درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:07   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33575صفحه نخست » جمعه، 28 اردیبهشت 1397 - 00:36
حمید نطقی
حمید نطقی (۱۱ شهریور[۱] ۱۲۹۹ – ۲۵ تیر ۱۳۷۸) نویسنده، مؤلف، شاعر، استاد دانشگاه، پایه‌گذار و پدر روابط عمومی ایران می‌باشد. حمید نطقی در اواخر دوران قاجاریه به سال ۱۲۹۹ در تبریز زاده شد، وی پس از طی تحصیلات ابتدایی در شهر خود، با خانواده‌اش به آستارا مهاجرت کرد و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان حکیم نظامی ادامه داد. وی در همان دوران با نیما یوشیج که در آستارا تدریس می‌کرد، آشنا شد.
  

حمید نطقی (۱۱ شهریور[۱] ۱۲۹۹ – ۲۵ تیر ۱۳۷۸) نویسنده، مؤلف، شاعر، استاد دانشگاه، پایه‌گذار و پدر روابط عمومی ایران می‌باشد.

حمید نطقی در اواخر دوران قاجاریه به سال ۱۲۹۹ در تبریز زاده شد، وی پس از طی تحصیلات ابتدایی در شهر خود، با خانواده‌اش به آستارا مهاجرت کرد و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان حکیم نظامی ادامه داد. وی در همان دوران با نیما یوشیج که در آستارا تدریس می‌کرد، آشنا شد.

 سپس جهت ادامه تحصیلات عالیه در رشته حقوق وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۲۱ با اخذ لیسانس دانش‌آموخته گردید، حمید نطقی بلافاصله جهت تحصیل در رشته دکتری حقوق قضایی به ترکیه رفت و در دانشگاه استانبول مشغول تحصیل شد. همزمان در این دانشگاه فعالیت‌ها و همکاری‌هایی با نشریه‌های ادبی نیز داشت.

وی پس از اتمام تحصیل از سال ۱۳۲۷ استخدام شرکت نفت ایران-انگلیس شد. به عنوان مشاور هیئت مدیره کنسرسیوم و در شاخه ارتباط با مطبوعات اداره اطلاعات و انشارات شرکت نفت مشغول به کار گردید؛ و از سال ۱۳۳۰ در امور روابط عمومی شرکت نفت مشغول فعالیت شد.

پس از تأسیس مؤسسه عالی روزنامه‌نگاری و روابط عمومی بنا به درخواستی که از وی جهت مدیریت روابط عمومی و تدریس دروس تخصصی مؤسسه شد، از ادامه فعالیت در شرکت نفت استعفاء داده و به صورت تمام وقت با مؤسسه عالی روزنامه‌نگاری و روابط عمومی همکاری داشت، نطقی در سال ۱۳۵۰ کتاب، مدیریت و روابط عمومی، را تألیف نمود؛ و سفری کوتاه به آمریکا جهت بررسی نحوه آموزش رشته روابط عمومی داشت،حمید نطقی تا پایان دوران دودمان پهلوی رئیس گروه آموزشی روابط عمومی بود؛ که پس از انقلاب ۱۳۵۷ رشته روابط عمومی از نظام آموزشی کشور حذف و حمید نطقی به صورت پراکنده در واحدهای روابط عمومی کشور، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول فعالیت گشت؛ و در پی تلاش‌های ایشان به همراه کاظم معتمدنژاد رشته علوم ارتباطات اجتماعی را در سال ۱۳۶۸ مجدداً در داخل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی احیاء کرد. حمید نطقی که به عنوان بنیان‌گذار و پدر روابط‌عمومی نوین ایران شناخته می‌شد در ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۷۸ درگذشت.

جایزه بین المللی دکتر نطقی

1. پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران، اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1383.
2. پروفسور جیمز گرانیگ استاد ممتاز روابط عمومی در دپارتمان ارتباطات دانشگاه مریلند کالج پارک آمریکا و مبدع نظریه «تعالی»، دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1384.
3. پروفسور علی اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مبدع نظریه موج چهارم و عصر مجازی در دنیا، نخستین همایش بین المللی روابط عمومی2، 1388.

4. پروفسور علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران، دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و نهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1391.

5. پروفسور سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات داتشگاه تهران، دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1392.

6. دکتر یونس شکرخواه بنیانگذار روزنامه نگاری آنلاین ایران، یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 27 مهرماه 1393.
 

جایزه ملی دکتر نطقی

1. استاد علی میرسعید قاضی، پیشکسوت روابط عمومی، اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1383.
2. استاد کاظم متولی، پیشکسوت روابط عمومی، اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1383.

3. استاد میرزابابا مطهری نژاد، پیشکسوت روابط عمومی و عضو میات مدیره انجمن روابط عمومی ایران، چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1386.

 

تندیس دکتر نطقی

1. دکتر عبدالله جاسبی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، سومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1385.

2. دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، پنجمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، 1387.

3. شمیم عبدل جلیل رییس روابط عمومی اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن)، مالزی- کوالالامپور- دانشگاه بین المللی اسلامی، 1388.

4. دکتر حسن ربیعی مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، دومین نشست تخصصی مدیران و کارشناسان روابط عمومی- تهران - هتل بزرگ ارم، 1390.



آثار
حمید نطقی از بنیان‌گذاران و همکاران جواد هیئت، در نشریه وارلیق بود. وی علاوه بر آثار فراوانی که در رشته روابط عمومی و ارتباطات دارد، در زمینه شعر و نثر نیز آثار زیادی به یادگار گذاشته‌است. از جمله آثار مهم وی عبارتند:

یک‌ساعت با قاآنی
کتاب‌های مدیریت و روابط عمومی
باورها و تبلیغات سیاسی- تعاملی در زمینه شعر و ادبیات. اشعار فارسی (نوشته‌ای قدیمی)
جاده شراب (داستان‌های کوتاه فارسی)، گناه‌های جوانی. از هر رنگ (اشعار ترکی: هر رنگدن)
از دیروز تا امروز (اشعار ترکی: دونندن بوگونه) و پایان هزاره (مین-ایلین سونو).

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد