراسر دنیا جمع آوری میشود!

شرکت گوگل ۷ سرویس عمده دارد (مثل یوتیوب، گوگل مپ یا گوگل درایو) که هر کدام هر ماه دستکم به اطلاعات شخصی ۱ میلیارد کاربر دسترسی دارند. سرویس جستجوی گوگل همین‌طور به طور پیوسته در حال جمع کردن میلیاردها گیگابایت اطلاعات شخصی کاربران است که در قبال عرضه مجانی خدمات انجام می‌شود. بخشی از این اطلاعات صرف تبلیغات هدفمند می‌شود و درآمد ۳۱ میلیارد دلاری گوگل، فقط در سه ماه نخست سال جاری، از همین راه به دست آمده است.

گوگل چه اطلاعاتی از شما را جمع می‌کند؟
به گفته‌ شبکه ‌ان‌.بی‌.سی آمریکا، گوگل حتی کلمات ایمیل‌ها را می‌خواند و تحلیل می‌کند تا بتواند از آن‌ها در سرویس‌های دیگر خودش استفاده کند. این امری است که مقامات شرکت از سال ۲۰۱۲ رسما به آن‌ها اشاره داشته‌اند. تا همین چند وقت پیش قوانین حفاظت اطلاعات گوگل در این خصوص به نظر خیلی‌ها قابل قبول بود؛ تا اینکه رسوایی فیس‌بوک پیش آمد و توجه‌ها را جلب کرد.

شرکت گوگل در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد روند خواندن ایمیل‌ها را متوقف کرده اما بعدها تصریح کرد که هنوز به این کار، برای مقاصد تازه‌ای، ادامه می‌دهد. گوگل می‌گوید از این اطلاعات برای کمک در ساخت «نسل جدیدی از پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی» استفاده می‌کند؛ طوری که مثلا بتواند جمله اگر دامنه استفاده به همین محدود می‌ماند شاید خوب بود، اما داستان فراتر از این‌هاست.

برای اینکه بتوان از حجم اطلاعات جمع‌شده از هر کاربر نمایی بدست داد، یک کاربر توییتر کل اطلاعات شخصی‌اش را از فیسبوک دانلود کرد که نتیجه یک فایل ۶۰۰ مگابایتی شد. همان کار را با گوگل کرد، نتیجه یک فایل ۵.۵ گیگابایتی بود. این کاربر توییتر می‌گوید: «این هم از دیوانه‌بازی‌های عصر جدید است. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد اطلاعات شخصی‌اش را به دولتی بدهد یا شرکتی داخل خانه‌اش میکروفن و وب‌کم کار بگذارد، اما خودش با دست خودش این‌کار را می‌کند. چطور؟ وقتی دلش می‌خواهد که فیلم یک سگ بامزه را روی یوتیوب ببیند.»

شرکت گوگل چه چیزی را تضمین می‌کند؟
شرکت گوگل می‌گوید اطلاعات شخصی کاربران را نمی‌فروشد، بعد از ۱۸ ماه اسامی را به ناشناس تغییر می‌دهد، به کاربران اختیار می‌دهد که اطلاعاتشان را هر وقت خواستند پاک کنند، با این حال جمع‌آوری اطلاعات در مقیاس عظیم به انحاء مختلف ادامه دارد. اسکات کلند، نماینده یک گروه مدافع رقابت آزاد در اینترنت می‌گوید:«آن‌ها کارشان این است که هر اطلاعاتی می‌توانند جمع کنند. بالاخره یک راهی برای استفاده‌ از آن‌ها پیدا می‌کنند.»

چه کار می‌توان کرد؟
کاربرها می‌توانند تنظیمات شخصی نمایش تبلیغ را تغییر دهند، اطلاعات مربوط به پیشینه جستجو در گوگل را پاک کنند یا اطلاعات مکان‌یابی گوگل را روی گوشی غیرفعال کنند. قوانین جدید اتحادیه اروپا موسوم به GDPR در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران نیز، که از روز ۲۵ ماه مه اجرایی شد، می‌تواند شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل را وادار کند تا شفاف‌تر عمل کنند و پرده‌پوشی‌هایشان در استفاده از اطلاعات کاربران را محدودتر کند.

شرکت گوگل در آینده چه کار می‌تواند بکند؟
هر اطلاعاتی که جمع‌آوری شده برای گوگل ارزشمند است. با کمک آن‌ها گوگل می‌تواند سرویس‌های خدماتی جدیدتری بر پایه فن‌آوری‌های نوین ارائه دهد. اورن اتزیونی، مدیر موسسه آلن که در زمینه هوش مصنوعی فعال است در این‌باره می‌گوید:« فرض کنید دارید به خانه دوستتان می‌روید. به گوشی می‌گویید: یک بطری شراب می‌خواهم. و بلافاصله پیشنهاداتی دریافت می‌کنید از مغازه‌های شراب‌فروشی که سر راهتان هستند و وقتی بهشان برسید هنوز بازاند. ». این وجه مثبت ماجراست، اما خبر همین چندی پیش را هم از یاد نباید برد؛ وقتی که سیستم پیشروی خودران اتوموبیل‌های اوبر که مبتنی بر هوش مصنوعی بود یک عابر را به کشتن داد چرا که نرم‌افزارش یک عابر پیاده را کیسه پلاستیک تشخیص داده بود.

این مخاطرات استفاده گسترده از هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی است که باید ما را نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و نحوه استفاده دیگران از آن‌ها محتاط کند.

 منبع:  http://hodhod.ca
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد