درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 آبان 1399 - 13:37   

اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9

  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9


ادامه ادامه مطلب یک

آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟

  آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟


ادامه ادامه مطلب دو

نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد

  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


ادامه ادامه مطلب سه

پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد

  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب سخنگوی جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان
  طرح ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام، الگوی کشوری می‌شود
  هفت گام اساسی برای حفاظت از عملکرد سازمان
  ایوی لی؛ پدر روابط عمومی
  معرفی کتاب:/ بدون فیلتر؛ روایت دست‌اول از موفقیت اینستاگرام
  سه مسیر برای انتخاب کانال ارتباطی مناسب پیام شما
  انتشار فراخوان دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها
  در شش ماهه نخست سال 99 اتفاق افتاد: 63 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی
  طرح‌ریزی در روابط‌عمومی
  کرونا؛ آزمونی برای رهبری انعطاف‌پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3353صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 31 اردیبهشت 1392 - 04:22
مهم ترین نقش رسانه؛ پاسخگو کردن دستگاه قدرت
  

شارا-عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روابط عمومی باید در جهت شفاف سازی حرکت کند، نه در جهت پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر ضعف های سازمان خود.

 

به گزارش شارا، محمدمهدی فرقانی امروز در آیین هشتمین جشنواره روابط عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه در دنیای امروز تصدی روابط عمومی متکی بر دانش صرف است، ابراز داشت: مدیر روابط عمومی بدون داشتن پشتوانه نظری، محال است بتواند به توفیقی دست یابد.
وی افزود: روابط عمومی یک کار تخصصی و علمی است و باید افراد متخصص در آن بکارگیری شوند.
عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه یک روابط عمومی کارآمد محصول یک سازمان کارآمد است، یادآور شد: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه مطرح است.
وی تصریح کرد: روابط عمومی باید در جهت شفاف سازی حرکت کند، نه در جهت پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر ضعف های سازمان خود. 


سازمان کارآمد نیازی به پنهان کاری ندارد
فرقانی عنوان داشت: یک سازمان کارآمد نه تنها نیازی به پنهان کاری ندارد، بلکه اگر ضعفی هم در جایی داشت به آن اذعان کرده و به خاطر آن از مخاطبان خود عذرخواهی می کند و درصدد جبران آن برمی آید.
عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: در بین وظایف روابط عمومی، ارتباط با رسانه ها بیشتر از همه سنگینی می کند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی رسانه نقد و نظارت بر روند عمومی جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر رسانه سازمانی را نقد کرده و نسبت به عملکرد آن چون و چرا می کند، به این معنا نیست که خصومتی با آن سازمان دارد.
فرقانی با بیان اینکه در تقابل بین رسانه و روابط عمومی، در اکثر مواقع روابط عمومی بازنده است، متذکر شد: بنابراین روابط عمومی باید نقش رسانه را به رسمیت شناخته و با آن هم‌زیستی داشته باشد.


مهم ترین نقش رسانه؛ پاسخگو کردن دستگاه قدرت
عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مهم ترین نقش رسانه پاسخگو کردن دستگاه قدرت است، بیان داشت: این نقش وقتی عملیاتی می شود که روابط عمومی در خدمت این پاسخ گویی باشد.
وی گفت: اگر روابط عمومی حقیقت را منتشر نکند و آن را لاپوشانی کند، به گمراهی افکار عمومی کمک کرده است.
فرقانی اظهار داشت: در مواقعی حقیقت گفته نمی شود یا قسمتی از حقیقت گفته و بقیه گفته نمی شود که این عین دروغ است.
عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه مدیران موفق، کمتر نیاز به دستکاری در حقیقت دارند، افزود: در جامعه اطلاعاتی امروز و با وجود اینترنت و سایت ها و وبلاگ های مختلف، بالأخره هر دروغی دیر یا زود برملا می شود.
فرقانی در پایان با بیان اینکه مدیران بخش دولتی وامدار مردم هستند، یادآور شد: از همین رو وظیفه روابط عمومی در بخش دولتی به مراتب سنگین تر از بخش خصوصی است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تشریفات کاربردی: آداب حضور در مجامع عمومی3


  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


  مرگ شاه گوشه‌گیر؛ پدر سامسونگ نوین


  مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا


  شرکت روابط عمومی مرکوری روابط خود را با ترکیه قطع می کند


  آمازون در صدر برترین تبلیغ‌کنندگان سال


  کرونا و رهبری در مرحله‎ پاسخگویی


  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


  کرونا؛ آزمونی برای رهبری انعطاف‌پذیر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی