درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 02:00   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان

  پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»

  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد سنج ادلمن: در دو دهه گذشته یک روند ویرانگر از اعتماد به نهادهای اجتماعی دیده می شود
  لزوم مردمی بودن روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی
  استراتژی بانک مهر اقتصاد بر مبنای ارزش های انسانی قرار دارد
  رییس روابط عمومی گروه صنعتی بارز منصوب شد
  کارنامه موفق بانک ملت در جذب سپرده/ جذب سپرده فقط در گروی افزایش سود بانکی نیست
  استعفای معاون مطبوعاتی پذیرفته شد
  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»
  یک روزنامه ‌نگار در مکزیک به قتل رسید
  پرزیدنت ترامپ: به دلیل رفتار زشت رسانه‌های جعلی جلسات خبری کاخ سفید را کاهش دادیم
  کارگاه خبرنویسی با حضور مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در کرمان برگزارشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33549صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 - 01:12
چرا روابط عمومی ها در حاشیه اند ؟؟؟؟
مهدی گودرزی. کارشناس رشته علوم ارتباطات اجتماعی - از عمل کار برآید . تا زمانی که حرف و عمل ما در حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات یکی نشود و ازشعار زدگی به عمل گرایی نرسیم آش همین است و کاسه همین .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چند صباحی است که در حال تعقل در خصوص ضعف روابط عمومی ها در برقراری ارتباط موثر و نیز عدم کار آمدی در ضمینه های مختلف کاری هستم . این سوال را از خود میپرسم که چرا رابط عمومی در کشور مان با توجه به وجودر زیر ساختها و امکانات همچنان مهجور است ؟؟؟؟

جواب شاید این باشد که از ماست که بر ماست !!! بدون رودربایستی وتعارف عرض میکنم روابط عمومی در نقطه ضعف و در حال تحلیل رفتن است . حال به این نکته اشاره میکنم که چرا به این روز گرفتار شده ایم .

یک ضرب المثل عامیانه است که میگوید ارزش یک امامزاده به متولی آن است . اگرنگهبان و متولی امر حرفه ای فکر کند و اصولی عمل نماید کار روابط عمومی به سامان میرسد .

روابط عمومی اکنون از مرحله روزمرگی، انفعالی، انجام فعالیت‌های خدماتی صرف، بی‌هدفی، اقدامات مقطعی و موردی گذشته و به مرحله تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی و برنامه‌های عملیاتی درازمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت سنجیده و هدفمند و دارای منطق و استدلال صحیح پا نهاده است.( دکتر ایله ای)

روابط عمومی ازموضع انفعالی و بی هدفی گذشته و باید اکتیو و با هدف باشد .روابط عمومی هر سازمان بازوی کمک رسان و پیش برنده است و با شکل گیری امور اجرایی و فعالیت های کاری خود به رشد و توسعه سازمان کمک میکند . روابط عمومی سیال است و قدرت پیش برندگی دارد . حال چرا روابط عمومی در کشورما به این روز گرفتار شده است که در سازمان ها تاثیر گذار نیست و بیشتر در حاشیه است تا متن .

عدم استفاده از توان مدیریت حرفه ی و استفاده نکردن از بدنه کارشناسی کار آمد بخشی از این ماجراست ولی تمام ماجرا نیست . عدم اقبال مدیریت کلان کشور به روابط عمومی باعث شده تا بدنه میانی و پایین کشور نیز به این مهم رویی نشان ندهند. تعریف و درخواست ها از روابط عمومی در نزد بدنه مدیریتی واجرایی کشور به تعارف و گذران امور تبدیل شده است و از کار اصلی که روند پیشرفت وتوسعه در روابط عمومی بازمانده ایم .

شاید روزگار برای روابط عمومی به گذران و تکرار تبدیل شده است . و یا دیگر توانی برای پیش برد اهداف این مهم نیست .

چه باید کرد ؟؟؟ کارگزارن امرروابط عمومی می باید توان خود را برای تغییر نگرش جامعه جهت نهادینه کردن وظایف روابط عمومی بکار گیرند . مدیریت کلان کشور و به بیان دیگر حکومت و دولت میبایست با نگرشی جدید به جایگاه روابط عمومی بنگرند وکار اصلی ارتباطات ، خبر ، افکارسنجی ، مشتریداری و... را در غالب فعالیت روابط عمومی ها ببینند و به آن احترام بگذارند . میباید از حرف اتاق شیشه ای و شفاف سازی اطلاعات به عمل برسند و متولی آن ا که روابط عمومی ها هستند را به رسمیت بشناسند .

کلام آخر : از عمل کار برآید . تا زمانی که حرف و عمل ما در حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات یکی نشود و ازشعار زدگی به عمل گرایی نرسیم آش همین است و کاسه همین .

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


  یحیایی، معاون روابط عمومی استانداری سمنان شد


  سیمان کرمان برترین شرکت در شفافیت اطلاع رسانی مالی دربین شرکت‌های سیمانی کشور


  توکلی کجانی: شفاف سازی و امید بخشی به مردم از وظایف کلیدی روابط عمومی هاست


  تقدیر مدیران روابط عمومی و تبلیغات فیلم‌های سینمایی از یک ادغام داروغه زاده


  آی‌بی‌ام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز