درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:00   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33578صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 28 اردیبهشت 1397 - 02:30
پیام استاندار یزد به مناسبت روز «ارتباطات و روابط عمومی»
استاندار یزد به مناسبت فرار رسیدن 27 اردیبهشت ماه، روز «ارتباطات و روابط عمومی» پیامی صادر کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاندار یزد به مناسبت فرار رسیدن 27 اردیبهشت ماه، روز «ارتباطات و روابط عمومی» پیامی صادر کرد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است: بیست و هفتم اردیبهشت ماه هر سال در ایران روز «ارتباطات و روابط عمومی» نامیده شده است و گر چه تخصیص یک روز و یک هفته به نام ارتباطات و روابط عمومی و یادآوری آن به تنهایی گرهی از مشکلات نمی گشاید، اما این روز، فرصت مغتنمی است تا با بازخوانی آرمان ها و رسالت های ارتباطات و روابط عمومی، زمینه های مناسبی را برای تحقق آنها فراهم سازیم.

روابط عمومی؛ با این تفکر پایه گذاری شده که سیاست پرده پوشی و سکوت از بین رفته و برای ارتباط با مردم، عامه ها و مخاطبان، پرده ها کنار زده و سکوت شکسته شود و سازمان ها و شرکت ها، در ارتباطاتی دو سویه و تعاملی، پرونده عملکرد خود را به روی مردم باز کنند.

امروزه جایگاه ارتباطات و روابط عمومی و نقش کلیدی آن در فرایندهای تصمیم گیری و اعتمادسازی و امیدآفرینی، چنان اهمیت یافته است که بی توجهی به این نقش و جایگاه می تواند سازمان ها و جامعه را دچار بحران سازد.

لذا به ویژه مدیران دستگاه ها و موسسات اجرایی دولتی و عمومی باید توجه داشته باشند که خلق و تقویت همگرایی و تفاهم اجتماعی، اعتمادسازی، انگاره سازی های مثبت و ماندگار، ارتقای بهره وری و امیدآفرینی در جامعه، محصول و پیامد جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات و فعالیت های روابط عمومی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و غیردولتی است و بدون درک شرایط امروز و توجه به عنصر فلسفه اجتماعی مدیریت و مسئولیت اجتماعی سازمان ها و ایفای آن در بستر روابط عمومی، و تعامل سازنده بین مدیران سازمان ها و کارشناسان و کارگزاران و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی به دست نمی آید.

تعامل روابط عمومی و مدیریت با یکدیگر به شرط توانایی در هر دو، اثربخشی کارکردهای روابط عمومی را تضمین می کند و از این روست که گفته اند: هر سازمان، همان روابط عمومی را دارد که لایق آن است.

از سوی دیگر تحقق آرمان های دولت تدبیر و امید برای شفافیت و شیشه ای شدن سازمان ها و دستگاه های اجرایی مستلزم ارتباط موثر، سازنده و دوسویه با فعالان صادق عرصه ارتباطات، رسانه و روابط عمومی است و لازم است روابط عمومی این دستگاه ها و سازمان ها با بهره مندی از عناصر علم و هنر و خلاقیت و روش های روزآمد و مردم مدارانه و مردم یاورانه و مخاطب پسند، مسیر خدمتگزاری بهینه به مردم، این ولی نعمتان جامعه را پیش روی سازمان ها و دستگاه های اجرایی بگشایند و در این مسیر، اصول مهم و محوری صداقت، امانت داری، شفافیت، کیفیت گرایی و مشارکت جویی را رعایت کنند.

هم مدیران دستگاه ها و هم مسئولان و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی، نباید فراموش کنند جایگاه و کارکرد اصلی روابط عمومی در ارائه مشاوره های کارشناسی به مدیریت و ایفای نقش های راهبردی است و تقلیل کارکرد روابط عمومی به تبلیغاتچی، امور تشریفات و اطلاع رسانی یکسویه و انبوه و بی توجه به فرایندهای ارتباطی و نیازهای مردم و جامعه و سازمان، ظلم به مردم و روابط عمومی است و مطلوب متولیان دولت تدبیر و امید در استان یزد نیست.

لذا مدیران محترم سازمان ها باید ضمن ارتقای دانش، بینش و مهارت های ارتباطی خود، و شنیدن صدای مردم، با سپردن نقش های راهبردی به روابط عمومی ها و مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری ها و خط مشی گذاری ها، مسئولان روابط عمومی را مشاورانی امین تلقی کنند و مسئولان روابط عمومی نیز باید با پرهیز از تک بعدی شدن فعالیت های روابط عمومی، تلاش عالمانه، هنرمندانه و خلاقانه خود را با تکیه بر پژوهش، مخاطب شناسی و مردم مداری، و ایجاد ساز و کارهای مطمئن و کارآمد و اثربخش برای شنیدن صدای مردم، نقش های جدی تر و موثرتری را در حرکت آگاهانه سازمان برای خدمتگزاری شایسته تر به مردم ایفا نمایند.

در پایان ضمن ضروری دانستن دسترسی آزادانه شهروندان به اطلاعات و ارتباطات، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه، مردم مداری، احترام به حقوق شهروندان، بر ضرورت تعامل کارآمد و موثر مدیران و روابط عمومی ها و جایگاه و منزلت راهبردی روابط عمومی در دستگاه های اجرایی، روز «ارتباطات و روابط عمومی» را به همه فعالان خدوم این عرصه ها تبریک عرض می کنم و امیدوارم بزرگداشت این روز با مشارکت و همدلی مدیران، به توسعه و تحول در ارتباطات و روابط عمومی منجر شود.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد