درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:17   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33549صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 01:12
چرا روابط عمومی ها در حاشیه اند ؟؟؟؟
مهدی گودرزی. کارشناس رشته علوم ارتباطات اجتماعی - از عمل کار برآید . تا زمانی که حرف و عمل ما در حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات یکی نشود و ازشعار زدگی به عمل گرایی نرسیم آش همین است و کاسه همین .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چند صباحی است که در حال تعقل در خصوص ضعف روابط عمومی ها در برقراری ارتباط موثر و نیز عدم کار آمدی در ضمینه های مختلف کاری هستم . این سوال را از خود میپرسم که چرا رابط عمومی در کشور مان با توجه به وجودر زیر ساختها و امکانات همچنان مهجور است ؟؟؟؟

جواب شاید این باشد که از ماست که بر ماست !!! بدون رودربایستی وتعارف عرض میکنم روابط عمومی در نقطه ضعف و در حال تحلیل رفتن است . حال به این نکته اشاره میکنم که چرا به این روز گرفتار شده ایم .

یک ضرب المثل عامیانه است که میگوید ارزش یک امامزاده به متولی آن است . اگرنگهبان و متولی امر حرفه ای فکر کند و اصولی عمل نماید کار روابط عمومی به سامان میرسد .

روابط عمومی اکنون از مرحله روزمرگی، انفعالی، انجام فعالیت‌های خدماتی صرف، بی‌هدفی، اقدامات مقطعی و موردی گذشته و به مرحله تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی و برنامه‌های عملیاتی درازمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت سنجیده و هدفمند و دارای منطق و استدلال صحیح پا نهاده است.( دکتر ایله ای)

روابط عمومی ازموضع انفعالی و بی هدفی گذشته و باید اکتیو و با هدف باشد .روابط عمومی هر سازمان بازوی کمک رسان و پیش برنده است و با شکل گیری امور اجرایی و فعالیت های کاری خود به رشد و توسعه سازمان کمک میکند . روابط عمومی سیال است و قدرت پیش برندگی دارد . حال چرا روابط عمومی در کشورما به این روز گرفتار شده است که در سازمان ها تاثیر گذار نیست و بیشتر در حاشیه است تا متن .

عدم استفاده از توان مدیریت حرفه ی و استفاده نکردن از بدنه کارشناسی کار آمد بخشی از این ماجراست ولی تمام ماجرا نیست . عدم اقبال مدیریت کلان کشور به روابط عمومی باعث شده تا بدنه میانی و پایین کشور نیز به این مهم رویی نشان ندهند. تعریف و درخواست ها از روابط عمومی در نزد بدنه مدیریتی واجرایی کشور به تعارف و گذران امور تبدیل شده است و از کار اصلی که روند پیشرفت وتوسعه در روابط عمومی بازمانده ایم .

شاید روزگار برای روابط عمومی به گذران و تکرار تبدیل شده است . و یا دیگر توانی برای پیش برد اهداف این مهم نیست .

چه باید کرد ؟؟؟ کارگزارن امرروابط عمومی می باید توان خود را برای تغییر نگرش جامعه جهت نهادینه کردن وظایف روابط عمومی بکار گیرند . مدیریت کلان کشور و به بیان دیگر حکومت و دولت میبایست با نگرشی جدید به جایگاه روابط عمومی بنگرند وکار اصلی ارتباطات ، خبر ، افکارسنجی ، مشتریداری و... را در غالب فعالیت روابط عمومی ها ببینند و به آن احترام بگذارند . میباید از حرف اتاق شیشه ای و شفاف سازی اطلاعات به عمل برسند و متولی آن ا که روابط عمومی ها هستند را به رسمیت بشناسند .

کلام آخر : از عمل کار برآید . تا زمانی که حرف و عمل ما در حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات یکی نشود و ازشعار زدگی به عمل گرایی نرسیم آش همین است و کاسه همین .

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد