درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 16:59   

حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد

  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»

  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کروناویروس: رهنمودهایی برای منابع انسانی و کارفرمایان در مورد برنامه ریزی استمرار کسب و کار
  اوج‌گیری استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط ویدئویی در پی شیوع کرونا
  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد
  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»
  سامانه جامع اطلاع رسانی کرونا در یزد راه اندازی شد
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33570صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 22:57
تاکید دولت بر مولفه‌های شفافیت، تعامل و پاسخگویی به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم
همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریک این روز به همه کنشگران ارتباطی کشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریک این روز به همه کنشگران ارتباطی کشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین کرد.

به گزارش شارا، متن پیام واعظی به مناسبت روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی
بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، فرصتی مغتنم برای یادآوری نقش و جایگاه بی بدیل روابط عمومی ها و تقدیر از تلاش ایشان در ارتقاء مشارکت و ایجاد هم افزایی در میان آحاد مردم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است.

با عنایت به تحولات گسترده و پرشتاب در حوزه ارتباطات و فناوری، بدیهی است که بر پیچیدگی های حوزه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی، نیز افزوده شده است. اقناع افکار عمومی در این شرایط با الگوهای قدیمی دیگر امکان پذیر نیست و نیازمند مولفه ها و مدل های جدید مبتنی بر تحولات، انتظارات و دانش عمومی و متناسب با توقع و سطح سواد رسانه ای عمومی است.

لذا با توجه به اینکه امید و اعتماد جز از طریق رضایتمندی سطح عامه مردم و کارآمدی دولتمردان حاصل نمی شود و طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر باید در دستور کار مراکز روابط عمومی قرار گیرد؛ شورای اطلاع رسانی دولت بار دیگر بر مولفه های «شفافیت»، «تعامل»، و«پاسخگویی»، به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم که از ابتدا مورد تاکید دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری بوده است، تاکید می ورزد.

از این رو با تاکید بر اهداف کلان دولت مبنی بر افزایش امید در میان مردم و ایجاد اعتماد بیشتر میان دولت و ملت، ضروری است مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی کلیه فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را بر الزامات مورد اشاره، منطبق سازند.

شفافیت؛
دسترسی آزاد به اطلاعات از اصلی ترین عناصر حقوق شهروندی است که دولت تدبیر و امید از ابتدا بر تحقق آن پافشاری کرده و در این راه گام های عملی موثری برداشته است. شفافیت به عنوان عنصر اصلی مبارزه و جلوگیری از فساد نقشی بی بدیل در ایجاد اعتماد میان دولت و مردم دارد. از این رو دولت تدبیر و امید جز در حوزه های نظامی و امنیتی هیچ حریم خصوصی برای خود قایل نیست. برهمین اساس مراکز روابط عمومی و همه فعالان این عرصه در دستگاه های اجرایی موظف به پاس داشت این دستاورد مهم دولت هستند.

تعامل؛
مشارکت جویی به عنوان رکن اصلی ارتباط دولت و و ملت همواره در تصمیم گیری ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید مورد تاکید قرار گرفته است. از این منظر تعامل و مشارکت با ذینفعان و گروه های مرجع نظیر احزاب، سمن ها، رسانه ها، صاحبان فکر و سرمایه و توده مردم در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های دولت امری قطعی و الزامی است. روابط عمومی ها موظف هستند رویه های ارتباطی خود را به شکل تعاملی و با مشارکت دادن گروه های ذینفع پیش ببرند.

پاسخگویی؛
دولت معتقد است پرسش، حق مردم و پاسخ وظیفه دولتمردان و مسئولان است. براین اساس نظام پاسخگویی و روشنگری از اصول غیر قابل انکار حوزه ارتباطی روابط عمومی ها شناخته می شود. همانگونه که بارها مورد تاکید قرار گرفته هیچ پرسش، ابهام، تردید افکنی و ایجاد تشکیک درفعالیت ها و برنامه های دولت نباید بدون پاسخ بماند. روابط عمومی ها موظف هستند با رعایت حقوق شهروندی و به رسمیت شناختن حق انتقاد و پرسش، در سریع ترین زمان با ادبیاتی مستدل و اقناعی پاسخگوی تمامی اقشار جامعه و گروه های مرتبط با خود باشند.

امیدوارم این روز که امسال همزمان با آغاز ماه‌مبارک رمضان‌گشته است، بر همه کنشگران ارتباطی ایران مبارک باشد. امید واثق دارم که مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی های مناسب اصول پیش گفته را عملیاتی و محقق می نمایند.

ان شاءالله»

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید


  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه


  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"