درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 03:07   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین

  در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید

  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آکسفام: در سال ۲۰۱۸ ابرثروتمندان جهان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند
  پیام رسان واتس اپ، ارسال فله ای پیام را محدود کرد
  رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری آی بی ام
  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
  آی‌بی‌ام
  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های تهران فعال تر خواهد شد
  اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی شهرستان ری انتخاب شدند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی مرجع ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی است
  قدردانی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیر حراست بیمه دانا
  در بخش پوستری همایش؛ مقاله بیمه دانا، برگزیده همایش مدیریت ریسک و بیمه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33632صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 - 23:28
نقش توییتر در انتشار اخبار دروغ
یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد بسیاری از اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و به‌طور خاص، توئیتر، دروغ بوده و اخبار دروغ نسبت به اخبار راست شانس بیشتری برای بازنشر و انتشار پیدا می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد بسیاری از اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و به‌طور خاص، توئیتر، دروغ بوده و اخبار دروغ نسبت به اخبار راست شانس بیشتری برای بازنشر و انتشار پیدا می‌کنند.

مطالعات جدید پژوهشگران نشان‌دهنده تأثیرات شگفت‌انگیز فعالیت در شبکه‌های مجاز بر ذهن و مغز مخاطبان بوده و بر اساس این مطالعات می‌توان این شبکه‌ها را به‌عنوان اهرمی قدرتمند در شکل‌گیری رفتارهای افراد قلمداد کرد.

امروزه بسیاری از افراد به‌طور دائم در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دنبال کردن و پیگیری اخبار از طریق این شبکه‌ها هستند. این پدیده با عنوان اعتیاد اینترنتی شناخته‌شده و بر اساس تعریف محققان این حوزه، اگر شما به‌طور روزانه عادت به سرکشی به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و ... را داشته و به‌طور دائم در حال مطالعه اخبار، انجام بازی‌های کامپیوتری، پیگیری نوشته‌های سایر افراد و نظرات آن‌ها در پست‌های ارسال‌شده توسط خودتان هستید و همچنین اقدام به یافتن دوستان جدید از طریق این شبکه‌های اجتماعی می‌کنید احتمالاً دچار اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی هستید.

در این میان سؤال بسیار مهمی که وجود دارد، این است که با توجه به اهمیت شبکه‌های اجتماعی در انتشار اخبار و میزان بسیار زیاد مخاطبین این شبکه‌ها تا چه حد می‌توان به این اخبار اعتماد کرده و آن‌ها را مستند دانست؟

نتایج آنالیزها و تجزیه‌وتحلیل‌های انجام‌شده توسط تیمی از پژوهشگران نشان می‌دهد اگر شما قصد دارید اخبار جعلی و دروغ را منتشر کرده و به‌ندرت آن‌ها را اصلاح کنید، توییتر بهترین گزینه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر برای تشخیص صحت اخبار منتشرشده در این شبکه اجتماعی، تجربه کمکی نکرده و حتی افراد باتجربه نیز ممکن است در تشخیص حقیقت دچار خطا شوند. آنالیزهای انجام‌شده توسط مرکز تجزیه‌وتحلیل خطرات طبیعی (Natural Hazards)، به بررسی چهار شایعه دروغ مرتبط با ماراتن بوستون و طوفان سندی، ازجمله دروغ در مورد وقوع سیل در بورس سهام نیویورک، منجر به نتایج جالب‌توجهی شد.

پژوهشگران در این مطالعات به مشاهده این موضوع پرداختند که در صورت انتشار اخبار دروغ توسط کاربران توییتر، مخاطبان تا چه حد آن‌ها را باور کرده و تا چه حد نسبت به این موارد دچار تردید می‌شوند؟ نتایج به دست آمده از مطالعات فوق بسیار عجیب بود. بر این اساس:

۸۶ تا ۹۱ درصد از کاربران توییتر اخبار دروغ منتشر می‌کنند. این موضوع شامل انتشار دوباره (retweeting) و یا پسندیدن اخبار دروغ نیز می‌شود.

۵ تا ۹ درصد کاربران که اخبار دروغ منتشر می‌کنند به دنبال تائید خبر دروغین خود به‌طورمعمول از طریق انتشار دوباره بوده هستند و از صحت اخبار سؤال می‌کنند.

در این میان تنها بین ۱ تا ۹ درصد از کاربران نسبت به صحت اخبار دچار تردید شده و اعلام می‌کنند منبع اصلی توییت موضوع موردنظر، فاقد صحت و واقعیت است.

ممکن است مواردی که افراد احتمال می‌دهند واقعاً رخ‌داده باشد قابل چشم‌پوشی بوده و به‌عنوان دروغ محسوب نشوند اما بسیاری از افراد حتی پس از دانستن دروغ بودن منبع خبری که بازنشر داده‌اند، اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.

تنها ۱۰ درصد از کاربران توییتر پس‌ازاینکه مطمئن شدند خبر بازنشر شده توسط آن‌ها نادرست است، اقدام به حذف آن مطلب می‌کنند.

کمتر از ۲۰ درصد از کاربران توییتر، پس‌ازاینکه نسبت به‌دروغ بودن یک خبر اطمینان حاصل می‌کنند، دراین‌باره مطلب جدیدی می‌نویسند.

بدیهی است که برخی از کاربران ممکن است هیچ واکنشی نشان نداده و کار خاصی در مواجه با اخبار دروغ انجام ندهند و دیگر کاربران که یک ساعت بعد وارد شبکه اجتماعی شده‌اند ممکن است اطلاعات صحیح را به دست آورند اما نکته قابل‌تأمل در این زمینه، انتشار سریع‌تر اخبار دروغ نسبت به اخبار درست و واقعی است و این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک و نگران‌کننده باشد. در این میان انتشار اخبار دروغ درزمینه�" حوادث و رخدادهایی مانند سوانح طبیعی به‌سادگی پس از مدتی قابل‌تشخیص است اما دروغ‌هایی که درزمینه�" فرهنگی و سیاست در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند یک معضل اساسی بوده و نمی‌توان آن‌ها را به‌سادگی تشخیص داد.

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: science20 - سیناپرس

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018


  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم


  نگاه به روابط عمومی تغییر کرد/ نگاهی گذرا به سیر تطور روابط عمومی در ایران


  روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان منصوب شد


  رشد سه برابری قیمت کاغذ: روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند


  جایگاه روابط عمومی ادارات شهرستانی استان تهران تثبیت خواهد شد


  روابط عمومی ها به محیط شخصی برای مدیران تبدیل نشوند


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  6 درس مثبت روابط عمومی که می توان از طریق دوستیابی آنلاین آموخت


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز