درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 04:25   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد

  مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398
  کاهش وزن و تقویت حافظه، جزو 5 فایده چای سبز برای بدن
  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
  اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی «چهارمین جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز» بانک آینده
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  «بیان واقعیت ها»، استراتژی رسانه ای وزارت صمت است
  30درصد از بودجه بیمه دانا در پاییز امسال محقق شد
  خدمات بانک پارسیان به نابینایان
  نغمه دانش آشتیانی مدیر امور روابط عمومی و اطلاع رسانی هنروتجربه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33570صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 22:57
تاکید دولت بر مولفه‌های شفافیت، تعامل و پاسخگویی به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم
همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریک این روز به همه کنشگران ارتباطی کشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریک این روز به همه کنشگران ارتباطی کشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین کرد.

به گزارش شارا، متن پیام واعظی به مناسبت روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی
بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، فرصتی مغتنم برای یادآوری نقش و جایگاه بی بدیل روابط عمومی ها و تقدیر از تلاش ایشان در ارتقاء مشارکت و ایجاد هم افزایی در میان آحاد مردم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است.

با عنایت به تحولات گسترده و پرشتاب در حوزه ارتباطات و فناوری، بدیهی است که بر پیچیدگی های حوزه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی، نیز افزوده شده است. اقناع افکار عمومی در این شرایط با الگوهای قدیمی دیگر امکان پذیر نیست و نیازمند مولفه ها و مدل های جدید مبتنی بر تحولات، انتظارات و دانش عمومی و متناسب با توقع و سطح سواد رسانه ای عمومی است.

لذا با توجه به اینکه امید و اعتماد جز از طریق رضایتمندی سطح عامه مردم و کارآمدی دولتمردان حاصل نمی شود و طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر باید در دستور کار مراکز روابط عمومی قرار گیرد؛ شورای اطلاع رسانی دولت بار دیگر بر مولفه های «شفافیت»، «تعامل»، و«پاسخگویی»، به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم که از ابتدا مورد تاکید دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری بوده است، تاکید می ورزد.

از این رو با تاکید بر اهداف کلان دولت مبنی بر افزایش امید در میان مردم و ایجاد اعتماد بیشتر میان دولت و ملت، ضروری است مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی کلیه فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را بر الزامات مورد اشاره، منطبق سازند.

شفافیت؛
دسترسی آزاد به اطلاعات از اصلی ترین عناصر حقوق شهروندی است که دولت تدبیر و امید از ابتدا بر تحقق آن پافشاری کرده و در این راه گام های عملی موثری برداشته است. شفافیت به عنوان عنصر اصلی مبارزه و جلوگیری از فساد نقشی بی بدیل در ایجاد اعتماد میان دولت و مردم دارد. از این رو دولت تدبیر و امید جز در حوزه های نظامی و امنیتی هیچ حریم خصوصی برای خود قایل نیست. برهمین اساس مراکز روابط عمومی و همه فعالان این عرصه در دستگاه های اجرایی موظف به پاس داشت این دستاورد مهم دولت هستند.

تعامل؛
مشارکت جویی به عنوان رکن اصلی ارتباط دولت و و ملت همواره در تصمیم گیری ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید مورد تاکید قرار گرفته است. از این منظر تعامل و مشارکت با ذینفعان و گروه های مرجع نظیر احزاب، سمن ها، رسانه ها، صاحبان فکر و سرمایه و توده مردم در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های دولت امری قطعی و الزامی است. روابط عمومی ها موظف هستند رویه های ارتباطی خود را به شکل تعاملی و با مشارکت دادن گروه های ذینفع پیش ببرند.

پاسخگویی؛
دولت معتقد است پرسش، حق مردم و پاسخ وظیفه دولتمردان و مسئولان است. براین اساس نظام پاسخگویی و روشنگری از اصول غیر قابل انکار حوزه ارتباطی روابط عمومی ها شناخته می شود. همانگونه که بارها مورد تاکید قرار گرفته هیچ پرسش، ابهام، تردید افکنی و ایجاد تشکیک درفعالیت ها و برنامه های دولت نباید بدون پاسخ بماند. روابط عمومی ها موظف هستند با رعایت حقوق شهروندی و به رسمیت شناختن حق انتقاد و پرسش، در سریع ترین زمان با ادبیاتی مستدل و اقناعی پاسخگوی تمامی اقشار جامعه و گروه های مرتبط با خود باشند.

امیدوارم این روز که امسال همزمان با آغاز ماه‌مبارک رمضان‌گشته است، بر همه کنشگران ارتباطی ایران مبارک باشد. امید واثق دارم که مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی های مناسب اصول پیش گفته را عملیاتی و محقق می نمایند.

ان شاءالله»

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «اندی رونی» مفسر تلویزیونی معاصر که 91 سال و چند ماه عمر کرد و 69 سال ژورنالیست بود


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  روابط عمومی باید دارای ارزش خبری باشد


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  روزنامه‌نگاری «آلترناتیو»


  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در همایش روابط عمومی و پایداری ملی: شفاف سازی از سوی روابط عمومی ها می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل


  پلیس سودان حداقل ۱۸ خبرنگار را بازداشت کرد.


  کارگاه آموزشی خبر و رسانه در زاهدان برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز