درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 08:24   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در بوشهر برگزار شد
  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد
  ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس فرانسه
  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد
  شیوه‌نامه دور سوم رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها منتشر شد
  دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود
  دومین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد
  بزرگداشت حسن توفیق و ۵۰ سال طنز مطبوعاتی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33530صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 16:22
گزارش/ سهیلا عظیمی: روابط عمومی پوستر چسبان نیست
در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومیهایی را موفق می دانند که با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره وری را از رسانه های جمعی کسب کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومیهایی را موفق می دانند که با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره وری را از رسانه های جمعی کسب کنند.

روابط عمومی، تلاش آگاهانه و دوسویه‌ای است که به منظور تامین اهداف مورد قبول جامعه بین سازمان و گروههای اجتماعی مرتبط و از طریق گفتمان و رسیدن به فهم مشترک بین طرفین ارتباط صورت می پذیرد و مدیریت آن را واحد روابط عمومی به عهده دارد.

روابط عمومی عبارت از تلاشه و اقداماتی آگاهانه، برنامه‌ریزی شده و سنجیده، برای استقرار و کسب تفاهم متقابل، بین یک سازمان و گروه های مورد نظر آن است.

روابط عمومی، فلسفه ای اجتماعی – مدیریتی است که مدیران مسوولیت شناس، این فلسفه را با کمال صراحت در مقررات و خط مشی خود بیان می کنند و کلیه اقدامات خود را با فلسفه اجتماعی منطبق می سازند. آنگاه کلیه اقدامات و اعمال موسسه را که ناشی از فلسفه اجتماعی مدیریت بوده به اطلاع مرتبطین خود می رسانند تا حسن نیت و تفاهم مردم را جلب کنند. باید گفت روابط عمومی دارای ماهیتی رسانه ای است و در طبقه بندی ها، در صف رسانه ها قرار می گیرد.

در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومی هایی را موفق می دانند که با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره وری را از رسانه های جمعی کسب کنند.

در۲۰ سال گذشته، روابط عمومی در ایران، توانسته کم و بیش به بالا دستی هایش این تفکر را القا کند که روابط عمومی پوستر چسبان نیست و یا آنها را قانع کرده که نظرسنجی از مردم چیز بدی نیست. اما تصور بر این است که هنوز نتوانسته به تبیین روابط عمومی آرمانی دست یابد و انرژی خود را بر توسعه آن متمرکز کند.

با فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، بهانه ای دست داد تا با تنی چند از روابط عمومی های فعال استان گفتگویی ترتیب دهیم که از نظر می گذرد.

بی مهری مدیران به روابط عمومی ها و عدم تعامل رسانه ها در انعکاس اخبار
سید حسین بی نیاز مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در تشریح نقش روابط عمومیچنین می گوید: روابط عمومی در سه سطح تعریف می شود که ابتدایی ترین و پایین ترین نقش یک مسوول روابط عمومی، به عنوان کسی است که در مناسبت های مختلف شرکت و در واقع تهیه کننده لوازم مراسمات سازمانی می تواند باشد.

وی گفت: سطح دوم مسوول روابط عمومی، نقش آفرینی به عنوان یک مشاور اجرایی و بر اساس مستندات و مشاهدات است و در واقع اتفاقات مختلف را تجزیه و تحلیل می کند و سطح سوم به عنوان عالی ترین سطح، بازویی برای مدیر و در واقع مغز متفکر یک سازمان است و در مقام یک مشاور نقش آفرینی می کند.

بی نیاز می گوید: دو نگاه عمده به جایگاه روابط عمومی وجود دارد که شامل نگاه مدیر مجموعه به روابط عمومی و نگاه خود فرد مسوول روابط عمومی به این جایگاه می باشد و متاسفانه دیدگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی، در همان سطح ابتدایی باقی مانده و این امر مناسب مجموعه فعالی به نام روابط عمومی در یک سازمان نیست.

وی اظهار کرد: در حال حاضر جایگاه روابط عمومی در نگاه جامعه، بسیار مطلوب است و مردم نگاه مثبتی به این جایگاه دارند و وقتی صحبت از روابط عمومی می شود، دقیقا مردم متوجه قدر و منزلت و فعالیت های خاص روابط عمومی می شوند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: اما متاسفانه از دید مسوولان، چنین چیزی نیست و بسیاری از مسوولان دوست دارند تا روابط عمومی ها، مجیزگوی مدیران خود باشند در حالیکه یکی از وظایف روابط عمومی ها، تبیین افکار عمومی نسبت به فعالیت های سازمان برای مدیر است و نیز بتواند از دریچه رسانه ها عملکردها را نقد کند و ذائقه مخاطب را بسنجد و مانند پلی، وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بین مدیر و مردم را انجام دهد.

بی نیاز ضمن اشاره به عملکرد مطبوعات و خبرگزاری های استان افزود: گلایه ایی بر عملکرد مطبوعات و نشریات استان وارد است. آموزش و پرورش، مانند بسیاری از سازمان ها، دارای بودجه های کلان نیست بلکه دستگاهی مدیریتی است که فعالیت های زیادی در رابطه با تعلیم و تربیت فرزندان جامعه در آن انجام می شود اما انعکاس اخبار آموزش و پرورش، به عنوان قشر فرهیخته جامعه، آن گونه که شایسته این دستگاه انسان ساز بوده، انجام نمی شود و این در حالی است که روابط عمومی آموزش و پرورش تعامل مناسبی با رسانه های استان دارد.

از ناشناخته ماندن جایگاه روابط عمومی ها تا بی توجهی مدیران به این بخش از سازمان ها
عبدالله محمدی مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از نقش روابط عمومی در سازمان ها چنین می گوید: روابط عمومی، سیاست گذار اهداف سازمانی در افق آینده و سخنگوی سازمان در حوزه های مختلف و انعکاس دهنده فعالیت های سازمان به اصحاب رسانه، خبرگزاری ها، صدا و سیما و وزارتخانه مربوطه است.

وی گفت: روابط عمومی در واقع تسهیل کننده ارتباطات سازمانی است و می تواند نقش محوری در سازمان به عنوان یکی از ارکان اساسی در ارتباط بین مردم و سازمان مربوطه ایفا کند.

محمدی اظهار کرد: امن ترین مسیر جهت دریافت آمار و اخبار مربوطه یک سازمان به حوزه های مختلف جهت انعکاس و ارائه عملکرد از کانال روابط عمومی صورت می پذیرد اما متاسفانه امروزه روابط عمومی ها هنوز نتوانسته اند جایگاه اصلی خود را در سازمان ها داشته باشند و توجه لازم از سوی مدیران به جایگاه روابط عمومی ها در میان کل دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: امیدواریم با مصوبات اخیر که در جلسات مختلف وزارتخانه ای و استانداری تعیین شده، ضمن اصلاح جایگاه ساختاری روابط عمومی به همراه تزریق امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز، شاهد بالندگی بیشتر این بخش در میان دستگاه های اجرایی جهت انعکاس هرچه بهتر فعالیت های سازمانی در سطح استانی و ملی باشیم.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون


  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی


  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران